سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چارلز کوپرمن، موقتا جانشین جان بولتون می شود

بنا بر گزارش رسانه های آمریکا، چارلز کوپرمن بعد از اخراج جان بولتن موقتا به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب می‌شود. کوپرمن در دوران ریاست بولتن قائم مقام شورای امنیت ملی بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید را از کار برکنار کرده است.

ترامپ گفت شب گذشته از جان بولتون خواست تا نامه استعفای خود را تقدیم او کند.

پرزیدنت ترامپ در این پیام که روز سه‌شنبه ۱۹ شهریور ماه منتشر شده است، نوشت: «من شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر نیازی به خدمات او در کاخ سفید نیست. من، و دیگر اعضای این دولت، با بسیاری از پیشنهادهای او به شدت مخالفیم.»

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: «از این رو من از بولتون خواستم استعفایش را تقدیم کند که استعفانامه امروز صبح به من تحویل داده شد. از جان بولتون بابت خدماتش بسیار سپاسگزارم.»

ترامپ گفت: «من هفته آینده مشاور امنیت ملی جدید را معرفی می‌کنم.»

هنوز روشن نیست آیا کوپرمن بعد از چند دهه تجربه در سیاست گذاری امنیت ملی و همکاری با چهره هایی مثل رونالد ریگان موقتا جانشین جان بولتون می شود و یا ترامپ ریاست دائمی شورای امنیت ملی را به وی می سپارد. بنا به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، چارلز کوپرمن یکی از چهره های مورد اعتماد جان بولتون بود و این دو نزدیک به سی سال باهم همکاری کرده اند. کوپرمن پیش از ورود به کاخ سفید، در لوکهید مارتین و بوئینگ کار می کرد، با جمهوری اسلامی و تنش های جاری در خاورمیانه آشناست و در مقام قائم مقام سابق بولتون یکی از مدافعان اعمال سیاست حداکثر فشار بر جمهوری اسلامی بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=2854 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x