چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

کاخ ریاست جمهوری محل دفن اسطوره فوتبال جهان؛ وکیل مارادونا از حماقت مجرمانه در مرگ مارادونا گفته است

دفتر ریاست جمهوری آرژانتین اعلام کرده دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال جهان، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به خاک سپرده می‌شود.در کاخ ریاست‌جمهوری ساعت ۶ صبح امروز به روی افرادی که می‌خواهند با پیکر دیه‌گو مارادونا، بازیکن و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال این کشور وداع کنند باز شد. البته دفتر ریاست‌جمهوری آرژانتین اشاره‌ای به ادامه مراسم وداع با پیکر مارادونا برای فردا (جمعه) نکرده است. بسیاری از مردم آرژانتین چند ساعت پیش از باز شدن در کاخ ریاست‌جمهوری در این محل جمع شدند. هزاران آرژانتینی به “CASA ROSADA” آمده اند تا به اسطوره شان دیه گو مارادونا ادای احترام کنند. بسیاری با دیدن تابوت دیه گو منقلب می شوند. اسطوره فوتبال آرژانتین شب گذشته در سن ۶۰ سالگی به دلیل حمله قلبی درگذشت و هواداران داغدار فوتبال این کشور طی ساعات گذشته با اشک و ناراحتی پیکر دیگو مارادونا را بدرقه کردند. هواداران عزادار آرژانتینی صحنه‌های جالبی را در کاخ ریاست جمهوری واقع در بوینس آیرس رقم زدند و گل ها، پرچم ها و پیراهن های فوتبال مربوط به دیه گو آرماندو مارادونا را به سمت پیکر این اسطوره ابدی دنیای فوتبال روانه کردند. تابوت مارادونا امروز وارد آمبولانس شد و با پرچم آرژانتین و پیراهن شماره ۱۰ او پوشانده شده بود. در واقع قرار است که در یک مراسم سه روزه پیکر مارادونا در کاخ ریاست جمهوری باقی بماند.

 پیش از اینکه جمعیت در اطراف تابوت مارادونا جمع شوند و پلیس مجبور شود آنها را متفرق کند، خانواده و نزدیکان او زودتر این کار را انجام داده بودند و به نوعی خود را برای عزاداری به مکان مربوطه رسانده بودند. از طرفی، دیگر افراد عزادار درگذشت دیگو مارادونا شب گذشته در ورزشگاه آیرس که مارادونا کار خود را از آنجا آغاز کرده بود، جمع شده بودند و به نوعی یک مکان مقدس را برای بزرگداشت افسانه فوتبال دنیا تشکیل داده بودند. تعداد سوگواران لحظه به لحظه زیادتر می شود و مقامات آرژانتینی نگرانی هایی بابت امنیت حاضران دارند. شرایط پاندمی کرونا نیز مزید بر علت شده تا مسئولان بهداشت آرژانتین از مردم بخواهند تا نکات ایمنی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. با این حال بسیاری در اندوه غم دیه گو شرایط روحی مناسبی ندارند و با دیدن تابوت او منقلب شده و حتی به زمین می افتند. صحنه های تاثربرانگیزی را در “CASA ROSADA” شاهد هستیم که هر کسی را اندوهگین می کند. درگذشت دیگو مارادونا تنها کشور آرژانتین را تحت تاثیر قرار نداد و اروپا نیز به خاطر این اتفاق در یک شوک بزرگ فرو رفت؛ مخصوصاً ایتالیا و شهر ناپل به احترام اسطوره باشگاه ناپولی عزادار این غم سنگین شده بود. 

گزارش های خبرگزاری ها حاکی است تعداد سوگواران لحظه به لحظه زیادتر می شود و مقامات آرژانتینی نگرانی هایی بابت امنیت حاضران دارند. شرایط پاندمی کرونا نیز مزید بر علت شده تا مسئولان بهداشت آرژانتین از مردم بخواهند تا نکات ایمنی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند با این حال بسیاری در اندوه غم دیه گو شرایط روحی مناسبی ندارند و با دیدن تابوت او منقلب شده و حتی به زمین می افتند. صحنه های تاثربرانگیزی را در “CASA ROSADA” شاهد هستیم که هر کسی را اندوهگین می کند.

پاپ فرانسیسکو رهبر آرژانتینی کاتولیک های جهان نیز که چندین بار در واتیکان میزبان دیه گو بود نیز از مرگ او متاثر است. سخنگوی واتیکان با گفتن اینکه پاپ از درگذشت مارادونا بسیار غمگین است تایید کرد که پاپ در حال دعا و نیایش برای اوست.

از دیه گو ۵ فرزند به جا مانده است. دلما و جانینای ۳۳ و ۳۱ ساله از همسر اولش کلودیا که بین سال های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۴ باهم زندگی می کردند. دیه گو فرناندو با هفت سال سن، کوچکترین فرزند مارادوناست و او در ۵ سال گذشته نیز بالاخره تایید کرد که دیه گو جونیور ۳۴ ساله و جانای ۲۳ ساله نیز فرزندان او هستند. فرزندانی که نتیجه ارتباط های کوتاه مدت او هستند.

ماتیاس مورلا» وکیل برجسته و دوست نزدیک مارادونا مدعی شده است که «حماقت مجرمانه» به مرگ اسطوره تیم ملی آرژانتین منجر و در ادامه خواستار آغاز تحقیقات در این باره شده است. به گزارش ایرنا.مورلا که در گذشته وکالت مارادونا را برعهده داشته است، در توییتی انتقادی با اشاره به اینکه رسیدن آمبولانس برای نجات دوست وی یک ساعت و نیم زمان برده است، نوشت: امروز، روز دردی عمیق، سوگ و البته تامل است. کوچ دوستم را که تا آخرین روزهایش با وفاداری افتخار همراهی وی را داشتم، با تمام قلبم حس می‌کنم.وی در ادامه نوشت: به شخصه با او وداع کردم و رستاخیر باید لحظه‌ای صمیمانه و آشنا باشد.مورلا در ادامه افزود: در خصوص گزارش اداره دادستانی، قابل توجیه و توضیح نیست که دوست من برای ۱۲ ساعت مراقبت و کنترل کادر بهداشتی را در کنار خود نداشته؛ رسیدن آمبولانس هم یک ساعت و نیم طول کشیده که یک حماقت مجرمانه است. نباید از حقیقت چشم پوشی شود و من تقاضا خواهم کرد که تحقیقات تا انتها انجام شود. همانطور که دیگو به من گفت «تو سرباز من هستی؛ بدون ترحم عمل کن.»یکی از پزشکان اسبق مارادونا ادعاهای مورلا را مورد حمایت قرار داده؛ کسی که از مراقبت‌های کادر بهداشتی پس از جراحی مغز دیگو در اوایل ماه جاری و انتقالش به بوئنوس آیرس، به شدت انتقاد کرده است.

هفت روز عزای عمومی

فدراسیون فوتبال آرژانتین بدنبال درگذشت «دیگو مارادونا» هفت روز عزای فوتبالی اعلام کرد و براساس بیانیه منتشره در تارنمای این نهاد، در این مدت تمامی بازیکنان بازوبند مشکی به بازو خواهند بست. فدراسیون فوتبال آرژانتین در بیانیه‌ای در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که مصمم است تا همپای فرمان دولتی مبنی بر عزای ملی سه روزه، تصمیم مستقل خود را نیز عملی و همچنین مقرر کرده است که بازیکنان در این مدت در تمامی دیدارها بازوبند مشکی داشته باشند.علاوه بر این، تمامی دفاتر و تاسیسات ورزشی وابسته به فدراسیون فوتبال آرژانتین همچنان تعطیل بوده و از تمامی باشگاه‌ها و لیگ‌های فعال در کشور خواسته شده است تا به عنوان نشانه احترام بایسته به دیگو، از این تصمیم تبعیت کنند.در سوی دیگر، سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال آرژانتین نیز به نوبه خود در تصمیمی اعلام کرد که جام کنونی لیگ برتر این کشور به «دیگو آرماندو مارادونا» تغییر نام خواهد داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=94937 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x