جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چریک های فدایی خلق: اعتراض بر حق دانش آموزان و پاسخ وحشیانۀ جمهوری اسلامی!

از روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت تا روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت (۱۴۰۰) دانش آموزان در بیش از ۲۰ شهر کشور برای کسب مطالبات برحق صنفی خود که از طرف وزارت آموزش و پرورش نقض گردیده به اعتراض برخاستند. اما در همه جا به طور وحشیانه توسط نیرو های انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. اعتراض دانش آموزان در رابطه با تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر گرفتن امتحانات حضوری از دانش آموزان مقطع نهم و دوازدهم تحصیلی در شرایط اپیدمی کرونا بود. این اعتراض در شرایطی صورت گرفت که دولت خود به دلیل شیوع وسیع کرونا خیلی از استانها و شهر های کشور را در وضعیت قرمز قرار داده است، در شرایطی که بنا به گزارشات خود مقامات و نهاد های حکومتی روزانه جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا می شوند و روزانه چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان می بازند. درست در چنین شرایطی است که وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته است که امتحانات دانش آموزان کلاسهای نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شود که هیچ معنائی جز بازی کردن با زندگی دانش آموزان ندارد. این تصمیم نابکار وزارت مزبور با اعتراض بر حق دانش آموزان مواجه شد و دانش آموزان درشهرهای مختلف ایران به اعتراض برخاسته و به واقع به دفاع از حق حیات خویش پرداختند. آنها در جریان تجمعات خود شعار می دادند: “امتحان حضوری با کرونا نمی‌شه”، “امتحان حضوری نمی‌خوایم، نمی‌خوایم”.

روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اعتراض دانش آموزان در قزوین با سرکوب نیروی انتظامی یعنی پلیس حافظ جمهوری اسلامی مواجه شد و آنها ضمن ضرب و شتم دانش آموزان، آنها را در محوطۀ بستۀ اداره آموزش و پرورش محبوس نموده و تنها بعد از چند ساعت اذیت و آزار به آنها اجازه ترک محوطه را دادند. همچنین در روز ۱۵ اردیبهشت در شهر یزد دانش آموزان معترض در داخل محوطه اداره کل آموزش و پرورش این شهر مبادرت به تجمع کرده و خواستار لغو امتحانات حضوری گردیدند. اما این تجمع نیز با حمله نیرو های انتظامی مواجه شد و این نیروهای سرکوبگر به طور وحشیانه با باطوم و اسپری فلفل به جان دانش آموزان افتادند. کلاً در حدود ۲۰ شهر از جمله تهران، کرج، تبریز، شهرکرد، بروجرد، خرم آباد، شیراز، قزوین، زنجان، سمنان، اهواز، یزد، بیرجند، اردبیل و فولادشهر و… دانش آموزان در اعتراض به این تصمیم در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهرهای خود، دست به تجمع زدند. در طول این اعتراضات نزدیک به ۲۰ دانش آموز دستگیر شدند.

بدیهی است که خواست و اعتراض دانش آموزان  به عدم برگزاری امتحانات حضوری در شرایط همه گیری مرگبار کرونا امری برحق و به معنی دفاع از حق حیات خود است، آنهم در شرایطی که خود وزارت آموزش و پرورش بیش از یکسال است که به دلیل اپیدمی کرونا، در کشور آموزش مجازی راه انداخته و تمام کلاسهای حضوری را تعطیل نموده است، و در شرایطی که دولت روحانی غرق در فساد و بحران از واکسیناسیون مردم عاجز و درمانده می باشد. به راستی در چنین شرایطی دعوت از دانش آموزان برای شرکت در امتحانات حضوری چه معنائی جز نقض تصمیم قبلی آن وزارت و به خطر انداختن زندگی دانش آموزان می تواند داشته باشد.

پاسخ رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی به اعتراضات برحق دانش آموزان کشور و توسل به ضرب و شتم آنها و استفاده از باطوم و اسپری فلفل که روش معمول این رژیم به اعتراضات مسالمت آمیز توده ها می باشد البته تعجب کسی را بر نمی انگیزد. چرا که همگان در طول ۴۲ سال گذشته به تجربه دیده اند که جمهوری اسلامی جز با زبان زور با مردم سخن نمی گوید. اما شیوه برخورد وحشیانه جمهوری اسلامی به اعتراضات دانش آموزان بار دیگر به روشنی نشان داد که سردمداران جمهوری اسلامی در چنان بحرانی دست و پا می زنند و چنان حکومت ننگین خود را در معرض سقوط می بینند که هر نوع تجمع و اعتراض هراس در دل آنان انداخته و آنان را وحشت زده می نماید، حتی اگر این اعتراض از سوی تعداد محدودی دانش آموز باشد که برای بدیهی ترین مطالبه دست به تجمع زده اند. واقعیت را بخواهیم آنها از شکل گیری تشکل های مبارزاتی از درون این اعتراضات و تجمعات توده ای وحشت دارند.

چریکهای فدائی خلق ایران ضمن حمایت از مطالبات و اعتراضات دانش آموزان مبارز و محکوم کردن برخورد های وحشیانه جمهوری اسلامی با آنها بر ضرورت آزادی فوری و بدون قید و شرط دانش آموزان بازداشت شده تاکید نموده و بر این باورند که برای رهائی از سرکوبگری های بی وقفه جمهوری اسلامی ، راهی جز مبارزه برای نابودی این رژیم دار و شکنجه وجود ندارد.

نابود باد رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی!

جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

چریکهای فدائی خلق ایران
هفدهم اردیبهشت۱۴۰۰ –۷ می۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=112965 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x