سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیروزی بایر و چلسی؛ داوران زن لباس ندارند؛ آتلانتا با رئال، گلادباخ با من سیتی

 نازک بین: برای دومین بار در فصل جاری، پاری‌سن‌ژرمن در لوشامپیونا مغلوب موناکو شد و این بار در خانه با نتیجه ۲ بر صفر باخت. در این بازی یکی از بازیکنانی که بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد، ستاره خط حمله این تیم کیلیان امباپه بود. با این حال مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاری‌سن‌ژرمن می‌گوید که مهاجم فرانسوی تیمش را نباید مسبب این باخت درکارنامه مدافع عنوان قهرمانی دانست.سرمربی آرژانتینی  در دفاع از بازیکنی که هفته پیش مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کرد، گفت: «امروز فقط کیلیان امباپه نبود که ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد بلکه کل تیم همینطور بود. تیم در حدی که برای کسب پیروزی لازم بود، بازی نکرد. اما همانطور که گفتم، همیشه اولین مسبب باخت یک تیم سرمربی است و من هم مسئولیت این باخت را برعهده می‌گیرم.»پاری‌سن‌ژرمن در ۴ بازی‌اش مقابل دیگر تیم‌هایی که در حال حاضر در ۴ رده بالای جدول لوشامپیونا هستند، موفق به کسب پیروزی نشده و از ۱۲ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز گرفته است: «داستان هر بازی با دیگری متفاوت است. ما نمی‌توانیم هر شب دقیقاً یک مدل بازی انجام دهیم. کاملاً مشخص است که ما مقابل موناکو به اندازه کافی خوب نبودیم. موناکو از دو موقعیت نهایت استفاده را انجام داد. این اتفاقی بود که در این بازی رخ داد. موناکو دو موقعیت داشت و دو گل هم زد. تیم ما بر بازی سوار بود هرچند که نتوانست از این سلطه برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش و گلزنی استفاده کند.»این ششمین شکست فصل PSG بود که بدترین آمارش در یک فصل از زمان انتقال مالکیت این باشگاه به قطری‌ها در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ است.

 هالند بیشتر از امباپه به کار رئال می‌آید

با اوضاع و احوالی که رئال مادرید در این فصل داشته، شکی نیست که این تیم پیش از آغاز فصل آینده باید خط حمله‌اش را تقویت کند. رئال باید بازیکنی را به خدمت بگیرد که بتواند زدن ۴۰ گل در فصل را برای این تیم تضمین کند. در حال حاضر دو بازیکن هستند که پتانسیل ارائه چنین خدمتی را به تیم پایتخت اسپانیا دارند: یکی ارلینگ هالند مهاجم نروژی بوروسیا دورتموند است و دیگری کیلیان امباپه.اگر من جای فلورنتینو پرس بودم، سعی می‌کردم هر دوی آنها را بخرم اما حداقل در حال حاضر انجام چنین کاری غیرممکن است. پس به نظر من، باید یکی از این دو بازیکن که بهتر می‌تواند در سانتیاگو برنابئو بازی کند را انتخاب کنیم و آن بازیکن هالند است.

هیچکس نمی‌تواند به توانایی‌های خارق‌العاده امباپه شک کند، بازیکنی که در سطحی متفاوت از هم‌پست‌های خودش بازی می‌کند. او می‌تواند گل بزند، می‌تواند دریبل بزند و همین الان هم با وجود سن و سال پایینش، از جذابیت یک ستاره سرشناس در سطح جهانی برخوردار است. با این وجود من فکر می‌کنم که رئال مادرید در حال حاضر به بازیکنی با خصوصیات و قابلیت‌‌های نزدیک‌تر به ستاره نروژی نیاز دارد و دلیلش را هم توضیح می‌دهم.امباپه از نظر من به نسبت هالندی بازیکنی کم‌ثبات‌تر است. در برخی از بازی‌ها او عملاً محو است و از نظر تاکتیکی هم او همیشه آماده نیست مخصوصاً هنگام دفاع کردن. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما بی‌ثبات‌تر از هالند است. گاهی اوقات او بیش از هم‌تیمی‌هایش در جریان بازی نیست و تکروی‌هایش هم زیاد می‌شود. در طرف دیگر، هالند در محوطه جریمه یک شکارچی تمام عیار است. او نسبت به تیم کاملاً احساس تعهد و مسئولیت می‌کند و بارها شده که برای دفاع روی ضربات کرنر به محوطه جریمه خودی برگشته است. علاوه بر این او نهایت همکاری را با تیم برای پرس کردن حریف دارد. از نظر هجومی هم او برای مدافع حریف یک کابوس است. در طول یک بازی ممکن است ۲۰ مرتبه پیش آید که او از چنگ مدافعی که او را مهار کرد بگریزد و همین قابلیتش در زمینه غلبه بر پرسینگ حریف کمک زیادی می‌کند. او برای هر توپ بلندی که از سوی هم‌تیمی‌هایش در خط دفاع ارسال می‌شود می‌جنگد و همیشه خطرساز است.اگرچه هر دو بازیکن سوپراستار هستند اما من اطمینان دارم که هالند برای بازی در برنابئو گزینه به مراتب بهتری است چون انگیزه‌اش بیشتر و شخصیتش در زمین بازی بهتر است. برای او چیزی به عنوان بازی بی‌ارزش و تشریفاتی معنی ندارد و این خصلتی است که کانون هواداران رئال مادرید به شدت تحسین‌اش می‌کنند. خرید هر یک از این دو بازیکن برای رئال مادرید دستاوردی تماشایی خواهد بود اما من اگر باشم ترجیح می‌دهم که هالند را بخرم.

منبع: مارکا، کارلوس گونسالس

تبعیض؛ داوران زن لباس قضاوت ندارند!

معصومه مومی‌وند ،ایسنا، در حالی که زنان فوتبال ایران اعم از بازیکن، مربی و داور تلاش می‌کنند تا شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارند و در جایگاه مناسبی قرار بگیرند اما بعضا از طبیعی‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق اولیه هم محروم می‌شوند. در این میان زنان داور روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند. مشکلاتی که مدت‌های زیادی با آنها دست و پنجه نرم کرده‌اند حالا به تدریج رسانه‌ای می‌شود و نشان می‌دهد که سیستم حاکم در کمیته داوران به جای تلاش برای بهبود وضعیت، نیروهای خود را وادار به سکوت کرده است.در دیدار سپاهان اصفهان با شهرداری سیرجان در هفته دوم دور نهایی فوتبال زنان، لباس داور وسط با لباس تیم اصفهانی یک رنگ بود و بازیکنان سپاهان داور را با یار خودی اشتباه می گرفتند. شاید در نگاه اول موضوعی ساده و نادر به چشم بیاید اما مشکلی جدی است، چرا که فقط بخشی از واقعیت ناکارآمدی کمیته داوران در قبال زنان داور ایران را نشان می‌دهد، در حالی که این زنان مدت‌هاست در زمینه دسترسی به ملزومات داوری که مسئولیت آن به عهده کمیته داوران است، دچار مشکل جدی هستند.مهناز امیرشقاقی سرمربی سپاهان همین موضوع را عاملی در دریافت گل‌های اول و به هم ریختن شیرازه تیم خود دانست. او در این مورد گفت: “ابتدای بازی به کادر داوری گفتیم که با توجه به شباهت لباس آن‌ها با تیم ما تعویض لباس داشته باشند. در ۲۵ دقیقه اول، بازیکنان ما داور را جزو بازیکنان تیم خودمان می دیدند و ۳ گلی که در ابتدای بازی دریافت کردیم به همین دلیل بود.”

کمیته داوران بعنوان متولی سازماندهی داوران و تهیه ملزومات پایه‌ای و اولیه همچون پوشاک و تجهیزات داوری باید هر سال قبل از شروع فصل امکانات و تجهیزات مورد نیاز نیروهای خود را فراهم کند و در اختیار آنها قرار بدهد اما در انجام این وظیفه کوتاهی‌ می‌کند، تا آنجا که برای فصل جاری لیگ داوران هنوز لباسی دریافت نکرده‌اند و از دو دست لباس سال گذشته خود استفاده می‌کنند. البته این لباس‌ها  کیفیت مناسبی هم ندارد و برای استفاده بیش از یک سال مناسب نیستند. از طرفی همین لباس‌ها را  در سال‌های گذشته با تاخیر بسیار طولانی و اواخر فصل تحویل داوران می‌دادند.نکته مهم دیگر در تعداد لباس‌ها، ملزومات و در واقع پکیج مورد نیاز داوران است که تفاوت فاحشی میان مردان و زنان وجود دارد. هر چند مشکلات مردان هم زیاد است و اوضاع‌شان تعریف چندانی ندارد اما آنها جدا از اینکه چندین دست لباس داوری در رنگ‌های متفاوت دریافت می‌کنند،  از سوی کمیته مربوطه برای کلاس‌های پیش فصل و نیم فصل هم  لباس جداگانه‌ای می‌گیرند،  همچنین یک دست لباس گرمکن، اورکت زمستانی و چمدان هم به آنها داده می‌شود اما شرایط زنان اسفناک است؛ آنها حتی برای قضاوت در زمستان لباس گرم دریافت نمی‌کنند، در حالی که تا سال گذشته مسابقات لیگ زنان در ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شد.این کمیته در حالی داوران جدیدی را به لیگ برتر وارد کرده‌است که توان تهیه لباس آنها را هم ندارد. در یکی از مسابقات لیگ یکی از کمک داوران به دلیل نداشتن لباس‌های مناسب زنان با آستین بلند، تیشرت داوری مردانه به تن کرده بود. البته شنیده شده اضافه کردن این تعداد داور جدید به لیگ برتر که منجر به افزایش اشتباهات داوری و اعتراض تیم‌ها شده، در راستای اهداف انتخاباتی و کسب رای در مجمع ریاست فدراسیون است که  دهم اسفند برگزار می‌شود. البته همه چیز به لباس و چمدان ختم نمی‌شود؛ در فوتبال حرفه‌ای داوران باید ابزارهای مناسب ارتباط با یکدیگر را داشته باشند تا در صورت نیاز و به راحتی با هم صحبت و در نتیجه همکاری آنها اشتباهات کمتر شود، اما در لیگ فوتبال زنان ایران چنین چیزی وجود ندارد، به داوران سیستم رادیویی داده نمی‌شود یا اگر هم برای قضاوت در دیداری مهم یکی از سیستم‌های مردان را به آنها بدهند، عملا خراب و غیرقابل استفاده است.همه این تفاوت‌ها در حالی رخ می‌دهد که لباس زنان هم حاوی آرم تبلیغ برای اسپانسر کمیته داوران است، اما چرا کمترین نفعی از آن دریافت نمی‌کنند؟ نه تنها در بخش لباس و تجهیزات، بلکه بی‌توجهی در بحث دستمزدها هم دیده می‌شود؛ زنان داور وسط، کمک و چهارم برای قضاوت در یک دیدار به ترتیب ۱۲۰، ۸۰ و ۴۰ هزار تومان دریافت می‌کنند اما همین مقدار برای مردان بیش از یک میلیون تومان، ۸۰۰ و ۴۵۰ هزار تومان است. البته  این مقایسه به معنی زیر سوال بردن تلاش مردان و مکفی بودن دستمزد آنها نیست، بلکه برای ارائه تصویری دقیق‌تر از وضعیت داوری زنان است‌. هرچند گویا امسال دستمزدها ۴۰ درصد  افزایش پیدا می‌کند اما باز هم در شرایط اقتصادی فعلی و با توجه به اینکه داورها به صورت چرخشی قضاوت می‌کنند، کافی نیست. 

اشتباهات طرفداران قدرناشناس

 این بزرگ‌ترین دربی میلان در یک دهه اخیر بود و اولین بار از سال ۲۰۱۱ تاکنون بود که دو رقیب سنتی در حالی در سن‌سیرو به مصاف هم می‌رفتند که در رده‌های اول و دوم جدول بودند. طرفداران اینتر سال‌ها یونگهونگ لی، مالک سابق میلان و بودجه ناچیز او برای نقل و انتقالات را مسخره می‌کردند، اما خودشان گرفتار گروه سونینگ شدند که آماده فروش اینتر بود و آینده‌شان مبهم بود. آنها نمی‌خواهند این را بپذیرند، اما طرفداران اینتر و میلان بیشتر به هم شبیه هستند تا اینکه با هم فرق داشته باشند. چیزی که در دربی دیدیم و شنیدیم، این را تأیید می‌کند.

هر دو گروه طرفداران حافظه بسیار کوتاه‌مدتی دارند و عاشق آن هستند که به همان بازیکنان و مربیانی که باید ستایش شوند، توهین کنند. میلان یک سال با بازیکنانی شکست‌ناپذیر بود که از نظر تنوع، تعداد و حتی کیفیت، قابل قیاس با رقیبشان نیست و با این حال، طرفداران میلان خواستار اخراج استفانو پیولی و تغییرات بزرگ در سطح مربیگری باشگاه هستند. نه، پیولی دل و جرأتش را نداشت. او البته ابزار لازم را هم نداشت و بیشتر به نظر می‌رسید یک چراغ جادو دارد، چرا که با این تیم در ۱۲ ماه گذشته عالی کار کرده است. طرفداران اینتر کل فصل را با این فکر گذرانده‌اند که جانشینی برای سمیر هاندانوویچ پیدا کنند. آنها از پاس‌های او انتقاد می‌کنند و می‌گویند که واکنش‌هایش هم ضعیف و کند است. اینتر بازی را سه بر صفر برد، اما وقتی بازی یک بر صفر بود، هاندانوویچ در عرض سه دقیقه، سه واکنش در کلاس جهانی روی ضربات زلاتان ابراهیموویچ و ساندرو تونالی داشت. هاندانوویچ سال‌ها در این تیم اینتر ماند، در حالی که لیاقتش تیم بسیار بهتری بود و آن‌وقت این تشکر هواداران اینتر از اوست؟

این واکنش‌ها نقطه عطفی بودند، چرا که اگر یک توپ گل می‌شد سرنوشت بازی تغییر می‌کرد و شاید سرنوشت کل فصل. اگر او اجازه می‌داد یک توپ وارد دروازه‌اش شود، بازی مساوی می‌شد،و میلان روحیه می‌گرفت. اما اینتر مقاومت کرد، توانست روی ضدحملات کار کند و با نتیجه سه بر صفر پیروز شود. دربی میلان را می‌توان به عنوان لحظه‌ای دید که فصل تغییر کرد، اما واقعیت این است که مدت‌هاست اوضاع همین است. میلان در سال ۲۰۲۱ بیشتر از کل سال ۲۰۲۰ شکست خورده است، اینتر یک هفته کامل فرصت داشت تا برای این دیدار آماده شود و میلان پنجشنبه به بلگراد رفته بود و در دیداری سخت به تساوی دو بر دو با ستاره سرخ رسیده بود. شکست دو بر صفر مقابل اسپتزیا از آن نقاط عطف فصل بود، چرا که به اینتر اجازه داد با پیروزی مقابل تیم سرحال لاتزیو، به صدر جدول برسد.میلان سال‌هاست حوالی رده هفتم جدول است و ممکن است تصور کنید طرفداران میلان قدردان هستند که تیمشان در حالی که بیش از نیمی از فصل گذشته، همچنان مدعی قهرمانی است. آنها قهرمان زمستان هم شده بودند. اما میلانی‌ها همین حالا به فکر کابوس از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان هستند و می‌خواهند مربی بعدی خود را انتخاب کنند. آیا به یاد ندارند که یک سال پیش این موقع کجا بودند؟همه چیز دارد به سود اینتر به پیش می‌رود و تردیدی در این نیست. آنها در سال‌های گذشته پول بیشتری برای تقویت تیمشان خرج کرده‌اند و آنتونیو کونته را آورده‌اند. حذف از لیگ قهرمانان در مرحله گروهی باعث شد که تیمشان فرصت بیشتری برای سری آ داشته باشد، به‌ویژه در این فصل که برنامه بازی تیم‌ها شلوغ است.

آیا اینتر زیباترین فوتبال امروز دنیا را بازی می‌کند؟ البته که نه. سبک کونته هرگز بازی زیبا نبوده. او نمی‌خواسته پپ گواردیولا یا جان پیرو گاسپرینی شود. روش او مبتنی بر حملات سنتی است و به همین دلیل است که روملو لوکاکو بهترین مهاجم مرکزی برای این مربی است. زمانی که لوکاکو از نظر فیزیکی به اوج می‌رسد، هیچ‌کس نمی‌تواند او را متوقف کند. او البته فقط در قدرت بدنی خلاصه نمی‌شود، هرچند که زلاتان ابراهیموویچ به او گفت الاغ. لوکاکو تکنیک بسیاری دارد و بیش از ایبرا احتمال دارد که پاس گل بدهد. او مرتباً با هم‌تیمی‌ها و مربی صحبت می‌کند و می‌تواند به‌راحتی زبان حرف زدن خود را عوض کند، حتی زمانی که خشم یا شادی خود را نشان می‌دهد. او پس از گل فریاد زد: «به تو گفته بودم لعنتی! پاس بده به من. به تو گفته بودم!» نتیجه سه بر صفر در دربی باعث تغییر فصل نمی‌شود و فقط تأییدی است بر روندی که از آغاز ۲۰۲۱ شاهدش بوده‌ایم. این دربی دانسته‌هایمان را تغییر نداد. اینتر بازیکنانی بهتر از میلان دارد و هنگامی که فصل به پیش می‌رفت، فشار بر آنها افزایش می‌یافت که یا اسکودتو را فتح کنند یا این که کاملاً ناکام بمانند. میلان در این وضعیت نیست. نباید هم باشد. هدف پیولی این بوده که تیمش در جمع چهار تیم برتر باشد و اگر به این دستاورد برسد، فصل برای میلان فوق‌العاده تمام خواهد شد. اما اگر کونته قهرمان نشود، سناریو کاملاً متفاوت خواهد شد.حالا قهرمانی در دستان اینتر است. باید دید که آنها با برچسب مدعی بودن چه خواهند کرد.

منبع: فوتبال ایتالیا، سوزی کامپاناله

آنفیلد نقطه قوت نیست

آنفیلد یکی از نقاط قوت باشگاه لیورپول در تمامی ادوار این تیم، ورزشگاهی بود به اسم جایی که لیورپولی ها با پر کردن آن فضایی وحشت آور به وجود می آوردند و شعارهای هواداران حاضر در جایگاه لرزه بر تن هر حریفی می انداخت. این ورزشگاه در دوره های مختلف بارها قلعه مستحکم قرمزها بوده و لیورپولی ها برای بازی های متعدد در آن شکست نمی خوردند. این روند در دوران کلوب هم ادامه داشت و قرمزها با حضور مربی آلمانی در مسند مربیگری در ۶۸ بازی متوالی در آنفیلد شکست نخورده بودند تا این ورزشگاه تبدیل به قلعه ای مستحکم شود. این آمار اما در دیدار مقابل برنلی به پایان رسید و سرخ ها در این دیدار با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند. گویا آنفیلد در نبود هواداران جادویش را از دست داده بود و خیلی طول نکشید که دومین شکست قرمزها هم در آنفیلد این بار به دست برایتون رقم بخورد. تیم بعدی که به راحتی آنفیلد را فتح کرد منچسترسیتی و پپ گواردیولا بود و ضربه آخر نیز در شهرآورد مرسی ساید به آنفیلد نشینان وارد شد و اورتون، رقیب همشهری که بیش از ۱۰ سال بود در شهرآورد به پیروزی نرسیده بود، با دو گل لیورپول را در قلعه اش زمین گیر کرد. شاگردان کلوپ حالا چهار بازی است که در خانه شکست می خورند و قلعه آنفیلد به ویرانه ای تبدیل شده است که هیچ حریفی از حضور در آن ترسی ندارد. ورزشگاهی که زمانی کلوپ هواداران را به حضور در آن تبدیل می کرد حالا جایی شده که امثال برایتون و برنلی با امتیاز از آن بیرون می آیند و وضعیت لیورپول هر روز وخیم تر از قبل می شود. این ویرانه تنها با بازگشت هواداران جادویش را باز خواهد یافت و مجددا تبدیل به قلعه ای مستحکم خواهد شد اما تا آن زمان لیورپولی ها باید با ورزشگاهی که دیگر برای هیچ رقیبی ترسناک نیست بسازند.

هر دو میهمان بردند

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با کولاک بایرن‌مونیخ آلمان و برتری ارزشمند چلسی انگلیس ادامه یافت. سه‌شنبه شب در ادامه دور رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ دیدار همزمان برگزار شد که این بازی‌ها با برتری تیم‌های میهمان به اتمام رسید.لاتزیو ایتالیا در ورزشگاه المپیکو شهر رم میزبان بایرن‌مونیخ آلمان مدافع عنوان قهرمانی بود که این دیدار با پیروزی درخشان چهار بر یک بایرن همراه شد تا تیم تحت هدایت «هانسی فیلک» در آستانه حضور در مرحله بعدی قرار بگیرد.در دقیقه نهم اشتباه عجیب «موساچیو» مدافع لاتزیو موجب شد تا «رابرت لواندوفسکی» با تیزهوشی گل نخست بازی را ثبت کند.برتری بایرن ادامه یافت و در دقیقه ۲۴ پاس «گوترزکا» موجب شد تا «جمال مویسلا» هافبک جوان این تیم گل دوم نماینده آلمان را به ارمغان آورد.در ادامه بازیکنان لاتزیو بخت‌های خوبی برای گلزنی داشتند که از دست رفت.در دقیقه ۴۲ بازهم اشتباه میزبان با ضد حمله بایرنی‌ها همراه شد تا «لروی سانه» سومین گل را به ثمر برساند.در ابتدای نیمه دوم پاس روبه جلوی «لروی سانه» با اشتباه وحشتناک «آچربی» همراه شد و این مدافع به اشتباه دروازن تیم خودی را گشود تا مونیخی‌ها به گل چهارم برسند.در دقیقه ۴۹ «خواکین کوره‌آ» آرژانتینی با حرکتی انفرادی، یکی از گل‌های لاتزیو را جبران کرد.در دقایق باقی مانده تلاش شاگردان «سیمونه اینزاگی» سودی نداشت و بازی با برتری چهار بر یک بایرن مونیخ همراه شد

در دیگر دیدار، اتلتیکومادرید اسپانیا از چلسی انگلیس پذیرایی کرد که تیم تحت هدایت «توماس توخل» با حساب یک بر صفر برنده شد.این دیدار به دلیل محدودیت حضور انگلیسی‌ها در کشور اسپانیا به دلیل گسترش کرونای جهش یافته، به میزبانی شهر بخارست رومانی برگزار شد.چلسی که در هفته های اخیر با هدایت «توماس توخل» عملکرد خوبی داشته است در نیمه نخست این دیدار تسلط زیادی بر توپ و میدان داشت.در نیمه دوم هم نماینده انگلیس، تیم برتر میدان بود و بالاخره در دقیقه ۶۸ با ضربه آکروباتیک و خیره کننده «اولیویه ژیرو» مهاجم باتجربه فرانسوی خود به گل دست یافت.برخلاف انتظار، اتلتیکو با هدایت «دیگو سیمئونه» در این دیدار حرفی برای گفتن نداشت و به طور کامل گرفتار تاکتیک‌های حریف شد.چهارشنبه شب دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان با برگزاری ۲ دیدار به اتمام می‌رسد که طی آن مونشن‌گلادباخ آلمان با منچسترسیتی انگلیس و همچنین آتالانتا از ایتالیا با رئال‌مادرید اسپانیا مصاف می‌دهند.

بررسی وضعیت تیم های بارسلونا و الچه

تیم کومان در بازی قبلی خود فرصتی که مدت ها منتطر آن بود را به ساده ترین شکل ممکن از دست داد تا مایه خوشحالی تیم های مادریدی را فراهم کند. بارسلونا این بار باید در دیداری معوقه از هفته اول لالیگا به مصاف الچه برود، تیمی که در ۶ تقابل قبلی مقابل بارسا ۶ شکست تجربه کرده و ۲۱ گل نیز دریافت کرده است، تمام داده های آماری می گویند که بارسلونا با یک نمایش نرمال می تواند الچه را شکست دهد؛ به شرطی که به مانند دیدار قبل مقابل کادیز و … خودزنی نکند!شاگردان فران اسکریبا چه از لحاظ گل زده و چه از لحاظ گل خورده در میان بدترین تیم های لالیگا قرار گرفته اند و رتبه قابل انتظار ۱۸ جدول را نیز در اختیار دارند. الچه هفته گذشته پس از ۱۶ هفته توانست به پیروزی برسد و با اعتماد به نفسی بالاتر از حد معمول در نیوکمپ به میدان خواهد رفت. 

آتلانتا-رئال مادرید

زیدان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی گفت:

می دانیم چه مسابقه ای در انتظارمان است و از کجا می آییم. اخیراً خوب کار می کنیم و می خواهیم این روند را حفظ کنیم. بازی متفاوتی خواهد بود، چون در چارچوب لیگ قهرمانان است، اما این چیزی را برای ما عوض نمی کند. دقیقاً می دانیم که چه بازی سختی خواهد بود، اما متمرکز و متعهد هستیم.برای ارائه بهترین عملکرد خود و راهیابی تا فینال هیجان زده ایم. هر بار که وارد میدان می شویم، هدف مان پیروزی است. هر بازی برای ما مهم است و مثل یک فینال حذفی به آن نگاه می کنیم. در مرحله حذفی هستیم و می دانیم که بازی برگشتی هم خواهد بود، اما تنها روی بازی فردا تمرکز کرده ایم.باید روی عملکرد اخیر خود تمرکز کنیم. خیلی خوب برای این دیدار آماده شده ایم. مقابل تیم بسیار خوبی قرار خواهیم گرفت. آنها تیمی با ذهنیت هجومی و بسیار آماده هستند. مسابقه فوتبال بسیار خوبی میان رئال مادرید و آتالانتا شاهد خواهیم بود. گاسپرینی کار بزرگی در آتالانتا انجام داده و به عنوان مربی دوستش دارم.همیشه رویکرد ما کسب پیروزی است. فقط باید سبک بازی خود را القا کنیم و بازی خود را بکنیم. بازی متفاوتی مقابل تیمی که نقاط قوت خاص خود را دارد، خواهیم داشت. از فشار لذت می بریم، و به اندازه کافی خوش شانس هستیم که در لیگ قهرمانان اروپا و در چنین مسابقه ای بازی می کنیم.

همزمان با بازی آتلانتا و رئال مادرید،مونشن گلادباخ میزبان منچستر سیتی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=105034 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x