پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پوتین دستور آغاز واکسیناسیون گسترده در برابر کرونا را در روسیه صادر کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه به مقامات این کشور دستور داد تا روند واکسیناسیون گسترده در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را از هفته آینده آغاز کنند.

به گفته رئیس جمهوری روسیه دو میلیون نمونه از واکسن پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا طی چند روز آینده در این کشور تولید خواهد شد. مقامات روسیه ماه گذشته اعلام کردند که بنا به نتایج اولیه آزمایش های انجام شده واکسن «اسپوتینیک وی» در پیشگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» ۹۲ درصد کارایی داشته است.

واکسیناسیون گسترده در روسیه قرار است داوطلبانه و بدون اجبار صورت گیرد. دستور ولادیمیر پوتین برای آغاز کارزار واکسیناسیون از هفته آینده در حالی صادر شد که آخرین آمار روزانه قربانیان شیوع ویروس کرونا در روسیه از مرگ ۵۸۹ نفر حکایت دارد.

روسیه در برابر موج دوم شیوع ویروس کرونا به جای وضع مقررات قرنطینه سراسری به اعمال محدودیت های منطقه ای روی آورده است. این کشور پس از آمریکا، هند و برزیل بیشترین موارد شناسایی شده ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» را داشته است. تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر در روسیه بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند.

مقامات روسیه تاکید کرده اند که هرچند با بقیه کشورها نیز در حال مذاکره برای صدور واکسن کرونا هستند اما اولویت اصلی با واکسیناسیون شهروندان روسیه خواهد بود.

بنا به اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین واکسن های تولید شده در خاک روسیه برای تامین نیاز این کشور کافی خواهد بود.

مسئولان شهر سن پترزبورگ به دلیل شیوع ویروس کرونا دستور تعطیلی رستوران ها و میکده های این شهر از ۳۰ دسامبر تا سوم ژانویه (۱۰ تا ۱۴ دی) را صادر کرده اند. از سوی دیگر موزه ها و سالن های تئاتر و کنسرت در سن پترزبورگ نیز همزمان با تعطیلات سال نوی میلادی بسته خواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=95819 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x