پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنتاگون: ۱۰۹ سرباز در جریان حملات موشکی ایران دچار آسیب مغزی شده‌اند

وزارت دفاع آمریکا تائید کرده‌است که شمار سربازانی که در پی حملات موشکی سپاه دچار آسیب‌ها و صدمات تروماتیک مغزی شده‌اند به ۱۰۹ تن رسیده است. واپسین بار این شمار ۶۴ نفر بود و اکنون نزدیک به دو برابر شده‌ است.

روز ۲۱ بهمن، ساعاتی پیش از آنکه پنتاگون شمار تازه سربازان آسیب‌دیده را اعلام کند، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود شمار مجروحان حدود ۵۰ درصد بیش از عدد اعلام شده قبلی است.

وزارت دفاع آمریکا که پیشتر گفته بود عوارض این نوع صدمه مغزی به مرور بروز می‌کند و ممکن است در آینده تعداد پرسنل مبتلا به آن افزایش یابد، تائید کرده اکنون شمار صدمه‌دیدگان به ۱۰۹ تن رسیده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های وزارت دفاع ایالات متحده افزوده که شمار مجروحان ممکن است همچنان افزایش پیدا کند.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس و به نقل از پنتاگون ۷۴ تن از سربازانی که دچار آسیب‌های تروماتیک شده بودند به خدمت بازگشته‌اند.

همزمان ۲۶ تن دیگر در آلمان یا ایالات متحده تحت درمان قرار دارند و هفت دیگر نیز از عراق راهی آلمان شده‌اند تا معاینات در مورد آسیب‌های احتمالی انجام شود.

ژنرال مایک میلی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفته پیامدها و صدمات تروماتیک ناشی از حملات موشکی سپاه پاسداران در برخی موارد ممکن است تا یک یا دو سال هویدا نشود.

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا افزوده ارتش آن کشور هنوز در مراحل اولیه معاینات و درمان سربازان قرار دارد.

سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در بیانیه‌ای اظهار کرده روند درمان و مداوای سربازان توسط متخصصان سبب شده «نزدیک به ۷۰ درصد از کسانی که [آسیب‌های تروماتیک مغزی] در آن‌ها تشخیص داده شده بود، به خدمت بازگردند».

سپاه پاسداران در ۱۸ دی ماه در واکنش به کشته‌شدن قاسم سلیمانی در حمله‌ای به دستور دونالد ترامپ در بغداد، به دو پایگاه مورد استفاده آمریکا در عراق حمله موشکی انجام داد. این حملات تلفات انسانی در میان نیروهای آمریکایی نداشته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ماه پیش آسیب‌های مغری پرسنل و نیروهای آمریکایی بر اثر این حملات را کم‌اهمیت توصیف کرده و گفته بود: «شنیدم که آنها سر درد و چیزهای دیگری دارند».

رویترز با استناد به داده‌های وزارت دفاع آمریکا می‌گوید از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون حدود ۴۰۸ هزار نظامی آمریکا دچار آسیب‌ها و صدمات تروماتیک مغزی شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=20002 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x