پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیام تسلیت از کارگران لر و بختیاری هفت تپه به مناسبت مرگ شاعر معترض عرب

جمعی از کارگران بختیاری -لر و دزفولی در کشاورزی و کارخانه و زیربنایی در شرکت نیشکر هفت تپه با انتشار پیامی درگذشت مشکوک شاعر عرب حسن حیدری را تسلیت گفتند.

این کارگران در پیام خود که در کانال مستقل کارگران هفت تپه منتشر شده، مصیبت وارده و درگذشت شاعر عرب اهوازی حسن حیدری گرامی را به خانواده ایشان و تمام مردم اهواز بخصوص عزیزان عرب مان تسلیت گفته و با اعلام اینکه “اگر حسن حیدری اکنون در کنار ما نیست اما شوق و مبارزه برای برابری و آزادی و رفاه و انسانیت در ما زنده است” در ادامه افزوده‌اند: «هر چه بدبختی و مصیبت است برای ما کارگران و ستمکشان است. از نظر حاکمین و زورمندان ما حتا حق نداریم به زبان خودمان زندگی کنیم. » متن کامل این پیام را در ادامه بخوانید:

«از طرف خود و خانواده و تعدادی دیگر از همکاران بختیاری، لر و … در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مصیبت وارده و درگذشت شاعر عرب اهوازی حسن حیدری گرامی را به خانواده ایشان و تمام مردم اهواز بخصوص عزیزان عرب مان تسلیت می‌گوییم.

حق اعتراض و عزاداری را هم می‌خواهند از ما بگیرند. اما قطعا توان آنرا ندارند. عزیزان اهوازی، عزیزان و برادران و خواهران عرب اهواز و خوزستان؛ مردم شریف خوزستان. در این روزها عده ای حکومتی و یا نادان و حکومتی تلاش کردند یک سری نوشته های تحریک آمیز و تفرقه ساز بین مردم و در فضاهای مجازی منتشر کنند. اما موفق نمیشوند. ما در هفت تپه هم از این دست افراد وابسته و نوکر صفت داریم که گاهی سعی میکنند به اسم لر علیه عرب ها و گاهی به نام عرب علیه سایرین بنویسند. اما اتحاد و آگاهی کارگران همیشه اقدامات کثیف و نوکرمنشانه آنها را خنثی کرده است.

همه ما دیدیم که در بغداد معترضان به زبان عربی گفتند ما با مردم ایران اختلاف و مشکل نداریم. گفتند ما بحثی در مورد شیعه و سنی و کرد و غیره نداریم و ما همگی متحدانه حق‌مان را می‌خواهیم. ما کارگران و زحمتکشان و ستم دیدگان خوزستان هم با هم و متحدانه برای حق و حقوق انسانی و کارگری و حقوق اولیه و زندگی شایسته و ثروت‌هایی که داریم اما به تاراج می‌رود تلاش میکنیم. و اجازه نمی‌دهیم اختلاس‌گران و نادان‌ها و نژادپرست‌ها بین ما اختلاف بیاندازند. ما تمام خواسته‌های عزیزان عرب و کرد و بلوچ و ترک و … برای زبان و فرهنگ خودشان را به رسمیت می‌شناسیم.

ما علیه هرگونه سرکوب اعتراضات به حق عزیزان عرب مان اعتراض داریم. خواستار آن هستیم که تمام بازداشت شدگان اهواز به سرعت و بی قید و شرط آزاد شوند.

اگر حسن حیدری اکنون در کنار ما نیست اما شوق و مبارزه برای برابری و آزادی و رفاه و انسانیت در ما زنده است. ما یاد او و اشتیاق تمام عزیزان مبارز برای افشای ظلم و ستم را گرامی میداریم. این جسم های ما ممکن است زیر خاک شود اما کلمات این شاعران و عزیزان و تفکرات و دانش و آگاهی و اتحاد در جامعه انسانی از بین رفتنی نیست.

بار دیگر ضمن اعلام تسلیت به مناسبت درگذشت حسن حیدری شاعر عرب اهوازی، خواهان روشن شدن سریع علت مرگ مشکوک ایشان هستیم. البته بدون دخالت و فشار مسئولان. ما به خانواده ایشان و همه مردم اهواز و خوزستان و بخصوص به عزیزان عرب مان تسلیت می‌گوییم . پیروزی از آن ماست.

https://akhbar-rooz.com/?p=12096 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x