سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلیس مشهد یک فرد را در حین دستگیری کشت

قتل یک شهروند در مشهد به دلیل خشونت پلیس فرمانده نیروی انتظامی مشهد را به عذرخواهی وادار کرد. کاربران شبکه‌‎های اجتماعی کشته شدن او را با جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که درآمریکا بر اثر خشونت پلیس جان داد، مقایسه و سخنان علی خامنه‌ای در این رابطه را بازنشر کردند

قتل یک شهروند در مشهد به دلیل خشونت پلیس فرمانده نیروی انتظامی مشهد را به عذرخواهی وادار کرد. کاربران شبکه‌‎های اجتماعی کشته شدن او را با جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که در آمریکا بر اثر خشونت پلیس جان داد، مقایسه و سخنان علی خامنه‌ای در این رابطه را بازنشر کردند.

به گزارش زمانه، روابط عمومی فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی یکشنبه چهارم آبان اعلام کرد: محمدکاظم تقوی، فرماندهی این نیرو از حادثه‌ای که برای یک شهروند در حین دستگیری رخ داده «اظهار تاسف» کرده و گفته: «موضوع به صورت ویژه بررسی و نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد».

این اظهارات پس از آن صورت گرفت که شامگاه شنبه سوم آبان یک ویدئو کوتاه از برخورد خشن پلیس با یک شهروند در شهرک حجت مشهد در شبکه‌های خبری فارسی‌زبان منتشر شد. در این ویدئو کوتاه مامور پلیس دست‌های فرد بازداشت شده را به یک میله بسته و به او شوکر می‌زند.

خانواده فرد بازداشت شده که هویت او مهرداد سپهری اعلام شد، گفته‌اند که او به دلیل خفگی ناشی از اسپری فلفل فوت کرده است.

انتشار این ویدئو در شبکه‌های خبری و اجتماعی واکنش خشمگینانه کاربران را به دنبال داشت. برخی از کاربران قتل او را با جرج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی که به دست پلیس به قتل رسید مقایسه و اظهارات علی خامنه‌ای در آن زمان را بازنشر کردند.

خامنه‌ای ۱۴ خرداد در واکنش به این مسئله، آن را «طبیعت آمریکایی‌ها» و «بالا آمدن لجن ته حوض» که به گفته او «تا به حال پنهان نگه داشته شده بود» توصیف کرد.

کاربران به کنایه اظهارات علی خامنه‌ای در رابطه با قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس کشته شد را بازنشر کردند تا به او یادآور شوند پلیس ایران هم با خونسردی کامل افراد را می‌کشد.

پس از این واکنش‌ها خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای حکومتی به نقل از دادستان نظامی از تشکیل پرونده‌ای در این رابطه خبر دادند.

مهدی اخلاقی دادستان نظامی خراسان رضوی به خبرگزاری‌های حکومتی گفت: خانواده فرد متوفی شکایت کرده‌اند و بازپرس دادسرای نظامی خراسان رضوی با حضور در پزشکی قانونی پس از کالبدشکافی، دستور نمونه برداری از ریه و بررسی تأثیر اسپری بر مرگ متوفی را صادر کرده است.

همزمان با اعتراض گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به خشونت پلیس، حامیان حکومت در شبکه‌های اجتماعی و برخی مسئولان دولتی تلاش کردند واقعه را به شکل دیگری روایت کنند.

معاون انتظامی فرمانداری مشهد یکی از افرادی بود که برای لاپوشانی خشونت پلیس فرد دستگیر شده را «معتاد» خواند و مدعی شد که او «حین انتقال از محل با پلیس درگیر می‌شود که در ادامه منجر به مرگ وی می شود».

براساس گزارش رسانه‌های دولتی مهرداد سپهری ۲۷ آبان در شهرک حجت مشهد دستگیر شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=89479 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x