شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاخ سفید، «صدای آمریکا» را هم عامل تبلیغاتی حزب کمونیست چین خواند

همزمان با گسترش تبلیغات «ضد چینی» در میان برخی از کشورهای غربی و محافل وابسته به آن ها که می کوشند مبارزه ی کشور چین با کرونا را تحریف کنند، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای VOA را به تبلیغات برای حزب کمونیست چین متهم کرد. ترامپ پیشتر سازمان بهداشت جهانی را نیز عامل دولت چین خوانده بود.

به گزارش دویچه وله – که خود در گسترش این تبلیغات شریک است – کاخ سفید می‌گوید که “صدای آمریکا” به جای آن که زبان گویای مردم آمریکا باشد، سخنگوی دشمنان آمریکا شده است. به نظر کاخ سفید “صدای آمریکا” در مواردی برای جمهوری خلق چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران تبلیغ کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای به شدت از سیاست و رویکرد “صدای آمریکا” انتقاد کرده و آن را مخالف منافع ملی آمریکا دانسته است.

بیانیه کاخ سفید در نکوهش “صدای آمریکا” روز ۹ آوریل، برابر ۲۱ فروردین، منتشر شده و بر تارنمای رسمی دولت آمریکا قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «شبکه خبری جهانی صدای آمریکا (VOA) که با پول مالیات‌دهندگان آمریکایی تأسیس شده و سالانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دارد، باید سیاست‌های ایالات متحده را به شکلی روشن و مؤثر به مردم سراسر جهان منتقل کند».

در ادامه ابراز تأسف شده است که “این رسانه اغلب به جای آن که از زبان شهروندان آمریکا سخن بگوید از زبان دشمنان آنها سخن می‌گوید”.

این بیانیه انعکاس اخبار مربوط به گسترش ویروس کرونا از چین به سراسر جهان را نمونه‌ای از گزارش‌دهی تبلیغاتی به سود “دشمنان آمریکا” دانسته است.

به نظر کاخ سفید در این مورد “صدای آمریکا” به جای گزارش عینی اخبار، تبلیغات حزب کمونیست چین را بازنشر کرده و شیوه مقابله شهر چینی ووهان با گسترش کووید۱۹ را “یک الگو دانسته است”. درحالیکه “برای راست‌آزمایی اطلاعات جمهوری خلق چین” امکانی وجود ندارد.

بنا به بیانیه “کاخ سفید” این شبکه خبری که به زبان‌های گوناگون، از جمله فارسی، برنامه پخش می‌کند، در گذشته نیز دست‌کم در دو مورد خلاف منافع آمریکا عمل کرده است: یک بار پیام توییتری از محمدجواد ظریف را بازنشر کرده که در آن وزیر امور خارجه ایران، آمریکا را تهدید کرده بود و بار دیگر ویدیویی از روسیه پخش کرده بود که حاوی تبلیغات ضدآمریکایی بوده است.

بنا به بیانیه، شبکه “صدای آمریکا” که در زمان جنگ جهانی دوم پایه‌گذاری شد، وظیفه دارد ارزش‌های سیاسی آمریکا مانند آزادی و دموکراسی را در سراسر جهان پخش کند!

https://akhbar-rooz.com/?p=25649 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x