جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قاسم سلیمانی و چند تن از اعضای الحشد الشعبی در حمله به فرودگاه بغداد کشته شدند

در پی حمله به دو خودروی حامل شخصیت های وابسته به الحشد الشعبی در حومه فرودگاه بغداد، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، محمد الجابری مسئول روابط عمومی الحشد الشعبی و هشت تن دیگر کشته شدند
ابو مهدی مهندس معاون فرمانده الحشد الشعبی و قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

درحالی که نزاع لفظی خامنه ای و ترامپ بعد از تظاهرات نیروهای الحشد الشعبی در برابر سفارت آمریکا در بغداد هنوز فروکش نکرده است، بامداد جمعه خبرگزاری ها گزارش دادند که چند ماشین حامل اعضای الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد با سه راکت هدف قرار گرفته اند. در جریان این حملات قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و چند تن از اعضای بلندپایه ی حشد الشعبی کشته شدند. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این حملات و قتل سلیمانی به دستور ترامپ صورت گرفته است. علی خامنه ای رهبر حکومت ایران اطلاعیه داد و آمریکا را به انتقام سخت تهدید کرد. او سه روز عزای عمومی در ایران اعلام کرد.

خبرگزاری الجزیره بامداد جمعه به نقل از الحشد الشعبی اعلام کرد که ۵ تن از اعضای این گروه از جمله مسئول روابط عمومی الحشد الشعبی و دو تن از میهمانان الحشد الشعبی و سرنشین این خودروها که در مسیر فرودگاه هدف بمباران قرار گرفت، جان باختند.

الجزیره افزود که برخی گزارش ها از احتمال وجود اتباعی از کشورهایی همچون لبنان در میان کشته ها خبر داده اند.

شبکه خبری المیادین نیز گزار ش داد که انفجار در اطراف پایگاه هوایی شهید محمد علاء در غرب بغداد رخ داده و به آتش گرفتن دو خودرو انجامیده است.

الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد که  در پی بمباران دو خودرو در جاده فرودگاه بغداد، یک مسئول الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) و چند تن دیگر کشته شدند.

منابع عراقی به المیادین گفتند که ۳ راکت کاتیوشا به اطراف فرودگاه بین المللی بغداد در نزدیکی مقر واحدهای مستشاری ائتلاف بین المللی در حومه فرودگاه بغداد اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، در پی شنیده شدن صدای سه انفجار، آژیری خطر در اطراف فرودگاه بغداد به صدا در آمد.

بالگردهای نظامی آمریکا روز پنجشنبه به طور دائم بر فراز منطقه الخضرا در بغداد که مراکز دولتی و نمایندگی‌های دیپلماتیک در آن مستقر می باشد، در حال پرواز بودند.

در گزارش رویترز به نقل از مقام های الحشد الشعبی به حضور دو میمان مهم در جمع افرادی که کشته شده اند اشاره شده است. هویت یکی از این دو نفر هنوز مشخص نیست ولی لحظاتی بعد گزارش شد که قاسم سلیمانی یکی از این دو نفری می باشد که از او به عنوان میهمان مهم یاد شده است.

تلویزیون دولتی عراق هم لحظاتی پس از تهاجم به کاروان نیروهای حشد الشعبی و میهمانان آنان، گزارش کرد که در جریان حمله هوایی در فرودگاه بغداد به دو کاروان خودروهای گروه حشد الشعبی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به همراه چند رهبر حشد الشعبی کشته شده است.

نیویورک تایمز، واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم خبر کشته شدن قاسم سلیمانی در جریان حمله به حومه فرودگاه بغداد را منتشر کرده اند. بر اساس گزارش سی بی اس این حمله توسط نیروهای آمریکایی انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا در نخستین واکنش خود با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با دستور رئیس جمهوری (دونالد ترامپ)، ارتش ایالات متحده در اقدامی قاطع و دفاعی برای حفاظت از پرسنل آمریکایی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در فهرست تروریستی قرار داشت، کشت.

حشد الشعبی بامداد جمعه ساعتی پس از بازتاب خبر اصابت راکت ها به حومه فرودگاه بغداد، در حساب کاربری توییتر خود خبر کشته شدن قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس را در جریان حمله به کاروان آنها در فرودگاه بغداد تایید کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=16874 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهناز
مهناز
4 سال قبل

خوشحالم سلیمانی یک ویروس خطرناکی بود کشته شد و از روی زمین بر چیده شد، حتی جزغاله شد و رفت به درک مسلمانان.!

کیا
کیا
4 سال قبل

انتقام ولایت به سمت زندانیان در بند محتمل است!
انسجام اپوزیسیون برای دفاع از زندانیان سیاسی طلب می. شود.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x