جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیروزی جو بایدن در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات در کارولینای جنوبی

انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی شنبه ۱۰ اسفند پایان یافت و جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در این انتخابات به پیروزی رسید.

با شماری ۸۶ درصد آرا، جو بایدن بیش از ۴۸ درصد آرا را کسب کرد. سناتور برنی سندرز هم ۱۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. تایم استایر ۱۲ درصد، پیت بوتجج ۸ درصد و الیزابت وارن ۷ درصد آرا به دست آوردند.

با توجه به این نتایج، جو بایدن نخستین پیروزی خود را در انتخابات مقدماتی درون حزب دموکرات برای تعیین نامزد نهایی این حزب، کسب کرد.

جو بایدن تاکنون سه بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات بوده است و این نخستین پیروزی او در این سه دوره محسوب می‌شود.

این پیروزی جو بایدن باعث می‌شود که نوار پیروزی‌های سناتور برنی سندرز قطع شود.

برنی سندرز پیش از این در انتخابات های مقدماتی در ایالت‌های نوادا و نیوهمپشایر به پیروزی رسید و در انتخابات ایالت آیووا دوم شده بود.

برنی سندرز شنبه شب در سخنرانی خود در منطقه «ویرجینیا بیچ» به جو بایدن این پیروزی را تبریک گفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم در توییتی با اشاره به پیروزی جو بایدن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی نوشت، بهتر است که مایکل بلومبرگ از این رقابت ها کناره‌گیری کند.

مایکل بلومبرگ، میلیاردر آمریکایی، به تازگی وارد رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات شده است.

رویترز می‌گوید، جو بایدن با توجه به نمایش ضعیف در آیووا و نیوهمپشایر به پیروزی در ایالت کارولینای جنوبی نیاز شدیدی داشت و برای پیروزی در این ایالت سرمایه‌گذاری کرده بود.

طبق این گزارش، نیمی از رای دهندگان دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی را آفریقایی تبارها تشکیل می دهند که از جو بایدن حمایت می‌کنند.

رویترز تاکید می کند که این انتخابات در آستانه « سه شنبه بزرگ » برگزار شد که به نظر می رسد به بهبود موقعیت جو بایدن در آن رقابت‌ها کمک کند.

از انتخابات «سه‌شنبه بزرگ» که سه شنبه ۱۳ اسفند برگزار خواهد شد به عنوان مهم‌ترین روز در تقویم انتخابات مقدماتی حزب دموکرات یاد می‌شود. با مشخص شدن نتایج این انتخابات‌ها در این روز، نامزدهای نهایی حزب دموکرات فاصله خود را با رقبایشان بیشتر می‌کنند.

در این روز به طور همزمان انتخابات مقدمات حزب دموکرات در ۱۴ ایالت برگزار خواهد شد . در «سه شنبه بزرگ» نامزدهای حزب دموکرات برای کسب یک سوم آرای نیابتی (دلگیت) موجود رقابت می کنند.

نامزد نهایی حزب دموکرات می‌بایست از مجموع ۳۹۷۹ آرا نیابتی یا دلگیت، بیش از ۱۹۹۱ رای نیابتی را کسب کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=21559 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x