چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

پ. کا. کا: ترکیه گروگان ها را قتل عام کرده است

رئیس ستاد کل ارتش غارهای محل نگهداری گروگان‌ها که محل نگهداری اجساد بوده را به مطبوعات نشان می‌دهد

توضیح تصویر،رئیس ستاد کل ارتش غارهای محل نگهداری گروگان‌ها که محل نگهداری اجساد بوده را به مطبوعات نشان می‌دهد

پ‌ک‌ک ضن رد اتهام دولت ترکیه مبنی بر این که ان جریان ۱۳ گروگان خود را به قتل رسانده است، با انتشار فیلم‌هایی می‌گوید ارتش ترکیه با حملات زمینی و هوایی به محل نگهداری اسرا در منطقه گاره که از ۱۰ فوریه تا ۱۴ فوریه ادامه داشت، باعث کشته ‌شدن این افراد شده است. پ‌ک‌ک تصاویری نیز از حملات ترکیه به محل منتشر کرده است.

به گزارش بی بی سی فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ن پ گ) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد‌ه‌اند که ترکیه پس از حمله هوایی به اردوگاه اسیران جنگی که نیروهای ترکیه در آن نگهداری می‌شدند، این محل را مورد حمله زمینی قرار داده است.

در این بیانیه آمده “بمباران‌های شدیدی که به مدت سه روز اتفاق افتاد و درگیری‌های شدیدی که در بیرون و داخل اردوگاه‌ها رخ داد منجر به کشته شدن برخی از اعضای میت، نظامیان و افسران پلیس شد که در دست ما بودند”.

بنابر این بیانیه، حملات ارتش ترکیه “به هیچ وجه برای نجات اسیران نبود بلکه کاملا برای از بین بردن آنها چنین حملاتی انجام دادند”.

ارتش ترکیه نیروهای حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک را متهم کرده که ۱۳ گروگان ترک را کشته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه از کشته شدن شهروندان ترکیه در کردستان عراق ابراز تاسف کرده است و اعلام کرده در کنار متحد خود در ناتو می‌ایستد.

آمریکا گفته اگر گزارش‌های مربوط به کشته‌شدن غیرنظامیان ترکیه به دست پ‌ک‌ک که از نظر این کشور یک سازمان تروریستی است تأیید شود، واشنگتن این عمل را به شدت محکوم می‌کند.

افرادی از سازمان اطلاعات، ارتش و پلیس ترکیه از سه سال پیش گروگان پ‌ک‌ک بودند.

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید گروهی که عملیات نجات گروگان‌ها را انجام داده است، جسد این شهروندان ترک را در حالی در یک غار پیدا کرده‌اند که به سر آنها شلیک شده است.

ترکیه تایید کرده که در جریان عملیات نجات، سه تن از نیروهای ارتش نیز کشته شدند.

جنگ بین پ‌ک‌ک و نیروهای ترکیه تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

پس از شکسته شدن آتش‌بس بین دولت ترکیه و پ‌ک‌ک، صدها نفر از غیرنظامیان، نیروهای اعضای حزب کارگران کردستان و نیروهای امنیتی در جنگی خونین کشته شده‌اند. از آن زمان، دستگیری شهروندان و فعالان سیاسی کرد به اتهام تهدید تمامیت ارضی ترکیه و ارتباط با تروریسم شدت گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=104232 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x