جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیام نوروزی سازمان راه کارگر به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ خورشیدی

 مردم مبارز ایران، جویندگان شادی، آزادی و برابری!

فرا رسیدن بهار خجسته، آغاز سال نو خورشیدی و جشن نوروزی را  شادباش می گوئیم، به امید آن که  شکوفائی زمین و باروری طبیعت، در جنبش مبارزاتی ما برای دستیابی به بهار آزادی و کامیابی ما برای گذار به سوسیالیسم،  خون تازه ای در رگان انقلاب نوین ایران  ترزیق کند. برقراری نظامی عدالت گستر، با برابری کامل زن و مرد، پایان دادن به ستم طبقاتی و ستم های دوگانه جنسیتی، ملی، نژادی و مذهبی!  

در گاهشمار تقویمی، یک سال دیگر به زمامداری ننگین چمهوری اسلامی افزوده شد، یک سال دیگر، زیر پنجه های خون آلود ولی فقیه و رژیم سرمایه داری اسلامی، یک سال دیگر، زیر مهمیز دستگاه های پلیسی و نظامی سرکوبگر با تهاجم ددمنشانه ی کشتار، بازداشت، شکنجه و اعدام! سرکوب و کشتار مبارزان و توده های به ستوه آمده و جان بر لب رسیده،  فزونی تلفات انسانی و افزایش دامنه ستم طبقاتی، فراتر از چهل و یک سال گدشته! سالی با خانه خرابی میلیونی توده ای،  تشدید دامنه ی فشارهای سیاسی و اقتصادی، سالی با  فربه تر شدن فربه ها، و تهیدست تر شدن تهیدستان!

اما سالی به اعتبار مبارزه سیاسی، خیزشهای انقلابی توده ای،  تداوم اعتصابات کارگری و  مبارزات دموکراتیک مردمی برای سرنگونی رژیم، سالی پرامید با دست آوردهایی پر ارزش!  سال مبارزه جوئی زنان برای برابری حقوقی و اجتماعی و  کسب آزادی های مدنی، مبارزه ملیت های تحت ستم برای پایان دادن به شوونیسم و ستم مضاعف!   

 سالی با صدور احکام زندان های دو رقمی پانزده تا سی و هشت سال به جرم برداشتن روسری یا دفاع از ازادی پوشش ، احکام سنگین زندان برای کنشگران کارگری در این سال و سال های پیش از این! سالی با تشدید وخامت مالی و سقوط  اقتصادی، با تورم سه رقمی و فرو ریزش هر چه بیشتر پایگاه حمایتی رژیم!

بر اثر ادامه مشارکت رژیم در جنگ سوریه و یمن و سایر مناطق خاورمیانه نظیر عراق و لبنان و …، از یک سوی و تشدید فشار آمریکا با گسترش دامنه  تحریم های مالی و اقتصادی از سوی دیگر، افلاس رژیم به ارقام نجومی تری رسید و تعرض به سفره شما گسترده تر، تا آنجا  که برای تامین بخشی از هزینه های جنگی و ارقام سرسام آور کسر بودجه به اخرین حربه متوسل شد و با افزایش سه برابری بهای بنزین و سوخت، انگیزه یک خیزش توده ای دیگر را فراهم ساخت. خیزشی که با گستاخانه ترین شیوه ها به خون نشست و پنج ماه پس از این فاجعه هنوز هم شمار تلفات انسانی، شمار بازداشت شدگان و شمار ناپدیدشدگان که می تواند امار قربانیان و جان باختگان را بالا ببرد از جانب مقامات رژیم اعلام نشده است.

اما رژیم اسلامی علیرغم سرکوب فاشیستی و خونین خیزش آبان ۹۸ و نیز سرمست از کارناوالی که برای ترور قاسم سلیمانی توسط امریکا در شهرهای ایران راه انداخته بود، تصورش را هم نمیکرد که این مردم رنجدیده به دنبال افشاء شدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی توسط موشکهای سپاه پاسداران و قتل فجیع ۱۷۶ مسافر، دو ماه بعد بار دیگر به خیابان بیایند و با رادیکالترین شعارها، کل رژیم را به مصاف بطلبند و فریاد انقلاب و سرنگونی سر دهند.

اکنون نیز که شیوع وسیع ویروس کرونا در سراسر ایران دهها هزار نفر را مبتلاء کرده و جان صدها نفر و احتمالا هزاران نفر را گرفته است، رژیم در اوج درماندگی و ناتوانی برای حفظ سلامت مردم، احساس میکند که فعلا خیزشی انقلابی او را تهدید نمیکند و مردم عجالتا الویت را به مبارزه با این ویروس خطرناک داده اند. ولی این بحران بهداشتی چنان وضعیت معیشتی مردم و اوضاع اقتصادی و اجتماعی و روانی جامعه را به هم ریخته که در صورت عبور از بحران ناشی از ویروس کرونا، خیزشهایی عظیم تر از گذشته در انتظار این رژیم درمانده و غارتگر خواهد بود. اکثریت اردوی کار و رنج به جنان فلاکتی دچار شده اند که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

فعالین چپ و نیز جنبشهای کارگری، دانشجویی، زنان، ملیتهای تحت ستم و سایر جنبشهای اجتماعی ضروریست خود را برای این روزهای پر تب و تاب انقلابی آماده کنند. تقویت سازماندهی در میان هر یک از این جنبشها و نیز همگرایی آنها با یکدیگر، میتواند در آینده ای نزدیک شیشه عمر رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی را بر زمین کوبد و کشور ما را به سوی آزادی، برابری و عدالت اجتماعی رهنمون کند.

با امید به تحقق چنین روزهای روشنی، نوروز و سال جدید خورشیدی را به مردم ایران و کشورهای همسایه و همه انسانهایی که آنرا گرامی میدارند، شادباش میگوئیم. بهارتان خجسته، هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز !

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر

۲۸ اسفند ۱۳۹۸ – ۱۸ مارس ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=23403 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x