پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پیام ابوالحسن بنی صدر به ملت ایران بمناسبت خیزش مردم خوزستان

هموطنان عزیزم

این روزها که شاهد خیزش مردم خوزستان هستم ، بعنوان کسی که در دوران اول جنگ از نزدیک شاهد فداکاری و شهامت آنها برای حفظ مام وطن بودم، خوب درک می کنم که ۴۰ سال ظلم گسترده و غیرقابل تحمل را برنتابند. کار استبداد سیاه به اینجا رسیده است که درخواست آب را هم با سرب داغ پاسخ می دهد و وقعی به هیچیک از خواسته های بحق شما مردم، هر چند کوچک، نمی گذارد. درست است که تغییرات اقلیمی در ایران نیز روی داده است واز عوامل خشکسالی شده ، اما مسبب اصلی و اول وضعیت امروزدر خوزستان مدیریت رژیم نادان و بی کفایت و فاسد و خونریزاست که فاجعه حاضر را بوجود آورده است.

بر ما مردم ایران است که بوظیفه خود عمل کنیم و از حقوق همه، بدون کوچکترین تبعیضی به دفاع برخیزیم. هیچ استبدادی بدون مقاومت و ایستادگی کنار نمی رود، از اینرو صفوف خود در مبارزه را هر چه مستحکم تر نمایید. یادآوری می کنم که مبارزه برای استقرار دمکراسی و دولتی حقوق مدار با خشونت زدایی ممکن است .از اینرو همبستگی خود را حفظ کنید و اجازه ندهید قدرت حاکم و یا قدرتهای خارجی بین شما مردم پراکندگی ایجاد کنند.

از هنرمندان، نویسندگان، استادان، معلمان، پزشکان، مهندسان،وکلا، دانشجویان و کارگران و فعالین حقوق بشر دعوت می کنم در یک همبستگی پایدار برای دفاع از حقوق بیاری هم بشتابید. مطمئن هستم که استبداد سیاه کنار خواهد رفت و مبارزه به سرانجام مطلوب خواهد رسید و ساختن ایرانی  مستقل، آزاد و آباد ممکن خواهد شد.

ابوالحسن بنی صدر

۱ مرداد ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=120534 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x