جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیام تبریک دو تشکل کارگری به مناسبت آزادی حامیان جنبش کارگری

‍ روز به نتیجه رسیدن مبارزات کارگران و آزادیخواهان برای آزادی زندانیان خود مبارک باد.

روز گذشته طبقه کارگر و همه انسان های آزادیخواه که مبارزاتی جانانه از زمان بازداشت فعالین کارگری و اجتماعی در ارتباط با هفت‌تپه و روز جهانی کارگر را تاکنون بردوام داشته اند، شاهد به نتیجه رسیدن مبارزاتشان شدند و از اینرو سپیده قلیان، مرضیه امیری، عاطفه رنگریز، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد و ساناز الهیاری به آغوش خانواده ها، دوستان و حامیانشان بر گشتند.
طبقه کارگر و دیگر بخش های حق طلب و آزادیخواه، یک بار دیگر در جریان مبارزات و رویارویی های خود برای کسب حقوق پایمال گشته کل دم و دستگاه تحمیل گر همه بی حقوقی ها را وادار به عقب نشینی کرد و اینبار قدرتمندانه تر و تاثیرگذار تر موفقیت خود را کسب نمود.
افرادی که روز گذشته سرافزانه از زندان آزاد شدند، کسانی هستند که در دفاع از حقوق کارگران در جریان اعتصابات و اعتراضات قدرتمند کارگران هفت تپه و مراسم شکوهمند روز جهانی کارگر امسال بازداشت و مورد انواع شکنجه های جسمی و روحی و روانی قرار گرفتند. دستگاههای سرکوبگر امنیتی و قضائی تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا با مستند سازی و اعتراف گیری تحت شکنجه، این مبارزین و شریف ترین انسانها را منفور جلوه دهند و از این طریق میان آنان و طبقه کارگر و همه مردم شریف و آزادیخواه و انساندوست تفرقه انداخته و با محروم کردن زندانیان از حمایت های توده ای ضمن زیر فشار گذاشتن و به تباهی کشاندنشان، از قدرت گیری و گسترش مبارزات کارگری و اجتماعی نیز جلوگیری کنند.
اما اینگونه نشد و جنبش کارگری ورق را به نفع خود برگرداند. یکی از دستاوردهای مبارزات هر روزه کارگران و مردم آزادیخواه طی چهار دهه، رشد آگاهی طبقاتی و به انسانیت گرویدن اکثریت مردم است که امروز ترفندها و نمایشات دستگاه های سرکوب جهت تخریب زندانیان و تهی کردن انسانهای جامعه از حس انسان دوستی را نقش بر آب و به ضد خود تبدیل می کنند.
آزادی دیروز همزمان شش نفر از فعالین کارگری و اجتماعی که دارای احکام سنگین زندان هستند، هر چند در ازای سپردن وثیقه های سنگین یک میلیاردی و یک میلیارد و نیمی است، اما برای طبقه کارگر، برای کارگران هفت‌تپه، هپکو و آذرآب که در اعتصابات جاری خود همواره خواهان آزادی بازداشت شدگان بوده‌اند و برای همه کسانی که برای آزادیشان مبارزه کرده‌اند، باعث شعف و شادی گردید. اما برای تحقق آزادی بی قید و شرط و لغو وثیقه ها همچنان باید به مبارزات خود ادامه دهیم.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۵/۸/۱۳۹۸

پیام تبریک سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران:

آزادی دوستداران جنبش کارگری شادباش!

طی دو روز اخیر دوستداران جنبش کارگری مرضیه امیری، عاطفه رنگریز، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌فرد و سانازالهیاری و سپیده قلیان با وثیقه های سنگین از زندان آزاد شدند. اما از یاد نبریم که زنجیر وثیقه های سنگین همچنان بر فعالیت های آنان سنگینی می کند و صد البته ترفندهای پلیس سیاسی در این بگیر و ببندها و آزادی ها از چشمان تیزبین جنبش کارگری دور نمانده است.
ما ضمن تبریک آزادی این عزیزان، آرزوی تندرستی و پرتوان قدم برداشتن در راه جنبش کارگری را داریم و چشم به راه آزادی هرچه زودتر اسماعیل بخشی هستیم.

گسترده ترباد همبستگی کارگری
پرتوان باد جنبش سندیکایی

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران
۵ آبان ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=9893 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x