جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیروزی پرسپولیس در اهواز؛ امید ایران قهرمان کشتی جهان شد، وجدان بیدار سون هیونگ مین!

نازک بین- دله آلی همبازی سون و زننده گل تاتنهام در این بازی در انتهای مسابقه درباره آنچه بر سون گذشت به خبرنگاران گفت: “در پایان بازی وقتی وارد رختکن شدیم دیدیم سون واقعا شوکه شده. او نمی‌توانست سرش را بالا بیاورد و به شدت گریه می‌کرد. ولی اتفاقی که افتاد تقصیر سون نبود. ولی سون فقط گریه می‌کرد و گوشش به حرف کسی بدهکار نبود”.

سون در حاشیه زمین با تکلی بسیار خطرناک، آندره گومس بازیکن پرتغالی اورتون را سرنگون کرد تا او در ادامه به سرژ اوریه دیگر بازیکن تاتنهام برخورد کرده و از ناحیه قوزک پا به شدت آسیب ببیند. درحالیکه گومس با حالتی عجیب و غریب روی زمین از درد به خود می‌پیچید، سون که از دیدن این صحنه منقلب شده بود با حالتی متحیر و با چشمهای گرد شده دستهای خود را روی سرش گذاشته بود و حتی در ادامه می‌شد قطرات اشک را در چشمهای او دید.

 سون هیونگ مین ,کیست؟ سون بازیکن موفق تانتهام و  بازیکن تیم ملی کره جنوبی است. وجدان سون که برگرفته از وجدان فردی و جمعی از فرهنگ کره ای است بر نمی تابد که اگر خطائی را بدون هدف و انگیزه قبلی انجام داده باشید و پای بازیکن حریف را بشکنید و بی خیال صحنه شوید! ولی سون چنین نکرد و چنان از خطای ناخواسته خود در عذاب بود که  فوتبال انگلیس و کره جنوبی و پرتغال را تحت تاثیر حود قرارداد تا جائی که پوچتینو سر مربی آرژانتینی تانتهام فاش کرد که کاپیتان اورتون و چند نفر از بازیکنان این تیم در پایان بازی به رختکن تاتنهام رفته و سعی کرده‌اند سون را آرام کنند. در جریان بازی هم زمانی که سون شوکه شده و با چشمهای حیرت زده در حال گریه کردن بود بعضی از بازیکنان اورتون از جمله جردن پیکفورد دروازه‌بان این تیم سعی در آرام کردن او داشتند.

فولاد صفر – پرسپولیس یک؛
پرسپولیس با دست فولاد به رده دوم رسید

پرسپولیس با یک گل فولاد را در خوزستان شکست داد.

به گزارش ایسنا، از هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران، فولاد خوزستان از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه “شهدای فولاد” میزبان پرسپولیس بود.  این دیدار با برتری یک صفر شاگردان کالدرون به پایان رسید.

مهدی ترابی در دقیقه هفت از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گل زد.

پرسپولیس با این پیروزی ۱۹ امتیازی شد و به علت تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد. فولاد نیز کماکان با ۱۶ در رده ششم باقی ماند.

نیمه نخست

در حالی که بازی با فشار فولاد روی دروازه پرسپولیس آغاز شده بود، روح‌الله سیف‌اللهی در دقیقه ششم بازی مرتکب خطای پنالتی شد.

گل: مهدی ترابی در دقیقه هشت از روی نقطه پنالتی دروازه فولاد را باز کرد. ضربه او بعد از برخورد به دیرک دروازه، با خوش شانسی تبدیل به گل شد.

در دقیقه ۱۴، سانتر بازیکن فولاد در داخل محوطه جریمه روی پای بازیکن این تیم قرار گرفت و ضربه او به راحتی دقیقا به جایی رفت که بیرانوند قرار داشت.

بازی تا دقیقه ۴۰ پرسرعت و در عین حال با اشتباهات فراوان دو تیم در خط حمله همراه بود و هیچ حمله خطرناکی روی دروازه‌ها خلق نشد. پرسپولیس توانست در دقیقه ۴۲ موقعیت خطرناکی را روی ضد حمله تند و تیز مهدی ترابی خلق کند. پاس ترابی در عمق دفاع فولاد موجب تک به تک شدن وحید امیری با شهاب گردان شد که ضربه او به گردان برخورد کرد و به کرنر رفت.

نیمه دوم

بازی همانند نیمه نخست با سرعت و پاس‌های اشتباه دو تیم همراه بود. نخستین موقعیت بازی رو شوت از راه دور بازیکن فولاد ثبت شد که علیرضا بیرانوند به راحتی توپ را در آغوش گرفت.

در دقیقه ۶۴، مهدی شیری از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زدن کرد که ضربه او را شهاب گردان به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۶۶، صابر حردانی با شوتی از فاصله ۳۰ متری دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما این دروازه‌بان با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد.

در حالی که بازی موقعیت‌های گل زیادی نداشت، مهدی ترابی طی برخوردی با بازیکن فولاد احساس مصدومیت کرد و بعد از معاینه پزشکان، کالدرون او را تعویض کرد.

در دقیقه ۸۳، لوسیانو پریرا صاحب موقعیت گل خطرناکی شد اما تعلل او و ضربه نه چندان دقیقش موجب از دست رفتن این فرصت شد.

در دقایق پایانی تعدادی از هواداران اقدام به استفاده از مواد دودزا کردند تا اشکان خورشیدی برای دقایقی بازی را متوقف کند اما با پراکنده‌ شدن دود، بازی ادامه پیدا کرد.

این دیدار در نهایت با حساب یک بر صفر  به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، محسن ربیع خواه، محمد انصاری، وحید امیری، مهدی ترابی (سیامک نعمتی ۷۸)، علی علیپور، محمد نادری (کارت زرد) (فرشاد احمدزاده ۳+۹۰) و مهدی شیری.

ترکیب فولاد: شهاب گردان، فرزاد جعفری (صالح حردانی ۲۰)، ایوب والی، موسی کولیبالی، وحید حیدریه، احمد عبدالله زاده، محمد آبشک (کارت زرد)، محمد قاسمی نژاد (امیرحسین باقرپور ۷۶)، روح الله سیف اللهی (صابر حردانی ۵۳)، حسن بیت سعید و لوسیانو پریرا.

قهرمانی تیم کشتی فرنگی امید ایران در جهان

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال (امید) ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان با کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافت.

به گزارش ایسنا، رقابت های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال (امیدها) قهرمانی جهان روزهای ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه در شهر بوداپست برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۳ مدال طلای میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و علی اکبر یوسفی در اوزان ۶۳، ۷۲ و ۱۳۰ کیلوگرم و ۳ مدال برنز مهدی محسن نژاد، سجاد ایمن طلب و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۰، ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم و کسب ۱۲۲ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم های گرجستان و روسیه نیز با کسب ۱۲۱ و ۱۱۸ امتیاز پس از تیم ایران به عنوان های دوم و سوم رسیدند.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- شوتا اوگاوا (ژاپن) ۲- امین صفرشایف (روسیه) ۳- اکرم اوزتورک (ترکیه) و زائور علی اف (آذربایجان) … ۱۰- پویا ناصرپور (ایران)

۶۰ کیلوگرم: ۱- آرمن ملیکیان (ارمنستان) ۲- ژولمان شارشنبیکوف (قرقیزستان) ۳- مهدی محسن نژاد (ایران) و آرتور پتروسیان (روسیه)

۶۳ کیلوگرم: ۱- میثم دلخانی (ایران) ۲- لوانی کاوجارادزه (گرجستان) ۳- ماکسیم نیهودا (بلاروس) و فادیس والیتوف (روسیه)

۶۷ کیلوگرم: ۱- محمد السید (مصر) ۲- الکساندر لیاوونچیک (بلاروس) ۳- سجاد ایمن طلب (ایران) و آرتور پولیتایف (اوکراین)

۷۲ کیلوگرم: ۱- محمدرضا گرایی (ایران) ۲- سانان سلیمان‌اف (آذربایجان) ۳- والنتین پتیچ (مولداوی) و ماکسیم یوتوشنکو (اوکراین)

۷۷ کیلوگرم: ۱- اسلام اوپیف (روسیه) ۲- کودای ساکورابا (ژاپن) ۳- تامرلان شادوکایف (قزاقستان) و سرکان آکویون (ترکیه) … ۲۶- علی نوروزی (ایران)

۸۲ کیلوگرم: ۱- میلاد علیرضایف (روسیه) ۲- ویکوسلاو لوبوریچ (کرواسی) ۳- یوگنی پولیوادوف (قزاقستان) و آیونگو ریکادزه (گرجستان) … ۱۳- سید محمد چوبچیان (ایران)

۸۷ کیلوگرم: ۱- سمن نوویکوف (اوکراین) ۲- گورامی ختسوریانی (گرجستان) ۳- دانیل هیچاواریا (کوبا) و کریل ماسکوویچ (بلاروس) … ۱۸- حمیدرضا بادکان (ایران)

۹۷ کیلوگرم: ۱-  ۳- دیمتیری کامینسکی (بلاروس) و محمدهادی ساروی (ایران)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- علی اکبر یوسفی (ایران) ۲- زویادی پاتاریدزه (گرجستان) ۳- داوید اوواساپیان (ارمنستان) و عثمان ایلدیریم (ترکیه)

رده‌بندی تیمی:

۱- ایران ۱۲۲ امتیاز

۲- گرجستان ۱۲۱ امتیاز

۳- روسیه ۱۱۸ امتیاز

۴- اوکراین ۷۷ امتیاز

۵- بلاروس ۶۹ امتیاز

۶- ژاپن ۶۵ امتیاز

۷- ترکیه ۶۵ امتیاز

۸- ارمنستان ۶۴ امتیاز

https://akhbar-rooz.com/?p=11047 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x