جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چهلمین روز تجمع کارگران نیشکر هفت تپه; اخبار اعتراضات کارگری طی ۳ روز گذشته

چهلمین روز تجمع کارگران نیشکر هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز جمعه ۳ مردادماه ۱۳۹۹، کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان برای چهلمین روز دست به تجمع زدند.

معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

بیانیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

چهل روز از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه میگذرد اما هنوز هیچ صدایی از مسئولین!!!!؟ مبنی بر رسیدگی به خواست این کارگران شنیده نشده است!!

چهل روز هست که کارگران در اعتصاب هستند وچهار ماه است که دستمزد دریافت نکرده اند.

سندیکای کارگران‌ نیشکر هفت‌ تپه حمایت خود را از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام داشته است و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به خواست ومطالبات کارگران میباشد.
هرگونه تهدید و ارعاب کارگران محکوم است.

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹
سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه

تجمع کارگران اخراج شده شرکت دیارخودرو گلپایگان

امروز جمعه ۳ مردادماه ۱۳۹۹ کارگران اخراج شده شرکت دیارخودرو گلپایگان در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدیشان در مقابل ساختمان اداره کار این شهرستان اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. معترضان همچنین خواستار بازگشت به کار خود شدند.

یکی از کارگران اخراجی در این خصوص گفت: «از سال ۹۵ تا به حال از شرکت طلبکار هستیم در حالیکه که مدیران شرکت‌ ماشین‌های میلیاردی سوار می شوند و حاضر نیستند حقوق کارگرانشان را بپردازند. در گذشته بارها تجمعاتی از طرف این کارگران برای دریافت معوقاتشان برگزار شده و هر بار از منابع مختلف پول به این شرکت تزریق شده است اما هرگز مشکلات این کارگران مرتفع نشده است.»

کارگران اخراجی سو مدیریت و خارج کردن سرمایه های شرکت و سرمایه گذاری در بخش‌های غیر مرتبط با این فعالیت اصلی شرکت را از علل افزایش بی ثباتی در این کارخانه خودرو ساز میدانند.

تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 157241157-300x225.jpg است

روز پنجشنبه ۲ مردادماه ۱۳۹۹، تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله با تجمع مقابل فرهنگسرای مهدیه این شهر ضمن ابراز گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولان، خواستار پرداخت حقوق و رسیدگی مطالبات خود شدند.

باقر قریشی یکی از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله، با بیان اینکه حقوق اردیبهشت، خرداد و تیر کارگران شهرداری کوت عبدالله پرداخت نشده است گفت: “مدت هاست برای دریافت حقوق بدیهی خود تجمع می کنیم اما مسئولان توجهی به این مساله ندارند”.

وی افزود: “شهردار کوت عبدالله بیان کرده که حقوق اردیبهشت برخی کارگران به صورت علی الحساب پرداخت شده اما هیچکدام از کارگران حقوقی دریافت نکرده است”.

باقر قریشی ادامه داد: “شرایط کاری ما با وجود بیماری کرونا و گرمای خوزستان بسیار سخت است و حقوق ما کم است اما برای دریافت همین مبلغ ناچیز نیز باید چندماه صبر کنیم”.
این کارگر عنوان کرد: “بابت روزهایی که برای پیگیری مطالبات خود تجمع می کنیم پیمانکار از حقوق ما کسر می کند ضمن اینکه پیمانکار حاضر به ارایه فیش‌ حقوقی نیست تا رقم دقیق حقوق یک کارگر فضای سبز مشخص نشود”.

تجمع کارگران شرکت پرورش کرم ابریشم در صومعه سرا

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، روز سه شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، کارگران مزرعه پرنیان شرکت پرورش کرم ابریشم ایران در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق، عیدی و مطالبات سال ۹۸ مقابل فرمانداری شهرستان صومعه سرا دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، به دنبال این تجمع اعتراضی فرماندار صومعه سرا از تماس تلفنی با مدیران شرکت خبر داد و به کارگران معترض وعده داد که مطالبات معوقه آنان پرداخت خواهد شد.

شرکت پرورش کرم ابریشم ایران در شهرستان رشت مستقر بوده و زیرمجموعه شرکت شهرک‌های کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است.

کارگران کارخانه کنتورسازی ایران دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند

روز سه شنبه ۳۱ تیر، کارگران کارخانه کنتورسازی ایران برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و توخالی درآمدن وعده و وعیدهای مسئولین برای باری دیگر دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند.

کارخانه کماکان تعطیل واز پرداخت مطالبات این کارگران منجمله ۲۶ ماه حقوقشان خبری درمیان نیست وتابه امروز جزوعده و وعید از طرف مسئولان طراز اول وامام جمعه استان قزوین ومسئولین کشوری چیزی عایدشان نشده است وبلاتکلیفی شغلی ومعیشیتشان کماکان ادامه دارد.

قابل یادآوری است که بدنبال تجمع ۲۹ بهمن ماه سال ۹۸کارگران کنتورسازی ایران مقابل دفتر امام جمعه قزوین، مسئولان استانی مقابل مسجد شیخ‌الاسلام قول داده بودند مشکلات این واحد تولیدی تا ۲۰ اسفند ماه حل ‌شود وموضوع خلع ید مدیرعامل و مالک شرکت اجرا شود که این حرکت باتوجه به رایزنی‌های پشت پرده، متوقف شد و کارخانه تعطیل ماند.

پیش از این روز سه شنبه ۱۷ تیرهمزمان با سفر سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور به استان قزوین ، کارگران کارخانه کنتور سازی ایران دست به تجمع دوباره مقابل دفتر امام جمعه قزوین زدند تا برای چندین وچندمین باراعتراضشان را نسبت به ادامه بلاتکلیفی معیشتی وشغلی علیرغم وعده و وعیدها بنمایش بگذارند.

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز خواستار حذف شرکت های پیمانکاری وعقد قراردادمستقیم شدند

روز سه شنبه ۳۱ تیر، کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری کلانشهر تبریز ضمن اعتراض به پایمالی حقوقشان توسط شرکت های پیمانکاری خواهان عقد قراداد مستقیم شدند.

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز به خبرنگار رسانه ای گفتند: از اینکه سالها به صورت پیمانی در استخدام چند شرکت پیمانکاری مشغول کار هستیم، معترض هستیم و خواستار آن هستیم که وضعیت استخدامی‌مان به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

آنها اضافه کردند: پیمانکار تامین نیرو در مقام کارفرما به هیچ‌یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران خدماتی و فضای سبز عمل نکرده است.

کارگران شهرداری تبریز در ادامه تصریح کردند: سالهاست پیگیر خروج پیمانکاران تامین نیرو از شهرداری به ویژه در بخش خدمات و فضا سبز هستیم اما تاکنون مسئولان شهری هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

کارگران معترض در تشریح وضعیت شغلی کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز گفتند: تقریبا ۱۷۵۳ کارگر در بخش خدمات و حدود ۳ هزارو ۸۵۰ کارگر در بخش فضای سبز شهرداری تبریز زیر نظر چند پیمانکار مشغول کارند و در تمامی این سال‌ها بخشی از مطالبات مزدی آنها هر ماهه توسط پیمانکاران برداشت می‌شود.

به گفته آنها،از مجموع کارگران خدماتی حدود ۲۰۰ نفر طی دو سه سال گذشته با سفارش برخی مسئولان شهری با عنوان کارگر خدماتی جذب شهرداری شده‌اند و هم اکنون در بخش‌های دیگر مشغول کارند و کار دفتری انجام می‌دهند. درواقع می‌توان گفت، تعداد کارگران خدماتی حدود ۱۵۰۰ نفر است اما از مجموع کارگر فضای سبز ۸۵۰ نفر به عنوان نگهبان در پارک‌ها و سایر مراکز تفریحی شهر به صورت قرارداد ثابت مشغول کارند و مابقی (حدود ۳هزار نفر) کارگر فصلی‌اند و هر ساله با آغاز فصل بهار تا آبان ماه به صورت پیمانکاری در استخدام شهرداری قرار می‌گیرند.

به گفته آنها، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در بخش خدمات و فضای سبز ۱۰منطقه شهرداری تبریز مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

تجمع مردمی در اعتراض به بی آبی در چم شهران و چم کبود

روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، جمعی از ساکنان دو روستای چم کبود و چم شهران با تجمع در محور اصلی خرم آباد به پلدختر در منطقه گاوزرده نسبت به تعطیلی آبرسانی به این روستاها اعتراض کردند.

بخشدار معمولان با بیان این که مردم با تجمع خود حدود یک ساعت محور اصلی خرم آباد به پلدختر در منطقه گاوزرده را مسدود کردند، گفت: “با دخالت نیروی انتظامی محل جاده بازگشایی شد”.

گفتنی است سیل فروردین ماه امسال به تاسیسات آبرسانی به این دو روستا خسارت وارد کرد و تاکنون از طریق تانکرهای سیار به ۵۵ خانوار ساکن در این روستاها آبرسانی شده است.

شرکت آب و فاضلاب لرستان پروژه آبرسانی به این دو روستا را از شهر معمولان به طول ۶ کیلومتر شروع کرده اما اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به علت قرار گرفتن خط انتقال در محدوده جاده سراسری و رودخانه کشکان با اجرای طرح مخالفت کرده است.

تجمع نمایندگان تعاونی های آبران سد دوستی

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن photo_2020-07-22_13-17-18-300x138.jpg است

روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۱۳۹۹، گروهی از نمایندگان تعاونی های آبران سد دوستی در اعتراض نسبت به افزایش آب بهای حق آبه سال جاری کشاورزی در محل فرمانداری تجمع و تقاضای دیدار با فرماندار را مطرح کردند.

​غلامرضا لالوی، عضو شورای شهر سرخس به نمایندگی از سوی تعاونی ها با اشاره به وضعیت آبی سد دوستی گفت: “اعتراض امروز نمایندگان تعاونی های آبران نسبت به افزایش نرخ آب با توجه به اینکه در سال آبی ۹۸ – ۹۹ قیمت هر متر مکعب ۴۲۰ ریال تعیین و قرارداد بسته شده کاملا منطقی است چرا که چک و مدارک وصول حق آبه را پرداخت کرده و دیگر قادر نیستند اضافه بهای دیگری را برای زارعین توجیه کنند”.

وی با بیان اینکه قیمت فعلی قرار داد نسبت به سال آبی ۹۸ – ۹۷ تا ۲۰ درصد افزایش داشته افزود: “متاسفانه از سوی اداره منابع آب شهرستان به تعاونی ها موضوع افزایش بهای آب به بیش از ۷۶۰ ریال ابلاغ شده که با توجه به قرار داد بسته شده در ابتدای سال جاری زارعین زیر بار چنین افزایشی نخواهند رفت و این عمل تبعات ناخوشایندی در سالی که به جهش تولید تاکید شده خواهد داشت”.

​غلامرضا لالوی با تاکید بر قانون توزیع عادلانه آب و انتظاری که مردم بعنوان کشاورزان پایاب سد دوستی در این نقطه صفر مرزی از حق آبه خود دارند، ادامه داد: “بالاخره این مردم که در پایین دست سد دوستی زندگی می‌کنند انتظاراتی دارند، با گذشت چندین دهه مردم از آب شرب و بخش صنعت برخوردار نیستند، قانون توزیع عادلانه آب طبق ماده ۱۸ و ۱۹ باید اجرایی و جزو مطالبات ما است بطوری که در این خصوص با وزارتخانه و شخص وزیر مکاتباتی را انجام داده ایم”.


https://akhbar-rooz.com/?p=41264 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x