جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیروزی آبی ها با اشتباه گلر حریف؛ شکست سرخ ها؛ پیروزی تراکتور و صدر نشینی سپاهان

بزرگداشت جعفر کاشانی در مسابقات لیگ برتر

دو تیم فوتبال تراکتور و پارس جنوبی در ورزشگاه تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله تراکتور به پایان رسید تا این تیم کماکان با ۱۴ امتیاز در تعقیب سپاهان صدر جدولی باشد.
تک گل این دیدار را احسان حاج‌صفی در دقیقه ۲۵ وارد دروازه حریف خود کرد.
همچنین این ششمین کلین‌شیت پیاپی رشید مظاهری بود تا خط دفاعی تراکتور در کنار سپاهان، بهترین خط دفاعی لیگ نوزدهم تا هفته ششم لقب بگیرد.
تراکتور با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار گرفت و پارس جنوبی جم هم با ۶ امتیاز در رده دهم باقی ماند.

شهرخودرو ۱ – پرسپولیس ۰

شهرخودرو با هدایت گل‌محمدی موفق شد با یک گل پرسپولیس را شکست دهد.
دو تیم فوتبال شهرخودرو و پرسپولیس در ورزشگاه مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله شهرخودرو به پایان رسید. تک گل این بازی را فرشاد فرجی در دقیقه ۳+۹۰ به ثمر رساند.
یحیی گل محمدی ۱۰ بازی بود که مقابل پرسپولیس به پیروزی دست نیافته بود و با این برد، روند نبردن‌های پرسپولیس هم برای او شکسته شد.

نیمه اول
بازی را تیم میزبان هجومی‌تر آغاز کرد و چند فرصت نصفه و نیمه را هم تا دقیقه پنجم روی دروازه پرسپولیس ترتیب داد اما بی‌دقتی در پاس‌های آخر مانع از رسیدن توپ به مهاجمان این تیم شد. در این بین شاگردان کالدرون دل به ضدحملات خوش کرده بودند و یکی دو بار توسط وحید امیری خطرساز شدند.
در جدی‌ترین موقعیت پرسپولیس که با تعلل و اشتباه رحمتی به وجود آمد، علیپور می‌توانست با پرس دروازه‌بان شهرخودرو دروازه این تیم را باز کند که توپ علیپور به تیر دروازه برخورد کرد. پس از آن نوبت شهرخودرو بود و یک حمله جدی را روی دروازه پرسپولیس ترتیب داد. در دقیقه ۱۵ کرنر سروش رفیعی روی دروازه ارسال شد که ضربه سر شاکری به تیر دروازه برخورد کرد.
بعد از این هر دو تیم چند فرصت را داشتند که هوشیاری مدافعان باعث ناکام ماندن این حملات شد. در این بین فرشاد فرجی با خطا روی ترابی در میانه‌های زمین، مانع حمله پرسپولیس شد و از داور کارت زرد دریافت کرد. پس از این و در دقیقه ۲۶ شوت زیبای علیپور با اختلافی کم از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.
دو تیم در طول نیمه اول بازی خوبی را به نمایش گذاشتند که توپ مدام روی دروازه‌های دو تیم بود و علیپور و قاسمی‌نژاد فرصت‌های خوبی را از دست دادند. در دقیقه ۳۹ شهرخودرو می‌توانست دروازه پرسپولیس را باز کند که ضربه سر خطرناک شاکری با واکنش خوب بیرانوند همراه شد.
پس از این فرصت اتفاق خاصی روی دروازه‌ها نیفتاد تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

نیمه دوم
در این نیمه پرسپولیس بود که بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و با نفرات بیشتری نسبت به نیمه اول به سمت دروازه شهرخودرو حمله کرد اما پاس‌ها و شوت‌های آخر پرسپولیسی‌ها دقت کافی نداشت و باعث می شد تا حملات این تیم به ثمر ننشیند.
پس از تحمل این فشار توسط شاگردان گل‌محمدی، این شهرخودرو بود که با نفوذها و حرکات ترکیبی سعید صادقی قصد نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس را داشت و هر بار بیرانوند و مدافعان این تیم بودند که مانع از گلزنی تیم میزبان می‌شدند.
در دقیقه ۶۵ و روی حرکت زیبای نادری، پرسپولیس و مهدی ترابی صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که شوت خطرناک ترابی با فاصله‌ای کم از دروازه رحمتی به بیرون رفت.
در دقیقه ۷۲ گل‌محمدی دست به هجومی‌تر کردن تیمش زد و سروش رفیعی را از زمین خارج و روح‌الله باقری را به زمین فرستاد. این مهاجم هم با ورودش در دقایق ۷۴ و ۷۶ دو موقعیت را نصیب شهرخودرو کرد که سعید صادقی هر ۲ فرصت را از دست داد.
نخستین تعویض پرسپولیس در این دیدار در دقیقه ۷۸ رخ داد که امید عالیشاه به جای بشار رسن به زمین آمد. پس از این تعویض پرسپولیس باز هم هجومی‌تر شد و در دقیقه ۸۲ فرصت مناسبی نصیب ترابی شد اما شوت این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۸۷ یک فرصت مناسب نصیب شهرخودرو شد که بیرانوند توپ را دریافت کرد. با این‌حال تیم شهرخودرو در دقیقه ۳+۹۰ روی ارسال امین قاسمی نژاد و ضربه سر فرشاد فرجی موفق شد به گل برسد و در نهایت پیروز این میدان شود.
در این دیدار فرشاد فرجی، اکبر صادقی و امین قاسمی نژاد از شهرخودرو و سیامک نعمتی از پرسپولیس کارت زرد گرفتند.

ترکیب شهرخودرو: سیدمهدی رحمتی، محمدحسین مرادمند، علی نعمتی، فرشاد محمدی‌مهر(۱۰-فرشاد فرجی)، علی فرامرزی، اکبر صادقی، علی نبی‌زاده، امین قاسمی‌نژاد، سعید صادقی(۸۴- چوچو)، سروش رفیعی(۷۲- روح الله باقری) و یونس شاکری.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمد نادری، محمد انصاری، محمد حسین کنعانی‌زادگان، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن(۷۸- امید عالیشاه)، مهدی ترابی، وحید امیری، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و علی علیپور.

نخستین سه امتیاز استقلال هدیه دوروازه بان حریف!

استقلال در روزی که استراماچونی را نداشت، و دو اشتباه فاحش و غیر قابل قبول دروازه بان حریف  با حساب دو بر یک گل گهر را شکست داد و به رده یازدهم در جدول رده‌بندی صعود کرد.
از هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به میدان رفتند. این دیدار با برتری دو بر یک استقلال خاتمه یافت تا شاگردان استراماچونی و تیمش نخستین پیروزی خود در این فصل را به دست بیاورند.
آبی ها به لطف این پیروزی، ۶ امتیازی شد و با یک پبع صعود و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده چهاردهم قرار گرفت. گل گهر سیرجان نیز همچنان در رده پانزدهم باقی ماند.
میلیچ در دقیقه شش و قائدی در دقیقه ۴۹ برای استقلال و بهنام برزای در دقیقه ۱۲ برای گل‌گهر گل زدند.
آندره‌آ استراماچونی در روزی که به علت محرومیت در زمین حضور نداشت، توانست نخستین پیروزی در لیگ برتر را جشن بگیرد و به روزهای آینده امیدوار بماند.

نیمه نخست
نخستین موقعیت بازی در دقیقه ۴ برای استقلال خلق شد که ضربه محمد دانشگر بعد از برخورد به دیرک دروازه گل‌گهر برگشت خورد و در نهایت راهی اوت شد.
گل: در دقیقه ششم بازی استقلال قفل دروازه گل گهر را باز کرد. هرویه میلیچ از گوشه محوطه شش قدم دروازه فراهانی را گشود.
در دقیقه ۱۰، داور به سود گل‌گهر پنالتی گرفت. بهنام برزای در محوطه جریمه استقلال توپ‌گیری کرد و طی برخورد با علی کریمی سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. این صحنه با اعتراض بازیکنان استقلال همراه بود.
گل: در دقیقه ۱۲، بهنام برزای ضربه پنالتی را زد که با واکنش درست از سوی حسینی همراه شد اما در بازگشت برزای توانست زودتر از حسینی به توپ برسد و دروازه را باز کند.
در حالی که داور در دقیقه ۲۷ به سود گل گهر سیرجان ضربه ایستگاهی اعلام کرد، بعد از مشورت با کمک داور مسابقه از تصمیم خود بازگشت.
در دقیقه ۳۶، ابتدا مهدی قائدی خلق موقعیت کرد که ضربه او گل نشد و در بازگشت علی کریمی موقعیت بسیار خطرناکی را داخل محوطه هجده قدم گل گهر سیرجان از دست داد. ضربه او با اختلاف اندک از بالای دروازه فراهانی به بیرون رفت. دقایقی بعد، حرکت فرشید اسماعیلی در عرض زمین با شوتی محکم همراه شد که در داخل چارچوب نبود.

نیمه دوم
در نخستین دقایق گل گهر سیرجان صاحب موقعیت گل بسیار خطرناکی شد که بازیکن این تیم، نتوانست دروازه خالی استقلال را باز کند و در عین ناباوری توپ را به بیرون زد.
گل: مهدی قائدی در دقیقه ۴۹ با استفاده از اشتباه میلاد فراهانی، توانست دروازه حریف را باز کند و به این ترتیب استقلال به گل دوم خود رسید.
وریا غفوری دقیقه ۶۰ روی پاس خوب کریمی در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما ضربه این بازیکن استقلال را به گل سوم نرساند. دقایقی بعد یک موقعیت بسیار خوب برای استقلال خلق شد که  مهاجمان استقلال در زدن ضربه نهایی ناکام بودند.
در دقیقه ۷۵، فرصت خوب برای تیم گل گهر سیرجان روی ضربه ایستگاهی ایجاد شد اما بازیکن حریف نتوانست دروازه استقلال را تهدید کند.
در اواخر بازی، بازیکنان گل‌گهر سیرجان توپی را به روی دروازه استقلال ارسال کردند که سید حسین حسینی قبل از بازیکنان گل‌گهر توپ را در آغوش گرفت.
این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر یک شاگردان استراماچونی تمام شد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، وریا غفوری، محمد دانشگر (کارت زرد)، میلیچ (میلاد زکی‌پور ۴۶)، علی کریمی،فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی (سجاد آقایی ۷۹)، داریوش شجاعیان، مسعود ریگی (مرتضی تبریزی ۴۶) و آرش رضاوند (کارت زرد).

ترکیب گل گهر: میلاد فراهانی (کارت زرد)، سید عبدالله حسینی، محسن طرهانی، سید علیرضا ابراهیمی، مهران گلزاری (مهدی زبیدی ۸۱)، بهنام برزای، مهرداد بایرامی، علی قربانخانی، پیمان نامور (محمد زینالی ۶۴)، سجاد آشوری و امین پورعلی رودینه.

سپاهان ۲- ذوب‌آهن صفر – اصفهان به رنگ زرد درآمد

تیم فوتبال سپاهان موفق شد با پیروزی در داربی شهر اصفهان به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه دهد.
در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در داربی شهر اصفهان به مصاف هم رفتند. این مسابقه که در ورزشگاه نقش برگزار شد، تیم فوتبال سپاهان موفق شد با نتیجه دو بر صفر  برابر حریف خود به برتری برسد. گل‌های این بازی را ولسیانی در دقیقه ۵۱ و کی‌روش استنلی در دقیقه ۶۴ به ثمر رساندند. زردپوشان با این نتیجه ۱۴ امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند. ذوب‌آهن نیز با ۴ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد.

شاهین‌شهرداری صفر- فولاد یک – التیامی برای حذف از جام حذفی

تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد با یک گل از سد شاهین‌ شهرداری بوشهر عبور کند.
تیم‌های فوتبال شاهین شهرداری بوشهر و فولاد از هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه مهدوی بوشهر به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد به پایان رسید. تک گل این بازی را حسن بیت سعید در دقیقه ۵۶ به ثمر رساند.
فولاد تیم برتر این مسابقه بود و موقعیت‌های زیادی به دست آورد و در طرف دیگر هم شاهینی‌ها نتوانستند خطری برای فولاد ایجاد کنند. فولادی‌ها هفته گذشته با شکست برابر فجرسپاسی شیراز از جام حذفی کنار رفتند و با این پیروزی به نوعی آن بازی را به دست فراموشی سپردند.
شاگردان نکونام با این پیروزی ۹ امتیازی شدند و به رده هفتم جدول صعود کردند. شاهین نیز با یک امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

تساوی بدون گل نساجی و ماشین‌سازی در قائمشهر

تیم فوتبال نساجی قائمشهر در ورزشگاه خانگی خود برابر ماشین‌سازی تن به تساوی داد.
به گزارش ایسنا، هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام یک بازی دیگر پیگیری شد. در این دیدار تیم‌های نساجی قائمشهر و ماشین‌سازی تبریز  در ورزشگاه قائمشهر به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در این مسابقه هر دو تیم موقعیت‌های زیادی برای گل داشتند اما از آن‌ها استفاده نکردند. نساجی با این نتیجه ۹ امتیازی شد و در رده ۵ جدول باقی ماند. ماشین‌سازی هم با ۷ امتیاز در رده دهم قرار دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=6711 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x