شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشنهاد رونالدو برای نجات ورشکستگان؛ کمپین کمک به بی خانمان ها

نازک بین: ستاره منچسترسیتی در یک لایو اینستاگرامی فاش ساخت که چگونه رونالدو برای نجات باشگاه های پرتغالی ضربه خورده از کرونا قدم پیش گذاشته است. برناردو سیلوا ستاره پرتغالی منچسترسیتی شب گذشته در یک گفت و گوی لایو اینستاگرامی با بلیچرریپورت فاش ساخت که کریستیانو رونالدو پشت این برنامه بوده و در واقع او برای اولین بار، چنین طرحی را پیشنهاد داده است.

به گزارش “ورزش سه”، ۲۶ آبان ماه و در روز آخر دور مقدماتی یورو ۲۰۲۰ و در گروه B، تیم ملی پرتغال میهمان خود لوکزامبورگ را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و به عنوان دومین تیم از این گروه صعود کرد.

گل‌های پرتغال در آن بازی را برونو فرناندس در دقیقه ۳۹ و کریستیانو رونالدو در دقیقه ۸۶  به ثمر رساندند تا این تیم ۱۷ امتیازی شود و در آخرین دور رقابت‌ها جایگاه خود را در رده دوم جدول تثبیت کند. به این ترتیب یاران کریستیانو رونالدو به عنوان مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها، بعد از اوکراین صدر جدولی به مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا صعود کردند.

دو هفته بعد، مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ نیز برگزار شد و ۲۴ تیم حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند که براین اساس آلمان، فرانسه و پرتغال در یک گروه قرار گرفتند. پس از صعود پرتغال به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰، فدراسیون فوتبال پرتغال طبق قراردادی که با بازیکنان داشت، پاداش هایی را به آنها و کادر فنی اهدا کرد. حالا قرار شده تا نیمی از این پاداش، برای کمک به باشگاه های غیرحرفه ای اختصاص پیدا کند. باشگاه هایی که پس از شیوع کرونا و تعطق فوتبال، دچار مشکلات اقتصادی فراوان شده و به مرز ورشکستگی رسیده اند.

بیانیه اخیر فدراسیون فوتبال پرتغال، مهر تاییدی بر این خبر بود و قرار شده که بازیکنان ملی پوش پرتغال نیمی از پاداش دریافتی خود را به صندوق مخصوص فدراسیون فوتبال واریز کرده تا در اختیار باشگاه هایی قرار بگیرد که به خاطر شیوع کرونا در حال تعطیل شدن هستند.

فوق ستاره یوونتوس در گروه واتس اپی تیم ملی پرتغال، ایده اهدای نیمی از پاداش صعود به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ به باشگاه های غیرحرفه ای که پس از شیوع کرونا دچار مشکل شده اند را مطرح کرد که با موافقت سایرین روبرو شد. پس از این بود که موضوع با فدراسیون فوتبال پرتغال در میان گذاشته شد و ایده به مرحله اجرا رسید.

 برناردو در این رابطه گفت: «رونالدو کسی بود که دو یا سه روز پیش پیشنهاد اهدای پاداشمان را مطرح کرد.

ما به یورو ۲۰۲۰ که حالا به سال ۲۰۲۱ موکول شده، راه پیدا کردیم و کریس ایده اهدای بخشی از پاداش دریافتی خود را مطرح کرد و به این ترتیب فکر می کنم همه ملی پوشان، نیمی از پاداش خود را به این قضیه اختصاص خواهند داد.» این پاداش به صندوقی که توسط فدراسیون فوتبال پرتغال برای کمک به بقای باشگاه‌های غیر حرفه‌ای در جریان اپیدمی کرونا ایجاد شده، تعلق خواهد گرفت.در پرتغال بیش از ۱۷ هزار نفر به ویروس کوئید ۱۹ مبتلا شده اند و کشور در قرنطینه عمومی قرار دارد.

ادای احترام لیونل مسی

کاپیتان بارسلونا ادای احترام خود را نسبت به کادر درمانی بیمارستان‌ها که روزهای سختی را برای مبارزه با ویروس کرونا سپری می کنند نشان داد.

فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «هفته کادر درمان بهداشت جهان دیروز به پایان رسید و با کمک یونیسف می خواهم قدردانی عمیق خود را نسبت به کاری که کادرهای درمانی انجام می دهند ابراز کنم. قهرمانان بی نامی که روزها و شب های طولانی از خانواده هایشان دور هستند تا ما بتوانیم از خطر کووید-۱۹ در امان باشیم. با وجود این بیماری، تعهد آنها برای محافظت و نگهداری از کودکان، خانم های باردار و افراد مسن ادامه دارد پس در خانه بمانیم.»

قاسمپور: رفتارهای اجتماعی مثل آمپول تزریقی نیست

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فارس در مورد عملکرد منفعلانه فوتبالیست ها و مربیان  ایرانی و عملکرد بهتر خارجی ها در روزهای انتشار ویروس کرونا در حوزه مسئولیت های اجتماعی اظهار داشت: به هر حال متاسفم که بگویم با اینکه آنها مسلمان نیستند اما برخی اوقات در زمینه کمک به مستمندان و نیازمندان بهتر از برخی از ما عمل می کنند و مثل  مسلمانان واقعی عمل می کنند. فوتبالیست های خارجی در روزهایی که کرونا هم نبود در زمینه مسئولیت های اجتماعی عملکرد فعال تری داشتند. به هر حال برخی از بازیکنان ایرانی هم عملکرد خوبی در این زمینه دارند و معتقدند که هرچقدر بخشش و انفاق بیشتری داشته باشی خدا بیشتر به شما خواهد داد.

وی افزود: برخی هم متاسفانه پول برایشان جاذبه زیادی دارد و دل کندن ازش برایشان سخت است. البته من جای آنها نیستم که بتوانم بگویم چرا کمتر به نیازمندان کمک می کنند اما شاید برخی از بازیکنان ما هم در خفا و دور از چشم دیگران به نیازمندان کمک کنند. به هر حال در این روزهای سخت کرونایی وضعیت برای همه بخصوص قشر ضعیف جامعه سخت شده است. آدم باید در این روزهای سخت سنگ باشد که نتواند درد و رنج مردم را ببیند. بازیکنان فوتبال هم قطعا باید مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

کارشناس فوتبال در مورد کاهش دستمزد بازیکنان در این روزها عنوان کرد: باشگاه های ایرانی در روزهای غیرکرونا هم مشکلات مالی زیادی داشتند و پرونده های موجود در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال موید این مطلب هست اکنون که با آمدن این ویروس مشکلات باشگاه ها دو چندان شده و آنها از نظر مالی در تنگنای بیشتری قرار دارند. بنابراین بازیکنان هم باید دست و دلبازی کنند و ملاحظه شرایط باشگاه های خود را بکنند. آنها می توانند با کم کردن بخشی از دستمزدهایشان به باشگاه ها کمک کنند. باشگاه های ایرانی مثل باشگاه های بزرگ خارجی پولدار نیستند و مانند آنها سودآوری هم ندارند بنابراین باید با کاهش دستمزد بازیکنان بخشی از مشکلات مالی خود را کم کنند.

قاسمپور در مورد اینکه چرا برخی از بازیکنان این کار را نمی کنند گفت: رفتارهای اجتماعی و مسئولیت های اجتماعی مثل آمپول نیست که با تزریق یکباره بتوان انتظار داشت که همه چیز درست شود. این مسایل به فاکتورهای مختلفی از جمله خانواده، تربیت ، ژن و… هم بستگی دارد. در این روزگار که دستفروش ها حتی حق دستفروشی به خاطر کرونا را ندارند باید حال هموطن و افراد مختلف و ضعیف جامعه را در نظر گرفت.


 راه اندازی یک کمپین برای اختصاص دهکده ورزشکاران المپیک به بی خانمان ها

۵۲ هزار امضا برای اختصاص دهکده ورزشکاران المپیک توکیو به منظور اسکان بی خانمان ها جمع آوری شده است. به دنبال شیوع ویروس کرونا دادخواستی آنلاین برای تبدیل دهکده المپیک توکیو به پناهگاه بی خانمان ها آعاز شده است. این دهکده که در هارومی واقع شده قرار بود در بازی های المپیک امسال مورد استفاده قرار گیرد اما این بازیها به دلیل بحران کرونا در سراسر جهان تا سال آینده به تعویق افتاد.

کسانی که از این طومار برای کمک به افراد بی خانمان استفاده می کنند کسانی هستند که در طول بحران کرونا خانه های خود را از دست داده اند. اونیشی رن رئیس مرکز مستقل پشتیبانی مویای این کمپین را راه انداخته که هم اکنون بیش از ۵۲ هزار امضا دارد.

اونیشی رِن گفت: برخی از افراد به دلیل بسته شدن همزمان مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ها، خودداری از بروز حوادث و کوتاه شدن ساعت کاری در فروشگاه ها درآمد خود را از دست می دهند یا بیکار می شوند.
وی افزود: در آینده اگر مدت زمان شیوع ویروس طولانی شود، ممکن است افراد بیشتری دچار مشکل مالی شوند یا ممکن است خانه های خود را از دست بدهند.
حدود هزار بی خانمان در توکیو هستند. رن خاطرنشان کرد: شنیده شده توکیو قرار است این دهکده را در اختیار بیماران کرونا قرار دهد بنابراین ممکن است فقط بعضی از واحدها و اتاق ها مورد استفاده قرار بگیرد. درخواست می کنم اتاق‌های دیگر به کسانی که خانه هایشان را از دست دادند، اختصاص پیدا کند.۷ هزار و ۶۰۰ نفر در ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۱۴۳ نفر جان خود را از دست دادند.

بازگشت شیر سوئدی

“شیرها مانند انسان‌ها بهبود پیدا نمی‌کنند” واکنش زلاتان ایبراهیموویچ به شگفتی پزشکان و جهان فوتبال در روند تسریع بهبودی‌اش بود.

مهاجم میلان که اکنون در سوئد به سر می‌برد مانند اغلب ستارگان خارجی حاضر در سری آ ایتالیا در بحران کرونا به کشورش بازگشت. او در استکهلم با وجود شیوع کووید ۱۹ توانست در کمپ تیم هاماربی تمرین کند! هنریک مونتگومری لحظه حضور “شیر سوئدی” در تمرینات تیم سوئدی را به ثبت رساند و سایت getty images آن را منتشر کرد.

تولید ماسک با لوگوی تیم‌های لالیگا

یک شرکت اسپانیایی در اقدامی جالب در ایام کرونا به تولید ماسک هایی با لوگوی تیم‌های لالیگا پرداخت.

نشریه «مارکا» اسپانیا خبر داتد یک شرکت تولید لوازم بهداشتی طراحی جالبی روی ماسک های خود در ایام کرونا انجام داده است.

این شرکت اسپانیایی با مجوز از باشگاه های لالیگا ماسک های خود را با لوگوی باشگاه های فوتبال تولید کرد. این طراحی باعث شده تا هواداران فوتبال از این ماسک ها استقبال کنند.مسابقات لالیگا مثل تمام مسابقات فوتبال در دنیا در حالت تعلیق قرار دارد. اسپانیا این روزها یکی از کشورهای اروپایی بسیار درگیر با کرونا است.

پیام چهار اسطوره فوتبال ایتالیا به مردم

اسطوره های فوتبال ایتالیا، مردم را به فداکاری و اتحاد برای غلبه بر ویروس کرونا دعوت کردند.

طرفداری: به مناسبت عید پاک و با توجه به شیوع ویروس کرونا، اسطوره های یوونتوس، میلان، اینتر و رم به صورت همزمان و زنده از طریق ویدیو کنفرانس در استودیوی اسکای حاضر شدند و پیامی برای مردم ایتالیا ارسال کردند.

پائولو مالدینی:

ورزش و روحیه تیمی به من آموخت که فقط به خودتان فکر نکنید و در کارهای خیرخواهانه شریک باشید. در لحظات سختی که کشور ما تجربه می کند، همه باید از منافع شخصی دوری کنیم و به فکر جامعه باشیم. وقت اتحاد و فداکاری برای مصلحت همگانی است.

فرانچسکو توتی:

دویدن روی مستطیل سبز از دوران کودکی رویای من بود. همیشه سعی کردم با ۱۰۰% توان خود کار کنم تا برنده شوم اما برنده شدن در این بازی (مقابل ویروس کرونا) نیز تیمی است. فردی نیست و باید به صورت گروهی به یکدیگر کمک کنیم. روحیه تیمی باید به کار گرفته شود تا این وضعیت هرچه زودتر به بهترین شکل به پایان برسد.

خاویر زانتی:

در چنین لحظاتی داشتن روحیه تیمی، مقاومت و سخاوتمندی بسیار ضروری است. باید همیشه در دسترس یکدیگر باشیم و به هم کمک کنیم. ما یک کشور و یک تیم بزرگ هستیم که علیه این ویروس می جنگیم. فقط به اتحاد نیاز است.

الساندرو دل پیرو:

ورزش، همه زندگی من است. در ورزش، زندگی را تجربه کردم. مفهوم حضور در گروه را متوجه می شوید. یاد می گیرید که باید به همه احترام بگذارید، چه کسانی که از آنها خوشتان می آید و چه افرادی که برای شما ناخوشایند هستند. قانون و تصمیمات، زیبا و زشت برای شماست. لازم است بدانید که در یک تیم هستید و باید منفعت جمع را درنظر بگیرید و گاهی اوقات خود را قربانی کنید. همان فرآیندی که در ورزش وجود دارد را می توان در زندگی نیز مشاهده کرد.

کلودیو رانیری صحبت در مورد فوتبال و ادامه رقابت ها در این شرایط را بی معنی توصیف کرد

رانیری در مصاحبه ای با رادیو رای؛ گفت:

شنیدن اخبار ابتلای چندین بازیکن سمپدوریا به ویروس کرونا قطعا سرگرم کننده نیست. وقتی آنها درحال مبارزه با ویروس کرونا هستند و شما از فوتبال صحبت می کنید، عصبانی می شوم. بازیکنانم درحال بهبود هستند و این مهم ترین مسئله است. هر تصمیمی گرفته شود، موافق خواهم بود اما از نظر من لیگ همین حالا تمام شده است. حتی اگر رقابت ها پیگیری شود، همه چیز جعلی خواهد بود. دو ماه وقفه، همه چیز را دگرگون می کند و گویا لیگ دیگری آغاز شده است. بنابراین پس از اتمام مسابقات، جایگاه تیم ها در جدول جعلی خواهد بود.

از وقفه ای طولانی بازمی گردیم بنابراین شرایط تیم ها به طور کلی متحول خواهد شد. آنهایی که ضعیف بودند و مشکل داشتند، شاید قوی تر برگردند و برعکس آنهایی که در اوج بودند شاید افول کنند. لیگ از صفر آغاز می شود اما جایگاه تیم ها بر اساس نتایج کل فصل تعیین خواهد شد. بنابراین همه چیز جعلی و غیرقابل پیش بینی است.

البته من هم موافق انجام مسابقات هستم چون باید سرنوشت تیم ها در زمین مشخص شود. چه تیم هایی قرار است سقوط یا صعود کنند؟ تکلیف سهمیه ها چه می شود؟ خوانده ام که در برخی لیگ ها مثلا انگلستان می خواهند تعداد تعویض ها را به ۵ عدد افزایش دهند. وقتی تیمی مصدومان زیادی دارد، قرار است یک بازیکن به بیرون برود و دوباره همان بازیکن به زمین برگردد؟! گویا قصد دارند مسابقات را هر سه روز یک بار دنبال کنند. تکلیف آن بازیکنانی که کرونا گرفتند چه می شود؟ آنها در شرایط ریسکی هستند و هر سه روز بازی می تواند سلامتشان را به خطر بیندازد.

https://akhbar-rooz.com/?p=26131 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x