جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پنج فعال مدنی تبریزی مجموعا به پنج سال حبس و ۳۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند

روز گذشته ۲۲ دی‌ماه، دادگاهی در تبریز، پنج‌تن از شهروندان این شهر را مجموعاً به پنج سال حبس و ۳۰۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست «محمدعلی پیری»، «حکیمه احمدی، یاسمن ظفری، سعد اله ساسانی، رحیم ساسانی و مهدی پور علی» را به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «تمرد به مأموران»، هرکدام را به یک سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

این حکم به مدت چهار سال به حالت تعلیق درآمده است.

این پنج فعال مدنی به همراه حداقل ۸ شهروند دیگر روز ۲۶ تیر سال جاری در تجمع «حمایت از آزادسازی قره‌باغ» مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان در شهر تبریز بازداشت شدند.

مأموران پس از بازداشت این شهروندان با مراجعه به منازل حداقل چهار تن از بازداشت‌شدگان، اقدام به تفتیش منزل و ضبط برخی از کتب و لوازم شخصی آن‌ها کردند.

این کنشگران مدنی مردادماه سال جاری حداکثر پس از تحمل سه هفته بازداشت، هرکدام با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

آبان ماه امسال نیز این فعالین مدنی آذربایجانی پس از حضور در شعبه ۱۶ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب تبریز جهت ارائه آخرین دفاع با افزایش میزان قرار وثیقه مواجه شدند. بازپرس پرونده میزان مبلغ وثیقه را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=100770 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x