پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کارخانه های پول سازی؛ امروز دربی سرخ – آبی های تهران

بازی معوقه هفته هشتم لیگ برتر. دربی سرخ آبی های تهران
استقلال – پرسپولیس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۵
تهران – ورزشگاه آزادی
داوران: رضا کرمانشاهی
کمک داور اضافی ۱ و ۲: بیژن حیدری – وحید کاظمی
داور چهارم: حسن یوسفی
ناظر: محمدرضا فلاح
ناظر ویژه: فریدون اصفهانیان

* * *

نازک بین- فیفا از آزمایش قانون ۵+۱ تعویض در مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال جهان خبر داد. فیفا تایید کرد که می‌خواهد در مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال جهان در قطر قانون ۵+۱ تعویض را آزمایش کند. این قانون بدین معنا بوده که اگر تیمی در ترکیب خود یک مصدومیت از ناحیه سر و مغزی داد، می‌تواند آن بازیکن را بدون محدودیت برای تنها یک بار تعویض کند. قانون ۵ تعویض نیز که سابقاً اجرایی شده و هر تیم می‌تواند در ۳ نوبت ۵ تعویض انجام دهد. این مسابقات با حضور بایرن مونیخ (قهرمان اروپا)، الدحیل (میزبان)، اولسان هیوندای (قهرمان آسیا)، الاهلی مصر (قهرمان آفریقا)، آکلند سیتی استرالیا (قهرمان اقیانوسیه)، تایگرز مکزیک (قهرمان کنکاکاف) و قهرمان لیبرتادورس از اول تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۱ یعنی ۱۳ بهمن تا ۲۳ بهمن برگزار می‌شود.

حضور کمرنگ ایرانی‌ها در بین برترین‌های جهان

سایت فوتسال پلنت در شرایطی در حال اعلام بهترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ است که در برخی از بخش‌ها خبری از گزینه‌های ایرانی نیست. با توجه به شیوع بیماری کرونا، مسابقات فوتسال در جهان با نظم و قانون قبل برگزار نشده و در این میان آسیا بدترین شرایط را داشت و تمامی مسابقات فوتسال توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شد. البته برخی تیم‌های فوتسال با برگزاری بازی‌های دوستانه سعی کردند آمادگی خود را حفظ کنند اما تیم ایران تنها دو بازی دوستانه با ازبکستان برگزار کرد و غیر از این، تیم‌های ایرانی فعالیت بین المللی نداشتند و بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا و جام باشگاه‌های جهان هم لغو شد.
همین عامل باعث شد تا سایت فوتسال پلنت که در پایان هر سال میلادی اسامی بهترین های جهان را اعلام می‌کند روی نام گزینه‌های ایرانی قلم قرمز بکشد. گرچه بانوان ایرانی با توجه به درخشش در لیگ برتر در جمع بهترین‌های جهان جای داشتند اما خبری از بهترین مربی مرد تیم‌های ملی و بهترین مربی مرد تیم‌های باشگاهی در جمع گزینه‌های فوتسال پلنت نیست و با ادامه این روند چه بسا در جمع بهترین بازیکن جوان، بهترین تیم ملی و باشگاهی، بهترین بازیکن و بهترین دروازه بان نیز خبری از ایرانی‌ها نباشد تا دود کرونا و لغو مسابقات ورزشی به چشم فوتسال ایران هم برود

پنج فروشنده بزرگ اروپا با درآمد ۴/۱ میلیارد پوند

چارلی واکر: ۵ باشگاه از بزرگترین باشگاه‌های فروشنده اروپا به «کارخانه استعداد» تبدیل شده‌اند و از نقل‌و‌انتقالات پنج سال اخیر روی هم به درآمد خالص ۴/۱ میلیارد پوند رسیده‌اند. این خزانه‌های استعداد و هنر برای بزرگترین پول خرج‌کن‌های اروپا بازیکن فراهم می‌کنند؛ از جمله ماتیس دلیخت، ادرسون، ژوائو فلیکس، اکسل ویتسل، فابیو سیلوا، الکس تلس و رودریگو. باشگاه‌های معروف در پرورش استعداد، بنفیکا، آژاکس، پورتو و اسپورتینگ‌لیسبون بالای این شجره پول‌ساز هستند و ردبول سالزبورگ، یک اتریشی تازه‌وارد هم به لطف امکانات فوق‌العاده و به‌روزی که در اختیار دارد به آنها اضافه شده است. 

این پنج تیم در پنج فصل اخیر ۴/۲ میلیارد پوند از فروش بازیکن به دست آورده‌اند در صورتی که کمتر از یک ‌میلیارد پوند صرف خرید کرده‌اند، این در حالی است که دو باشگاه منچستریونایتد و منچسترسیتی بر اساس آمار ترانسفرمارکت در این مدت روی هم ۴/۱ میلیارد پوند در نقل‌و‌انتقالات ضرر کرده‌اند. 

این باشگاه‌ها مدل سنتی تجارت فوتبال که مبتنی بر سه منبع درآمدی فروش بلیت، حق پخش تلویزیونی و درآمدهای تجاری و اسپانسرشیپ بود را متحول کرده و راه چهارم را با عنوان تجارت بازیکن ایجاد کرده‌اند و برای رسیدن به این هدف سرمایه‌گذاری قابل توجهی در آکادمی، استعدادیابی، تحلیلگری و مربی‌های‌شان انجام داده‌اند.

لیگ این کشورها با امثال لیگ برتر، بوندس‌لیگا و لالیگا قابل مقایسه نیست برای همین درآمد خود را از طریق فروش بازیکن بالا برده‌اند. به‌عنوان مثال یک باشگاه لیگ برتری از اسپانسرشیپ و درآمدهای تجاری به‌طور متوسط ۴/۱ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۸ درآمد داشته، این رقم در بوندس‌لیگا ۲/۱میلیارد پوند و در لالیگا ۹/۰ میلیارد و در هلند ۲/۰میلیارد پوند و در اتریش و پرتغال ۱/۰میلیارد بوده.

راز موفقیت پنج کارخانه استعداد اروپا را بررسی می‌کنیم

بنفیکا، قهرمان استعدادپروری

بنفیکا در سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۲ قهرمان اروپا و بعد دستش کوتاه شد، اما اگر رقابت تولید بهترین و باارزش‌ترین بازیکنان قاره برگزار شود، قهرمان است. این تابستان روبن دیاز را با ۶۴میلیون پوند به منچسترسیتی فروختند ضمن اینکه سه سال قبل ادرسون را با ۳۵میلیون پوند به این تیم فروخته بودند. این آخرین نمونه است از هنر پرورش و فروش بازیکن. نمانیا ماتیچ را سال ۲۰۱۱ با ۵/۶میلیون پوند از چلسی خریدند و سه سال بعد با ۵/۲۲میلیون پوند به این تیم فروختند. اکسل ویتسل با ۸میلیون از استاندارد لیژ خریداری شد و یک سال بعد با ۳۶میلیون به زنیت رفت. ویکتور لیندلوف با ۸/۲میلیون خریداری شد و سال ۲۰۱۷ با ۳۱میلیون پوند به منچستریونایتد رفت. این تابستان اورتون، ژیلبرتو و پدرینیو را با ۳۷میلیون خریده‌اند و در آینده نزدیک با چندبرابر قیمت به فروش خواهند رساند. بهترین فروش این پنج سال هم ژوائو فلیکس است که در ۱۹سالگی با قیمت ۱۱۴میلیون پوند به اتلتیکومادرید فروخته شد. در این پنج سال ۶۷۷میلیون پوند بابت فروش بازیکن به دست آورده‌اند و ۲۵۲میلیون برای خرید هزینه کردند که درآمد خالص‌شان از این راه ۴۲۵میلیون پوند می‌شود. این تیم سالانه ۱۰میلیون پوند برای آکادمی‌اش خرج می‌کند و ۲۰۰ نفر در آن مشغول فعالیت هستند به اضافه ۴۰۰ بازیکنی که در ۲۰ تیم ارزیابی می‌شوند. این باشگاه پنج مرکز استعدادیابی در سراسر پرتغال دارد. این باشگاه در سال ۲۰۱۸ پدرو مارکز را به‌عنوان مدیر فنی آکادمی منصوب کرد که هشت سال مسئول توسعه فوتبال در منچسترسیتی بود.

آژاکس، چشم‌اندازی برای آینده

یک دهه قبل داوید‌اندت که ۳۰ سال را در آژاکس سپری کرده بود، گفت: «همه در این باشگاه یک هدف دارند؛ اینکه یک بازیکن جوان را به فوتبالیستی عالی تبدیل کنند.» این پایان دوران افت آژاکس بود و آنها در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ بعد از شش سال قهرمان لیگ هلند شدند با تیمی پر از استعدادهای جوان که حالا همه شناخته‌شده هستند؛ توبی آلدرویرلد، یان فرتونگن، کریستین اریکسن و دالی بلیند. اما آژاکس هنوز قد راست نکرده بود و این اتفاق با راه‌اندازی یک مرکز جدید رخ داد؛ رشک‌برانگیز برای باشگاه‌های تراز اول اروپا. مرکزی با ۹ زمین و همه امکانات لازم برای پرورش استعدادهای جوان.

صحبت اندت البته مبهم بود. آژاکس برای خودش استعداد می‌پرورید که باعث شد در ۱۰ سال اخیر چهار قهرمانی لیگ به دست آورند و در سال ۲۰۱۹ چند ثانیه با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا فاصله داشته باشند. به هر حال این مدل تجاری تحت نظارت ادوین فان در سار مستلزم فروش است و آنها یکی از کارخانه‌های استعدادسازی اروپا شده‌اند. در این پنج سال ۵۰۶میلیون پوند بازیکن فروخته‌اند و ۲۳۵میلیون پوند بازیکن خریده‌اند که سود خالص‌شان ۲۷۱میلیون پوند می‌شود. تنها در دو سال اخیر فرانکی دیونگ را با ۷۷میلیون به بارسلونا فروختند، ماتیس دلیخت با ۷۷‌میلیون به یوونتوس، حکیم زیش با ۳۸‌میلیون به چلسی و دونی فان‌دبیک با ۴۰‌میلیون پوند به منچستریونایتد فروخته شدند و جای تعجب ندارد که با رفتن این استعدادها آژاکس در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان از مرحله گروهی حذف شده است. البته نگاه باشگاه به آینده دور است و برای همین پرورش استعدادهایی مانند رایان گریونبرچ را در دستور کار دارد.

ردبول، پیروزی تکنولوژی و استعداد

باشگاه اتریشی، پرورش استعداد را با آکادمی به‌روز خود وارد دنیای دیگری کرد. این آکادمی در فضایی به وسعت ۱۲هزار مترمربع محل تمرین ۲۰۰ بازیکن از هفت کشور است که ۱۲۰ نفر از کارکنان آکادمی را کنار خود می‌بینند. بالای در این مجموعه که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد، نوشته: «به مرحله بعد بروید.» از جمله امکانات این مرکز، آنالیز میکروسکوپی ضربه بازیکنان به توپ در اتاق واقعیت مجازی و پیست دویدن تقریباً بدون وزن برای بازگرداندن بازیکنان به شرایط ایده‌آل بعد از مصدومیت است. شاهد موفقیت سالزبورگ قهرمانی در لیگ اتریش در هفت سال گذشته، پیشرفت در لیگ اروپا و قهرمانی در لیگ جوانان اروپا در سال ۲۰۱۷ است. این باشگاه در پنج سال گذشته ۳۰۷‌میلیون پوند بازیکن فروخته و ۸۱‌میلیون بازیکن خریده، بنابراین ۲۲۶‌میلیون سود خالص به دست آورده. از جمله استعدادهای شاخص این باشگاه ارلینگ هالند است که ژانویه گذشته با ۱۸‌میلیون پوند به بوروسیادورتموند رفت و نبی کیتا که ابتدا به خواهرخوانده سالزبورگ، لایپزیگ رفت و بعد با ۵۴‌میلیون پوند راهی لیورپول شد.

اسپورتینگ برنده‌های توپ طلا

اسپورتینگ در کنار بنفیکا و پورتو در تمام سال‌های برگزاری لیگ پرتغال به‌جز دوتا قهرمان شده‌اند البته سهم اسپورتینگ از قهرمانی در ۳۵ سال اخیر فقط دو عنوان بوده و این آسیب مالی جدی به تیم وارد کرده است. شاید برای همین سیستم پرورش استعداد نتوانسته باشگاه را به‌عنوان یک مدعی در داخل و رقابت‌های قاره‌ای حفظ کند. 

اما این باشگاه دو ستاره برنده توپ طلا تولید کرده؛ کریستیانو رونالدو و لوییز فیگو. 

ژوائو موتینیو از اسپورتینگ به پورتو و بعد به موناکو رفت. برونو فرناندز هم با ۹‌میلیون پوند از سمپدوریا خریداری شد و بعد از دو سال و نیم با ۶۸‌میلیون به منچستریونایتد رفت. 

ژوائو ماریو هم که از ۱۰سالگی در این باشگاه بوده در سال ۲۰۱۶ با ۳۶‌میلیون پوند به اینترمیلان رفت. درآمد اسپورتینگ در این پنج سال ۲۱۵‌میلیون پوند بوده، آنها ۳۸۵‌میلیون پوند بازیکن فروخته و ۱۷۰‌میلیون پوند بازیکن خریده‌اند.

پورتو، استاد بازار آمریکای جنوبی

راز موفقیت پورتو تنها در کشف و پرورش استعداد نیست بلکه با خرید بازیکن با قیمت اندک و بعد از پرورش، فروش با سود بالا هم صورت می‌گیرد. آنها استعدادهای آمریکای جنوبی را کشف می‌کنند و به تیم‌های دیگر می‌فروشند. ادر میلیتائو با ۵/۶‌میلیون پوند در سال ۲۰۱۸ از سائوپائولو خریداری شد و یک سال بعد با ۴۴‌میلیون به رئال‌مادرید رفت. خامس رودریگس با ۷‌میلیون پوند از بانفیلد خریداری و سه سال بعد با ۴۰‌میلیون راهی موناکو شد. در این پنج سال پورتو ۲۳۰‌میلیون پوند درآمد خالص داشته، ۴۵۴‌میلیون بازیکن فروخته و ۲۲۴‌میلیون پوند خریده. بهترین فروش این تابستان هم فابیو سیلوای ۱۸ساله بود که با ۳۵‌میلیون پوند به ولورهمپتون رفت و بر خلاف میلیتائو، محصول آکادمی باشگاه بود.

صنعت نفت با پیروزی مقابل نساجی به صدر جدول رده‌بندی رسید

به گزارش ایسنا، نساجی و صنعت نفت چارچوب هفته دهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر آبادانی‌ها به پایان رسید. تک گل این دیدار را طالب ریکانی در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند. در این دیدار نساجی هم یک ضربه پنالتی در دقیقه ۷۲ از دست داد تا بازنده از این دیدار خانگی خارج شود. با این نتیجه صنعت نفت با ۲۱ امتیاز موقتا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. نساجی هم با ۸ امتیاز به رده پانزدهم سقوط کرد.

سپاهان یک – فولاد یک

دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دیدار دو تیم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان در قالب دیداری معوقه از هفته نهم در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در دقیقه ۹ نفوذ فرشاد احمدزاده به محوطه جریمه و پاس او به آیاندا پاتوسی و در نهایت ضربه بغل پای هافبک اهل آفریقای جنوبی فولاد در گوشه دروازه پیام نیازمند جای گرفت تا شاگردان نکونام با یک گل از میزبان‌شان پیش بیفتند. در دقیقه ۳۵ نفوذ محمدرضا حسینی و ضربه او در گوشه دروازه محسن فروزان قرار گرفت تا کار به تساوی یک بر یک برسد. در ادامه حملات دو تیم روی دروازه یکدیگر بی نتیجه بود تا این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان برسد. سپاهانی‌ها با این تساوی ۱۶ امتیازی شدند و موقتا به رده سوم صعود کردند و در مقابل شاگردان جواد نکونام با این یک امتیاز با ۱۵ امتیاز در رده ششم قرار گرفتند.

زور ذوب‌آهن و آلومینیوم به هم نرسید

مصاف آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن در بازی معوقه هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. در چارچوب بازی معوقه هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی برتری ۲ بر ۲ پایان یافت. گل اول این دیدار را حامد پاکدل برای آلومینیوم اراک در دقیقه ۲۲ به ثمر رساند. این بازیکن از سانتر ارسالی بازیکن تیمش استفاده کرد و با ضربه سر در محوطه جریمه حریف، موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. ذوب آهن در دقیقه ۵۶ گل تساوی بازی را به ثمر رساند. دارکو بیدوف روی اشتباه مدافعان آلومینیوم صاحب موقعیت شد و با حضور در محوطه جریمه و یک ضربه دقیق، موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه ذوب‌آهن در دقیقه ۷۷ به گل دوم رسید. عبدالله حسینی روی کرنر ارسالی و روی یک ضربه سر موفق شد گل دوم ذوب‌آهن را به ثمر برساند و شاگردان رحمان رضایی را پیشتاز این دیدار کند. این پایان کار نبود و حامد پاکدل در دقیقه ۶+۹۰ موفق شد از روی نقطه پنالتی گل دوم را برای آلومینیوم به ثمر برساند و در دقایق پایانی بازی را به تساوی بکشاند. در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل برتری کافی نبود تا بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد و آلومینیوم و ذوب‌آهن از این بازی یک امتیاز کسب کنند.با این نتیجه ذوب‌آهن با ۱۰  امتیاز  در رده پانزدهم جدول رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند و آلومینیوم با ۱۱ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول ایستاد.

فراز و جشن گلزنی در رفسنجان

مس ۱-ماشین صفر؛ یک نفس راحت در خانه
مس در رفسنجان موفق شد با تعویض های طلایی سرمربی خود به یک برد خانگی دست پیدا کند. تیم های مس رفسنجان و ماشین سازی تبریز آغاز کننده هفته یازدهم لیگ برتر خواهند بود. این دو تیم در حالی در رفسنجان به مصاف هم رفتند که به ترتیب با ۳ و ۹ امتیاز در رده های شانزدهم و سیزدهم جدول رده بندی قرار داشتند. مس رفسنجان تا پیش از این دیدار از ۹ بازی صاحب ۹ امتیازه شده و با کسب پیروزی در بازی این هفته می توانست ۱۲ امتیازی شده و خود را رسما از قعر جدول جدا کرده و به جمع تیم های میانه جدولی ملحق شود. در آن سو، ماشین سازی هم نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی داشت. این تیم در ۹ بازی اخیر خود موفق به کسب برد نشده و با ۳ تساوی و ۶ شکست، ۳ امتیازی و در قعر جدول قرار داشت. این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر تیم میزبان همراه بود. تک گل مس را در این دیدار فراز امامعلی به ثمر رساند.

اینتر ۴ دقیقه کم آورد

رم ۲-۲ اینتر؛ تقسیم امتیازات در الیمپیکو -اینتر و رم در بازی بزرگ هفته ۱۸ سری آ در نهایت به تساوی رضایت دادند تا میلان و یووه را بیش از پیش خوشحال کنند. اینتر و آاس رم امروز در ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف هم رفتند. دیداری بین تیم های دوم و سوم جدول که به خصوص پس از پیروزی روز گذشته میلان بر تورینو، حساسیتی مضاعف پیدا کرده بود. هر تیم امتیاز از دست می داد، فاصله اش با میلان صدرنشین بیشتر می شد. اینتر که هفته گذشته بازی خود را به سمپدوریا باخت، امروز محکوم به پیروزی بود و در یک ربع ابتدایی بازی نیز سلطه خوبی بر میزبانش داشت. دقیقه ۱۳ ضربه سر روملو لوکاکو اینتر را تا آستانه گلزنی برد ولی واکنش بسیار خوب لوپز گلر رم مانع ثبت گل شد تا بازی بدون گل دنبال شود. ۴ دقیقه بعد جالوروسی به گل رسیدند. توپگیری فرتوت از نیکو بارلا و پاس او بیرون محوطه جریمه به پلگرینی، این بازیکن را در موقعیت شوتزنی قرار داد. ضربه زمینی پلگرینی دور از دستان سمیر هندانوویچ به کنج دروازه رفت تا رم ۱-۰ پیش بیفتد. اینتر پس از این گل حملاتی روی دروازه رم داشت که هیچکدام ثمری نداشتند و یک گل لائوتارو هم به درستی آفساید اعلام شد. رم هم یکی دو موقعیت خوب را از دست داد تا در نهایت این نیمه با برتری ۱-۰ میزبان به اتمام برسد. اینتر نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و دقیقه ۵۲ می توانست روی همکاری لائوتارو لوکاکو به گل برسد که یک واکنش عالی دیگر از لوپز مانع شد. ۴ دقیقه بعد اینتر مزد حملاتش را گرفت. روی کرنر مارسلو بروزوویچ بود که میلان اشکرینیار با ضربه سر کار را به تساوی کشاند. اینتر دقیقه ۶۲ به گل دوم هم رسید. اشرف حکیمی از سمت راست محوطه جریمه، اسمالینگ را از پیش رو برداشت و با ضربه پای چپ زیبا، توپ را به زیر طاق دروازه چسباند. توپ با برخورد به تیر افقی به درون دروازه غلتید. رم که فشار حملاتش را شدت داده بود دقیقه ۸۶ به گل تساوی رسید. روی یک ضربه کرنر مانچینی با ضربه سری تماشایی دروازه اینتر را باز کرد تا همه چیز برابر شود. در نهایت این بازی جذاب با تساوی ۲-۲ به اتمام رسید. کونته پس از این دیدار که با نتیجه ۲-۲ خاتمه یافت به DAZN گفت: من فکر می کنم مسابقه خوبی بود. ما در نیمه اول نیز مقابل رم که اهدافی مشابه اهداف ما را دارد و اختلافش با ما فقط ۳ امتیاز است، خوب بازی کردیم. آمدن به اینجا و انجام این نوع از بازی به این معنی است که ما تیمی هستیم که سازماندهی خوبی دارد. ما یک تیم هستیم. 

تعویض ها؟ ویدال مصدوم شد و درخواست تعویض کرد و گالیاردینی را آوردیم. ویدال بازی خوبی انجام داد. او شروع آرامی داشت اما سپس شدت را به بازی خود افزود. مارتینز هم خسته شده بود و برای ۷۵ دقیقه از بازی تلاش زیادی کرد. در فاز عدم مالکیت توپ از او خواسته بودم که به عقب تر بیاید و به تیم کمک کند. او واقعاً تمام توانش را گذاشت و این در مورد حکیمی نیز صدق می کند و او نیز خیلی دوید. این سومین بازی ما در طی هفت روز بود و آنها همیشه بازی کرده بودند. ما تعویض هایی داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم. ما ترکیب مهمی را در اختیار داریم که می تواند رسیدن به دستاوردی مهم را هدف قرار دهد و نمی دانم چرا نباید از بازیکنان خوب دیگری که در اختیار دارم نیز استفاده کنم.
اینتر باز هم گل اول را دریافت کرد؟ ما اغلب گل می خوریم زیرا از بالا پرس می کنیم بنابراین فضاهایی پشت سرمان برای ضد حمله حریف ایجاد می شود. از یک طرف، پرس بالا می تواند به شما در گلزنی کمک کند و از طرف دیگر اگر اشتباه کنید، آسیب پذیرتر می شوید. در این فصل اجازه زیادی به حریفان داده ایم که در ضد حمله ها گلزنی کنند. فراموش نکنید که ما باید قدرت و انرژی لازم را داشته باشیم. من در چند بازی گذشته همیشه از ترکیب ثابت و یکسانی استفاده کرده ام و از دست دادن انرژی در دقایق پایانی امری طبیعی است. 

 عقب نشینی بیش از حد در دقایق پایانی؟ من فکر می کنم برای گرفتن نتیجه ای مهم، کمی نگرانی در تیم وجود داشت. ما به بازیکنان گفتیم که به پرس و فشار خود ادامه دهند، زیرا عقب نشستن خوب نیست. رم چیزی برای از دست دادن نداشت و طبیعی بود که جلو بیاید. ما هویت خود را داریم و همیشه آن را ثابت می کنیم. فونسکا نیز قبل از بازی در مصاحبه خود گفته بود متوقف ساختن اینتر سخت است. مربیان دیگر نیز هویت ما را به رسمیت می شناسند.
بازار نقل و انتقالات ژانویه؟ امسال فعل خواستن وجود ندارد و تنها فعل موجود، تلاش است. در ماه آگست به من گفته شد که استراتژی باشگاه چگونه است. در واقع، ما در ماه آپریل اشرف حکیمی را گرفتیم و پس او بازیکن دیگری هرگز خریداری نشد و بقیه رایگان آمدند. استراتژی مشخص است؛ من بازیکن دیگری را نمی خواهم و با این بازیکنان کار می کنم و خوشحالم. نقاط ضعف و قوت در این تیم وجود دارد، اما تیم ما همین است که می بینید. اینتر را در بازار نقل و انتقالات فراموش کنید. اگر در ژانویه خریدی نکردیم تعجب نکنید. به من گفته شده چیزی درخواست نکنم. ما سعی خواهیم کرد با آنچه در اختیار داریم، بهترین کار را انجام دهیم.

بازی معوقه هفته هشتم لیگ برتر

استقلال و پرسپولیس امروز دوشنبه در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۶:۳۵ به مصاف هم می روند. دربی شماره ۹۴، دوازدهمین دربی دی ماه محسوب می شود. پیش از این ۱۱ دربی در دی ماه برگزار شده است که سهم استقلال ۲ پیروزی بوده و بقیه بازی ها مساوی شده، دربی های دی ماه به نوعی برای پرسپولیس طلسم شده است و سرخ پوشان در این ماه هیچ وقت پیروز نشده اند. البته استقلال هم هر دو پیروزی اش را آیین نامه ای به دست آورد. با این حساب دی ماه، ماه مساوی هاست. تاکنون هیچ تیمی در دربی های دی ماه در زمین مسابقه برنده نشده است.

بازی معوقه هفته هشتم لیگ برتر
استقلال – پرسپولیس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۵
تهران – ورزشگاه آزادی
داوران: رضا کرمانشاهی

کمک داور اضافی ۱ و ۲: بیژن حیدری – وحید کاظمی

داور چهارم: حسن یوسفی

ناظر: محمدرضا فلاح

ناظر ویژه: فریدون اصفهانیان

پیش بازی

استقلال در شرایطی باید به مصاف پرسپولیس برود که کسب ۱۸ امتیاز از ۹ بازی در رتبه در رتبه دوم قرار دارد. (صنعت نفت با ۲۱ امتیاز از ۱۱ بازطی صدرنشین است) استقلال در فای پیش دربی با نتیجه ۲-۰ آلومینیوم اراک را شکست داد و در سه بازی اخیر خود ۲ پیروزی کسب کرده است.آبی های تهران روند خوب خود را با پیروزی مقابل شهر خودرو آغاز کردند و پس از این دیدار مقابل ذوب آهن مساوی کردند و تیم های گل گهر و آلومینیوم را هم شکست داد.استقلال در این فصل تنها  شکست را تجربه کرده که آن هم در مقابل فولاد در هفته دوم بوده است. اخرین پیروزی استقلال در بک دربی لیگ برتر به دربی برگشت لیگ هجدهم برمی گردد که با گل وریا غفوری پرسپولیسی را شکست دادند که قهرمانی اش تقریبا قطعی بود. استقلال قبرای این دیدار محرومی ندارد و تنها سبحان خاقانی به دلیل مصدومیت به این بازی نمی رسید.

 در آن سوی میدان پرسپولیسی قرار دارد که با ۱۱ امتیاز در رتبه دهم حضور دارد البته این تیم به دلیل حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا تنها ۷ بازی را انجام داده و این دیدار از حساسیت خاصی برای سرخ پوشان برخوردار است. قرمز ها در فضای پیش دربی با سپاهان ۰-۰ مساوی کردند و در سه بازی اخیر  هر سه بازی را مساوی کرده اند.

پیروزی چلسی و من سیتی

جام حذفی باشگاه‌های انگلیس با برتری آسان منچسترسیتی و چلسی مقابل حریفان و شکست عجیب لیدز ادامه یافت. عصر یکشنبه در ادامه دور سوم جام حذفی انگلیس، منچسترسیتی در خانه خود با حساب سه بر صفر بیرمنگام را مغلوب کرد و راهی دور بعدی شد.گل‌های سیتی در نیمه نخست توسط «برناندو سیلوا» ۲ گل و «فیل فودن» به دست آمد.همچنین چلسی در ورزشگاه «استمفوردبریج» شهر لندن برابر تیم گمنام مورکم با چهار گل برنده شد و صعود کرد.میسون مونت»، «تیمو ورنر»، «هادسون اودوی» و «کای هاورتز» گل‌های آبی‌های لندن را به ثبت رساندند.در دیگر دیدارها تیم‌های بارنزلی، چلتنهام، بریستول‌سیتی و کرالی‌تاون مقابل حریفان برنده شدند.شکست سه بر صفر تیم لیگ برتری لیدز مقابل کرالی‌تاون از عجیب‌ترین نتایج دور سوم جام حذفی باشگاه‌های انگلیس بود.

پیروزی اشتوتگارت

تیم فوتبال اشتوتگارت در دیدار خارج از خانه مقابل آگزبورگ به برتری ارزشمند چهار بر یک دست یافت. به گزارش ایرنا؛ یکشنبه شب از هفته پانزدهم لیگ فوتبال باشگاه‌های آلمان، آگزبورگ و اشتوتگارت که در جدول بوندسلیگا همسایه هستند به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری قاطع چهار بر یک میهمان همراه شد.نیکولاس گونزالز»، «وامان گیتوکا»، «گونزالو کاسترو» و «دانیل دیداوای» برای اشتوتگارت گلزنی کردند تا این تیم با ۲۱ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار بگیرد.مارکو ریچتر» هم تنها گلزن آگزبورگ بود و تیمش با قبول این شکست در امتیاز ۱۹ باقی ماند و به جایگاه یازدهم نزول کرد.

لاتزیو و ناپولی حریفان را شکست دادند

تیم‌های فوتبال ناپولی و لاتزیو در جریان سری‌آ ایتالیا از سد میزبانان خود گذشتند. هفته هفدهم لیگ فوتبال باشگاه‌های ایتالیا، با برگزاری سه دیدار همزمان ادامه یافت و ناپولی در زمین اودینزه به برتری دو بر یک رسید و با ۳۱ امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت.لورنزو اینسینه» دقیقه ۱۵ از روی نقطه پنالتی و «باکایوکو» در دقیقه ۹۰ برای ناپولی و «لاساگنا» دقیقه ۲۷ برای اودینزه موفق به گلزنی شدند.لاتزیو در زمین تیم رده نوزدهمی پارما با گل‌های «لوئیز آلبرتو» و «سرگئی میلیکویچ ساویچ» به برتری دو بر صفر رسید و ۲۸ امتیازی شد.در دیگر دیدار، هلاس‌ورونا دو بر یک کروتونه را با شکست بدرقه کرد و جمع امتیازاتش را به عدد ۲۷ رساند.پیش از این تیم‌های مدعی آ.اس‌رم و اینتر به تساوی دو بر دو رضایت دادند.

نگاه به روزنامه های ایتالیا

روزنامه های ایتالیا در روز یکشنبه ۲۱ دی – ۱۰ ژانویه از مهمترین اتفاقات فوتبال در سری‌آنوشتند. میلان مقابل تورینو با درخشش رافائل لئائو و گلزنی کسیه به پیروزی رسید و فاصله خود را با اینترمیلان، تیم دوم جدول به ۴ امتیاز افزایش داد.گازتا دلااسپورت با تیتر «پیروزی میلان با ویدیوچک» از نمایش درخشان روسونری نوشت و از نمایش ضعیف و ناشی از ترس تورینو صحبت کرد.این روزنامه از بازی وقت نهار اینتر-رم نیز نوشت و از تقابل ژکو و لوکاکو در این مسابقه حساس پرده برداشت.گازتا مسابقه یووه-ساسولو امشب را نیز یک نمایش جذاب و تماشاگرپسند تخمین زد و از برد آتالانتا مقابل بنونتو و عملکرد درخشان ایلیچیچ نوشت.کوریره دلا اسپورت از تقابل رم-اینترمیلان نوشت و آن را تقابل همه جانبه دانست. کوریره از دوئل جذاب فونسکا و کونته و جنگ بر سر رتبه دوم صحبت کرد.این روزنامه، آتالانتای گاسپرینی را ترسناک خطاب کرد و از بازی دادن پیرلو به «مریح دمیرال» به جای دلیخت کرونایی نوشت. موراتا به احتمال به فراوان نیمکت‌نشین خواهد بود و یووه مثل تقابل با میلان از مثلث کیه‌زا، دیبالا و رونالدو بازی خواهد کرد.توتواسپورت نیز از نمایش دیوانه‌وار میلان نوشت و لوکاکو را به عنوان مهره اساسی و قدرت اصلی کونته لقب داد. توتو اسپورت بازی امشب یووه را جدال جوانان بیانکونری خطاب کرد و گاسپرینی را یک جادوگر فوتبال خواند.

نگاه به روزنامه های اسپانیا

طوفان اصلی اسپانیا، بارسلوناست ؛ سرما در استخوان رئال مادریدرسانه های اسپانیا در خصوص برد پرگل بارسلونا و جدال رئال مادرید در شرایط نامساعد جوی صحبت کردند.

مارکا چاپ مادرید تیتر «مادرید در سرما» را برای جلد خود انتخاب کرد و از شرایط سخت بازی رئال و اوساسونا نوشت. مارکا از انتقاد زیدان صحبت کرد و از عملکرد ضعیف کهکشانی‌ها گفت.آ.اس چاپ مادرید تیتر «زیر صفر» را برای جدال رئال و اوساسونا انتخاب کرد و هم از دمای هوای پامپلونا سخن گفت و هم از عملکرد ضعیف رئالی‌ها انتقاد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=100454 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x