پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شورای اسلامی را به رسمیت نشناسید؛ پیام کارگران هفت تپه به کارگران فولاد اهواز

اطلاع یافتیم که مدیریت امور اداری گروه ملی صنعتی فولاد، طی اطلاعیه ای دعوت به ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی کار کرده است. شورای اسلامی در فولاد چیزی بیشتر از مزدوران شورای اسلامی در هفته تپه نیست و نخواهد بود. شورای ضد کارگری اسلامی وجودش را مدیون سرکوب شورای واقعی کارگران در کارخانه ها است

متن کامل پیام را که در کانال مستقل کارگران هفت تپه منتشر شده را در زیر میخوانید:

به همرزمان ما در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز
شورای اسلامی را برسمیت نشناسید!

هفت تپه ای ها و گروه ملی فولاد یاران روزهای سخت بودند و هستند. اعتبار فولادگران همان خروش و مبارزات جانانه ای است که برای احقاق حقوق کارگران، علیه خصوصی سازی و موسوی ها انجام دادند. مبارزه ای که با تکیه به تصمیمات مجمع عمومی و کار شورائی پیش رفت و فریاد کارگران فولاد را از زبان رهبران صدیق آن جهانی کرد.

بعد از دوره ای جنگ و مقاومت و زندان، دوباره کارفرما با شورای اسلامی آمده تا غنائم ببرد. اطلاع یافتیم که مدیریت امور اداری گروه ملی صنعتی فولاد، طی اطلاعیه ای دعوت به ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی کار کرده است. نمایش کارفرمائی انتخابات شورای اسلامی قرار است روز دوشنبه ۲۲ دیماه برگزار شود.

شورای اسلامی در فولاد چیزی بیشتر از مزدوران شورای اسلامی در هفته تپه نیست و نخواهد بود. شورای ضد کارگری اسلامی وجودش را مدیون سرکوب شورای واقعی کارگران در کارخانه ها است. شما همکاران عزیز فولادی آگاهید که با هر محاسبه ای در این انتخابات شرکت کنید و یا بدتر دوستانی برای عضویت در آن کاندید شوند، با دست خود عملا و به همان میزان امکان اعمال فشار کارفرما به همکاران را فراهم می کنید. شما بارها با شورای قلابی و آلت دست سرمایه دار مخالفت کردید و در مواردی اجازه برگزاری سیرک انتخاباتش را ندادید. می دانیم که کارگران آگاه و بیشتر بچه های گروه ملی فولاد با شورای اسلامی مخالفند. اما کارفرما همچنان در فکر تحمیل شورای اسلامی است. اجازه ندهید.

در هفت تپه شورای اسلامی با هزار کلک بعد از سرکوب همکاران ما انتخابات گذاشت و مقداری رای جمع کرد تا خود را با رای کارگران قانونی و مشروع نشان دهد. ما هم بلافاصله چند برابر رای و امضا جمع کردیم و گفتیم شورای اسلامی با این آرا منحل است، نماینده ما کارگران نیست و صلاحیت ندارد. این را در اعتصاب سه ماهه اخیر نیز تکرار کردیم و بنری در این مورد جلوی فرمانداری داشتیم. الان هم کسی جواب سلام اعضای شورای اسلامی را نمی دهد. حتی مجلسی ها و دولتی ها هم میدانند این شورا را نمی توان بعنوان “نماینده کارگران” برسمیت شناخت. چون اگر با اینها بنشینند یا توافق کنند، آب در هاون می کوبند و هیچ موردی در مجتمع تغییر نمی کند. پس ناچارند با نمایندگان مستقل ما مذاکره کنند. در هفت تپه شورای اسلامی فقط چماق دست کارفرمای فاسد اسدبیگی است. زمانی برخی از کارگران می گفتند که افراد مورد اعتماد خودمان را کاندید شورای اسلامی کنیم چون تشکل ممنوع است. این سیاست در چند مرکز کارگری امتحان شد، نتیجه منفی داد و آبروی آن افراد هم لطمه دید. تکرار این تجربه شکست خورده خطاست.

ما تردیدی نداریم که کارگران مبارزه فولاد اجازه نخواهند داد که شورای اسلامی به تخت “نمایندگی کارگران” بنشیند و زمینه را برای اهداف کارفرما یعنی قلع و قمع فعالین و نمایندگان واقعی کارگران، تشدید استثمار و اخراج در گروه ملی هموار کنند. ما امیدواریم که کارگران فولاد و فعالین راهی پیدا کنند و اجازه ندهند که شورای اسلامی در گروه ملی جولان دهد.

تجربه ما اینست: ما شورای اسلامی را با رای و امضا منحل کردیم. در هفت تپه بجز کارفرما کسی نه این نهاد را به رسمیت می شناسد و نه با کاندید شدن در آن آبرویش را به حراج می گذارد. در مقابل مجمع نمایندگان و فعالین مستقل و خرد جمعی راهنمای کار و مبنای اتحاد در هفت تپه است. شما همکاران عزیز تجربه دارید، خودتان تصمیم بگیرید که چکار کنید.

شورای اسلامی کار، عامل سرمایه دار!

جمعی از کارگران هفت تپه از بخشهای مختلف
۱۹ دیماه ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=100328 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
3 سال قبل

این پیام نوید دهنده شروع پایان حکومت توتالیتر مذهبی است .

مبارزات ده اخیر ، کارگران پیشرو طبقه کارگر ایران را ، بسان فولاد با تجربه و ابدیده کرده است .
همبستکی و اتحاد کارگران و زحمتکشان ، زنان دلیر و مبارز ایران ،معلمان، بازنشستگان و…بدون شک کمر حکومت سرمایه ، جنایت و مذهب را خواهد شکست !

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x