جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کارزار” من هم” و چالش‌ها : نه به اعدام- فرح

نکته‌ی بسیار  مهمی که در کارزار” من هم ” ایرانی همگان باید به آن اهتمام ورزیم این است که  ضمن اعلام ستم جنسی که بر زنان رفته  و می‌رود، خواهان محاکمه‌ی تمام عاملین تجاوز، اعم از مقام‌های عالی‌رتبه کشورو افراد سرشناس دیگر در یک دادگاه عمومی باشیم.  ضمن محکوم کردن اعدام با هر عنوان، در برابر هجمه‌ای که جمهوری اسلامی برای مشروعیت بخشیدن  به اعدام‌ها  دارد می‌دهد بایستیم.

دختران و زنانی که افشاگری کردند،  خواهان اعدام نبوده و نیستند، خواسته‌ی آنها، محاکمه‌ی عادلانه ، رفع تبعیض جنسیتی، حمایت از دختران و زنان آسیب دیده از تجاوز و رفع مصونیت‌های مقام‌‌های دولتی است که تجاوز می کنند.

گسترش افشا گری  زنان و دختران در مورد  تجاوزهایی که به آنها شده است، فرصتی  را پیش روی نظام دیکتاتور جمهوری اسلامی قرارداده  است تا به اعدام‌های نا به حق انجام داده خود مشروعیت بخشد.!  با گسترش اعتراض‌های سازمان‌های حقوق بشری و محکوم کردن ایران در خصوص افزایش اعدام‌ها در طول عمر حکومتی خود؛ جمهوری اسلامی فرصت را مغتنم شمرده و می خواهد  از کارزار” من هم” ایران،   بهره برداری سیاسی به نفع خود نماید.

جمهوری اسلامی ایران که مهمترین عملکردش در طول چهل ودوسال، پاک کردن صورت مسئله بوده است، نه بررسی عوامل و علل آن که  البته همیشه به نفع مواضع خود اقدام نموده است، در حرکتی سخیف، با دستگیری کیوان امام وردی بلا فاصله او را به افساد فی‌الارض متهم کرده.  طبق قانون مجازات اسلامی، حکم این اتهام اعدام است. نکته‌ی قابل تعمق و مورد بحث آن است که ، پیش از کارزار ” من هم” تعدادی از زنان و کودک پسران هر چند اندک با شجاعتی کم نظیر نسبت به   تجاوزهایی که به آنها شده است  اعتراض و شکایت رسمی نمودند، اما واکنش جمهوری اسلامی چه بوده‌است؟

  1. ریحانه جباری  دختری ۱۹ ساله که توسط کارمند سابق وزارت اطلاعات می‌خواست مورد تجاوز قرار گیرد، در دفاع از خود متجاوز را می کشد، اما وی دستگیر و  پس از مدتی، حتی علیرغم  قوانین پوسیده خودشان که دفاع از ناموس جرم نمی‌باشد، به  قتل عمد متهم، محکوم و اعدام می‌شود.   چرا که متجاوز کارمند سابق وزارت اطلاعات بوده است.
  2. ۲-    – زهرا نوید پوردختری از شهر ملکان که برای پیدا کردن کار به نماینده شهر،   سلمان خدادادی در مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده، اما مورد تعرض،آزارجنسی و تجاوز او قرارمی‌گیرد زهرا نوید پور علیه این نماینده شکایت و این تجاوز را رسانه‌ای می‌کند، اما پس ازچندی جسد بی‌جان او  در آپارتمان محل زندگی‌اش پیدا می‌شود و هرگز علت مرگ او اعلام نشد و نماینده ملکان” سلمان خدادی” از اتهام تجاوز تبرئه می‌‌گردد و پرونده‌ی بررسی نشده بسته می‌شود.
  3. ۳-     زهرا کاظمی خبرنگار کانادایی، ایرانی، در سال ۱۳۸۲ جلوی زندان اوین دستگیر و تحت بازجویی مستقیم سعید مرتضوی(قاضی منفوری که بعد از این فاجعه، در واقعه‌ی موسوم به کهریزک در سال ۱۳۸۸  عامل مستقیم مرگ جوانان معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری  می‌شود)قرار می‌گیرد و پس از ۱۸ روز  اعلام می شود که  وی به دلیل ضربه‌ی مغزی فوت کرده است. اما شهرام اعظم پزشک و کارمند سابق وزارت اطلاعات که پس از این واقعه به کانادا پناهنده می‌شود،  صراحتا اعلام می نماید که وی به شدت موردتجاوز قرار گرفته بوده  و آثار متعدد شکنجه بر تمام بدن وی کاملا مشهود بوده است. قاضی سعید مرتضوی که در زمان دستگیری زهرا کاظمی نقش بازجو را نیز به عهده داشت،  نه محاکمه می‌شود  و نه حتی مورد پاسخ قرار می‌گیرد. نامبرده همچنان آزاد است.
  4. سعید طوسی قاری قرآن و از نزدیکان رهبر ایران، علی خامنه‌ای.   در سال ۱۳۹۰ (۲۰۱۱) ،  خانواده‌ی شاگردان وی که نزد او  در حال فرا گیری قرآن بودند و سن آنان بین ۱۲ تا ۱۳ بوده است و  به کرات مورد تجاوز جنسی  سعید طوسی قرار گرفته‌اند، شکایت رسمی می کنند.  علی‌الرغم ارائه‌ی مدارک و مستندات مبنی بر تجاوز نامبرده به این کودکان،  با دخالت مستقیم علی خامنه‌ای این پرونده بسته شد و خانواده شاکیان تهدید شدند،  به طوری که دیگر هیچ صدایی از آنها شنیده نشد. طبق ماده ۲۳۴ قانون مجازات اسلامی، حکم لواط اعدام است ، اما سعید طوسی نه تنها مجازات نشد  بلکه همچنان در کنار رهبری به خواندن قرآن می‌پردازد؟!
  5. زنان و دخترانی که در زندان‌ها مورد تجاوز مسئولین زندان قرارگرفته و  می‌گیرند، با وجود شکایت رسمی و قانونی نه تنها پرونده‌ای برای شکایت‌شان تشکیل نگردید بلکه با تهدید مجبور به سکوت شدند.

باید نظام سرمایه‌داری  که جمهوری اسلامی جدا از آن نیست را عامل مستقیم این تجاوزها بدانیم   و خواهان محاکمه، سعید طوسی، سعید مرتضوی ، سلمان خدادادی و تمامی عوامل مستقر در زندان‌ها  باشیم که به زنان و دختران تجاوز کرده و می‌کنند.

نه به اعدام

https://akhbar-rooz.com/?p=89456 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x