جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چهار فعال محیط زیست انجمن سبز چیا در حادثه رانندگی کشته شدند

چهار عضو گروه کوهنوردی انجمن سبز چیا مریوان که در حادثه رانندگی کشته شدند

در جریان یک سانحه رانندگی در جاده مریوان و سقز، چهار عضو گروه کوهنوردی انجمن سبز چیا مریوان، کشته شدند.

انجمن سبز چیا اعلام کرده است که صبح روز جمعه، ۱۴ خرداد، خودروی حامل تیم کوهنوردی این انجمن در نزدیکی شهر سقز دچار حادثه شده است و در جریان این حادثه، چهار عضو انجمن جان باخته و ١١ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

شعله قادری، آرشام عزیزی، داود باخیش و کاوه خسروزاده ۴ عضو انجمن سبز چیا هستند که در این سانحه رانندگی جان خود را از دست داده اند.

آنها برای صعود مشترک همراە گروە کوهنوردی انجمن زیست محیطی پاژین بانە عازم این شهر بودند. به گزارش برخی رسانه ها این صعود قرار بوده است بە منظور محکوم نمودن اتش سوزی جنگل های زاگرس و رساندن صدای اعتراض فعالان محیط سبز صورت گیرد.

انجمن سبز چیا از قدیمی‌ترین انجمن‌های زیست‌محیطی در کردستان است که در سال ۱۳۹۳ برنده «جایزه ملی محیط زیست» ایران شد، اما از سوی نهادهای امنیتی همواره در معرض اتهام همکاری با گروه‌های کرد مخالف جمهوری اسلامی قرار داشته است.

پایگاه خبری پلیس به نقل از عیسی گوهری، رئیس پلیس راه فرماندهی نظامی کردستان، نیز با تایید خبر این حادثه، گزارش داده است که مینی‌بوس با یک دستگاه کامیون بنز «تصادف» کرده و علت «تصادف»، تجاوز به چپ از جانب راننده کامیون بنز تشخیص داده شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=115353 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
javam
javam
2 سال قبل

این سانحه کار رژیمه شک نکنید

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x