جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیام نوروزی همبستگی برای آزادی و برابری در ایران

رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید /

وظیفه گر برسد مصرفش گل است و نبید

مکن ز غصه شکایت که در طریق طلب/

به راحتی نرسید آن که زحمتی نکشید

هموطنان عزیز،

مردم تحت ستم ایران!

در آستانە سال نو وبه ” کرامت ” رژیم واپسگرا و فاسد جمهوری اسلامی، متاسفانە شاهدیم کە شرایط زندگی بر مردم تحت ستم و ظلم کشیدە ایران بیش از بیش دشوار شدە است.

بلند پروازیهای حاکمان خودکامە ایران در تقابل با جامعە جهانی و تداخل و جنگ افروزی در امور کشورهای منطقە،کشور را در انزوای کامل سیاسی و اقتصادی قرار دادە است. پیامد های این انزوا، بیکاری، فقر و تنگدستی هرچە بیشتر مردم بودە است. ایران اکنون رکورددار شاخص فلاکت در منطقە است و براساس آمار سازمانهای بین المللی از زمرە فاسدترین حکومت های جهان بە شمار میآید.

در کنار نابسامانی های اقتصادی، حاکمیت هیچ گونە فعالیت سیاسی و مدنی علیه خود را نیز برنمیتابد، در سالی کە گذشت جمهوری اسلامی همچنان جزو بزرگترین ناقضین حقوق بشر در جهان بود، سرکوب و انکار حقوق  ملیتهای تحت ستم ایران، دستگیری و سرکوب گستردە روزنامە نگاران و فعالین کارگری و زیست محیطی، کشتار بیرحمانە معترضین در آبان ماه، شلیک موشک بە هواپیمای مسافربری توسط سپاه و سعی در انکار و پردەپوشی آن، تنها بخشی از جنایتهای رژیم در حق مردم ایران در سال گذشتە بودە است.

تعلل حاکمیت در اطلاع رسانی و وکنترل ویروس کرونا با بهانە واهی حضور مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن و انتخابات مجلس و ممانعت از قرنطینە شهر قم بە عنوان کانون شیوع بیماری بە واسطە اعتقادات خرافی و ارتجاعی کشور را درگیر یک بحران جدی نمودە  و در شرف یک فاجعە انسانی قرار دادە است. امروز پرستاران و کادر پزشکی کشور با حداقل امکانات در خط مقدم مبارزە با کرونا قرار دارند و در این راه تاکنون متحمل هزینەهای انسانی بسیاری شدە اند.

مردم آزادی خواه ایران!

در سال پیش رو با کاهش قیمت نفت و رکود اقتصاد جهانی ناشی از بحران کرونا، پیشبینی میشود کە حاکمیت با کمبود بی سابقە بودجە مواجە شود و متعاقب آن فشار اقتصادی بیشتری متوجە مردم ایران شود.عملکرد گذشتە حاکمیت در کمک رسانی بە مردم آسیب دیده در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزلە نشانگر این واقعیت است کە در کنترل بحران ناکارآمد و ناتوان است. ازاین رو “همبستگی برای آزادی و برابری در ایران “ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز و ایام سال نو، در شرایط کنونی یگانە راە گذر از بحران کرونا را در همدلی و همکاری همەی آحاد مردم در جدی گرفتن توصیەهای پزشکی برای قطع چرخە انتقال ویروس میداند.

نوروز در اساطیرما پیام آور چیرگی نور بر تاریکی و تحقق عدالت و آزادی است بحران های پی درپی، پایەهای نظام را سست تر از قبل نمودە و با قطع درآمدهای نفتی نظام کم کم اهرم های فشار خود کە همان مزدوران خود فروختەاند را از دست خواهد داد و دیری نخواهد پایید کە شعلە های خشم مردم طومار این ظالمان را درهم پیچد.

بامید تحقق آزادی و دمکراسی در ایران!

هر روزتان نوروز و نوروزتان پیروز!

کنگره ملیتهای ایران فدرال

شورای دموکراسی خواهان

همبستگی برای آزادی و برابری در ایران

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ -۱۷ مارس ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=23293 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x