جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پیام های دو تشکل بازنشستگان به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی

پیام گروه اتحاد بازنشستگان :

به پیشواز سال نو میلادی ۲۰۲۱

سالی دگر بر جهان گذشت. در حالی که تامین ابتدایی ترین نیازهای زندگی به طور فزاینده ای از دسترس میلیون ها انسان زحمتکش دور مانده و قطب ثروت و قدرت سرمایه با قبضه تمامی اهرم ها و منابع و اتکا به حکومت های حامی، در همه نقاط جهان با صف آرایی خشن و خونین مقابل توده های معترض، برای حفظ بقا و سلطه تقلا می نماید.

آوار نمودن بار بحران همه جانبه بر گرده زحمتکشان، تحمیل فقر و گرسنگی و پس گرفتن دستاوردهای مبارزات مردمی،انواع تبعیض و نابرابری، میلیتاریزه نمودن جهان و کشاندن بسیاری از مناطق به ورطه جنگ، اعمال شقاوت، خانه خراب نمودن مردم و تحمیل آوارگی و شرایط غیرانسانی پناهجویان، تخریب فاجعه بار محیط زیست و … ترکیب مرگ آوری است که امکان زندگی را از میلیون ها انسان محروم و زحمتکش سلب نموده است. نمودهای تحمل ناپذیری و انفجار خشم توده های سرکوب شده هم اکنون بخش های زیادی از کشورهای جهان را فرا گرفته است.

آغاز سال نو را با امید به پیروزی مبارزات متحد، آگاهانه و متشکل زحمت‌کشان و رهایی و بالندگی تمامی مردان، زنان و کودکان در سراسر گیتی، تبریک می گوییم.

گروه اتحاد بازنشستگان
۹۹/۱۰/۷

پیام شورای بازنشستگان ایران :

پیام بمناسبت سال نو میلادی(۲۰۲۱)

سال۲۰۲۰ سالی پر از اتفاقات ناگوار و مرگبار برای مردم جهان!

سالی که مردم در یک برآمد غیرمنتظره، تبعات سیاستهای مبتنی برسود سرمایه داری را در تخریب توازن چرخه طبیعت و محیط زیست با ظهور بیماری مرگبار ویروس کرونا تجربه کردند. ویروسی که بدلیل عدم وجود زیرساختهای درمانی مناسب همچنان از جان ها قربانی میگیرد و معیشت و زندگی مردم را ویران کرده و انسان این محصول اجتماعی را با جداسازی فیزیکی به موجودی ایزوله و جدا از هم سوق داده است.

در این شرایط مرگبار، اقلیتی که بر مسند قدرت و ثروت بودند فربه تر و بر دارائیهای خود افزوده و در سویی دیگر تعداد آنانی که برای فرار از مرگ و گرسنگی سر در سطلهای زباله میکنند فزونتر گردیده است!
این ویروس نیز مانند همه پدیده های سرمایه ، مُهر طبقاتی برخود دارد و شکاف بین فقیر وغنی را به شکل بیسابقه ای بیشتر و عمیقترکرده است.

تبعیدشدگان ومهاجران بازهم بیشتری که به امید جستجوی زندگی بهتر ، مشقت پناهجویی را پذیرفتند، به مقصد نرسیده بیرحمانه به کام مرگ رفتند.

همچنان صدها میلیون بیکار درحسرت معیشت به صف شدند تا نیروی کار ارزانتر در اختیار سرمایه قرار بگیرد .

این اتفاقات ناگوار در جامعه ی ما پر رنگتر بود و آثار ویرانگرتری برجای گذاشته چرا که همه این مصائب مشترک، در این مملکت در ابعاد حداکثری اش، بر متن سیاست سرکوب و اخراج،شلاق،زندان واعدام بعنوان تنها پاسخ حکومت، زندگی اجتماعی را به شکل هشدار دهنده ای به مخاطره برده است.

سالی که گذشت اما جهان شاهد اعتراضات کم سابقه بشریت متمدن در دفاع از رفاه و معیشت ، آزادی ، محیط زیست و علیه تبعیض جنسیتی و بقایای نژادپرستی بود.
مبارزات مردم در همین شرایط شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا ، جنبش جهانی ۹۹ درصدی ها را در نه به شرایط موجود قدرتمند تر کرده و نوید تغییرات بنیادین و رسیدن به یک دنیای برابر را، هموارتر و قابل دسترس تر نموده است.

برای مردم ایران و جهان سالی دگرگونه آرزومندیم

شورای بازنشستگان ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=98807 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x