جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیش بازی هنگ‌کنگ–ایران؛ پیروزی ایتالیا، اسپانیا، بلژیک و آلمان در مقدمانی یورو

مقدماتی یورو

تیم های ایتالیا و اسپانیا موفق شدند در مقدماتی یورو ۲۰۲۰، تیم های فنلاند و جزایر فارو را شکست بدهند و رکورد پیروزی های ۱۰۰ درصد شان در این رقابت ها را حفظ کنند.

به گزارش “ورزش سه”، شاگردان روبرتو مانچینی که میهمان فنلاند بودند، به سختی توانستند این تیم را ۲-۱ شکست بدهند اما اسپانیا در خانه برابر جزایر فارو به پیروزی راحت ۴-۰ رسید.
نیمه اول دیدار تیم های ایتالیا و فنلاند با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم، ایتالیا شروع بهتری داشت و در دقیقه ۵۹ پیش افتاد. روی ارسال کیه زا از سمت راست زمین بود که توپ با دخالت مدافع فنلاند به ایموبیله رسید و او هم با ضربه سر دروازه میزبان را باز کرد.
بعد از این گل تیم میزبان پیش کشید و در دقیقه ۷۱ صاحب یک ضربه پنالتی شد. حرکت خوب تیمو پوکی، ستاره فنلاند، در محوطه جریمه ایتالیا با خطای سنسی همراه شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.
خود پوکی پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دوناروما، کار را به تساوی کشید. اما مانچینی که نمی خواست روند پیروزی های تیمش قطع شود، دست به دو تغییر زد و ایتالیا خیلی زود بار دیگر پیش افتاد.
در دقیقه ۷۸ بود که ضربه بارلا در محوطه جریمه فنلاند به دست وایسانن برخورد کرد و داور این بار به سود ایتالیا یک پنالتی اعلام کرد. جورجینیو پشت ضربه قرار گرفت و علی رغم تشخیص درست دروازه بان فنلاند، حساب کار را ۲-۱ کرد.
تلاش دو تیم برای رسیدن به گل های بعدی در دقایق پایانی ثمری نداشت و بازی با همان نتیجه ۲-۱ به سود ایتالیا به پایان رسید.

 اما اسپانیا در خانه و در ورزشگاه خانگی خیخون، کار سختی مقابل جزایر فارو نداشت.
تنها ۱۳ دقیقه از بازی سپری شده بود که روی تعلل مدافعان میهمان، دو بازیکن اسپانیا در موقعیت دو به تک با دروازه بان حریف قرار گرفتند و در نهایت رودریگو با یک ضربه بغل پا کار را تمام کرد.
نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما در ابتدای نیمه دوم، رودریگو خود و تیمش را دو گله کرد. او که در سمت چپ محوطه جریمه حریف صاحب توپ شده بود، بعد از یک حرکت عرضی، با ضربه ای دقیق کار را تمام کرد.
بازیکنان میهمان با دفاع فشرده تلاش زیادی کردند تا گل های بیشتری دریافت نکنند اما در دقایق پایانی دو بار دیگر دروازه شان را باز شده دیدند.
ابتدا در دقیقه ۸۸، روی یک حرکت تیمی عالی و پاس عرضی تیاگو آلکانتارا، این پاکو آلکاسر بود که با یک ضربه بغل پا کار را تمام کرد.
سپس در اولین دقیقه از وقت های تلف شده، این بار روی ارسال گایا از سمت چپ، آلکاسر توانست گل دوم خود و گل چهارم لا روخا را به ثمر برساند و به این ترتیب، اسپانیا با نتیجه ۴-۰ به برتری رسید.

مقدماتی یورو ۲۰۲۰؛ پیروزی شیرین آلمان و بلژیک در خاک بریتانیا
آلمان، هلند و بلژیک مقابل رقبای خود پیروز شدند.
به گزارش وبسایت نود، آلمان، بلژیک و هلند از جمله تیم های مدعی بودند که دوشنبه شب مقابل رقبای خود پیروز شدند.
در ادامه رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۲۰، دوشنبه شب نیز چند بازی در قاره سبز انجام شد. در گروه سوم مسابقات، هلند به یک برد دیگر دست یافت. لاله های نارنجی موفق شدند با ۴ گل استونی را در هم بکوبند. بابل دوبار، ممفیس و واینالدوم گلزنان هلند بودند. در دیگر مسابقه حساس این گروه، آلمان توانست در زمین ایرلند شمالی به برتری ۲-۰ برسد. هلستنبرگ در دقیقه ۴۸ و نابری در دقیقه ۹۰ گلزنان ژرمن ها بودند. آلمان و ایرلندشمالی با ۱۲ امتیاز از ۵ بازی اول و دوم هستند. هلند با ۹ امتیاز از ۴ بازی سوم است.

در گروه پنجم مسابقات، تلاش آذربایجان و کرواسی به تساوی ۱-۱ منجر شد. اسلواکی هم توانست با حساب ۲-۱ از سد مجارستان بگذرد. در این گروه کرواسی با ۱۰ امتیاز صدرنشین و دو تیم اسلواکی و مجارستان ۹ امتیازی هستند.

در گروه هفتم، مقدونیه ۲-۰ میزبانش لتونی را مغلوب ساخت، تلاش اتریش و لهستان بعد از ۹۰ دقیقه به تساوی ۰-۰ منجر شد. اسلوونی هم ۳-۲ توانست اسرائیل را شکست دهد. در این گروه لهستان با ۱۳ امتیاز صدرنشین و اسلوونی با ۱۱ امتیاز دوم است.

در گروه نهم، بلژیک با نتیجه ۴-۰ موفق شد اسکاتلند را شکست دهد. سن مارینو با همین نتیجه مقابل قبرس باخت. روسیه هم ۱-۰ قزاقستان را شکست داد. در این گروه بلژیک با اقتدار با ۱۸ امتیاز از ۶ بازی صدرنشین و روسیه ۱۵ امتیازی دوم است.

عذرخواهی رئیس جمهور فرانسه به خاطر رسوایی دیشب
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از دولت آلبانی به خاطر اتفاقات بازی دیشب عذرخواهی کرده است.
 به گزارش “ورزش سه”، دیشب و در جریان دیدار دو تیم فرانسه و آلبانی که به برتری پرگل و ۱-۴ شاگردن دیدیه دشان منجر شد، در مراسم ابتدایی بازی به جای سرود آلبانی، سرود کشور آندورا پخش شد که این اتفاق باعث عصبانیت بازیکنان و کادر فنی آلبانی شد و آنها از شروع مسابقه سر باز زدند تا سرود کشورشان پخش شود.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در پیامی به نخست وزیر کشور آلبانی این اشتباه را غیرقابل قبول دانسته و رفتار بازیکنان حریف را درست توصیف کرده است. ادی راما، نخست وزیر آلبانی مدعی شد دولت کشور فرانسه به سرعت عذرخواهی را به رئیس جمهور آلبانی ابلاغ کرده است.
 ادی راما در بیانیه ای گفت: “رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون عذرخواهی صمیمانه خود را به خاطر رسوایی فدراسیون فوتبال فرانسه در مورد سرود ملی آلبانی را به من ابلاغ کرده است. رئیس جمهور فرانسه این اشتباه را غیرقابل قبول دانسته و از واکنش بازیکنان تیم ملی آلبانی قدردانی کرد.”

پیش بازی هنگ‌کنگ–ایران: آغاز مسیر ششمین صعود
تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب رقابتهای انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیم ملی هنگ‌‌کنگ می‌رود.

تیم ملی هنگ‌کنگ – تیم ملی ایران
سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸- ساعت ۱۶:۳۰
ورزشگاه سون کن پو- بندر هنگ کنگ
داور: یاماماتو یودای از ژاپن
به گزارش وب سایت نود، تیم ملی برای سومین صعود پیاپی به جام‌جهانی و ششمین حضور در این مسابقات در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شرکت می‌کند. ایران در دور اول انتخابی با تیم‌های هنگ‌کنگ، کامبوج، عراق و بحرین هم‌گروه است. تیم ملی در هفته نخست مسابقات استراحت داشت. سایر تیم‌ها در این هفته به تساوی رسیدند. کامبوج مقابل هنگ‌کنگ به تساوی ۱-۱ رسید و بازی بحرین با عراق نیز با همین نتیجه پایان یافت. پیروزی در این دیدار می‌تواند تیم ملی را حداقل به مقام دوم گروه در پایان هفته دوم برساند.

اولین حضور رسمی مارک ویلموتس
این دیدار از نظر تاریخی یک بازی متمایز برای فوتبال ایران محسوب می‌شود. کارلوس کی‌روش پس از ۸ سال حضور در تیم ملی و ۲ دوره راهیابی پیاپی به جام‌جهانی، ایران را ترک کرد و مارک ویلموتس بلژیکی جای او را گرفت. ویلموتس در ۲ بازی دوستانه مقابل سوریه و کره‌جنوبی برای نخستین بار سرمربیگری تیم ملی ایران را تجربه کرد و حالا برای اولین بار در یک دیدار رسمی این مسئولیت را بر عهده دارد. او پیش از این سابقه حضور در جام‌جهانی به همراه تیم ملی بلژیک را دارد و حالا می‌خواهد این افتخار را با ایران تکرار کند.

اولین تقابل پس از ۳۱ سال
ایران و هنگ‌کنگ دو کشور با سابقه در فوتبال آسیا محسوب می‌شوند و اولین جدال آنها به بیش از ۵۰ سال پیش برمی‌گردد ولی این دو تیم در ۳۱ سال گذشته با هم روبه‌رو نشده‌اند. حاصل نیم قرن مصاف ایران و هنگ‌کنگ برتری یک طرفه به نفع ایران بوده است. تیم ملی در هر ۴ رویارویی رسمی برابر هنگ‌کنگ به پیروزی رسیده و مجموعاً ۹ بار دروازه این تیم را باز کرده و هیچ وقت برابر این تیم گلی دریافت نکرده است. جام ملتهای آسیا ۱۹۶۸، انتخابی جام‌جهانی ۱۹۷۸، و مقدماتی جام ملتهای آسیا ۱۹۸۸، مسابقاتی است که ایران تا پیش از این برابر هنگ‌کنگ قرار گرفته است. این دو تیم یک بار در سال ۱۹۷۴ در هنگ‌کنگ در دیدار دوستانه با یکدیگر دیدار داشتند که تیم ملی هنگ‌کنگ با یک گل به پیروزی رسید.

جدال تیم اول با بیست و هفتم آسیا
تفاوت چشمگیر دو تیم در رده بندی فیفا، می‌تواند بیانگر اختلاف سطح فاحش فوتبال دو کشور باشد. تیم ملی ایران همچنان در رتبه اول آسیا قرار دارد و تیم بیست و سوم جهان محسوب می‌شود اما تیم ملی هنگ‌کنگ در آسیا، بیست و هفتم است و در رده‌بندی فیفا نیز در جایگاه صد و سی و نهم حضور دارد. البته این تیم در ماه‌های اخیر در رده‌بندی فیفا روند روبه بهبودی داشته است. این تیم در ۶ دیدار آخر خود در رقابتهای مختلف تنها یک شکست را متحمل شده است.

غایبین تیم ملی
در فهرست جدید تیم ملی بازیکنان شاخصی نظیر روزبه چشمی و سعید عزت اللهی با نظر مارک ویلموتس حضور ندارند. اما مهدی طارمی که آغاز طوفانی در لیگ پرتغال داشت به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود و سامان قدوس نیز که با محرومیت چهار ماهه مواجه شده قادر به همراهی ملی‌پوشان نخواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=2777 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x