سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کارگران فولاد اهواز: اتحاد رمز پیروزی است

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز خطوط تولید را متوقف کردند - اخبار روز -  سایت سیاسی خبری چپ

کارگران صنعتی گروه ملی فولاد اهواز طی اطلاعیه ای از ایستادگی و مقاومت در مقابل شورای اسلامی کار (فرمایشی)، از کارگران این واحد صنعتی تشکر و قدردانی کرده . این بیانیه یادآور شده است که تشکیل چنین شورای فرمایشی، هدفی در راستای تعالی طبقه کارگر و اعطای حق و حقوق قانونی وی نداشته و تنها هدف از تشکیل آن در چنین موقعیت حساسی و در مقطع کنونی ایجاد یک فضای نمایشی جهت سرپوش گذاشتن بر اعمال ننگین و نابخردانه کارفرمایان است

متن کامل این اطلاعیه در زیر می آید:

با عرض سلام و احترام خدمت کلیه همکاران محترم

«اتحاد رمز پیروزی است»

در ابتدای سخن باید از تمامی برادرانی که با ایستادگی و مقاومت در مقابل شورای اسلامی کار (فرمایشی)،که هیچ گونه سنخیتی نه با اسلام داشته کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

در موضوع شورای کارگری ،دلایل فراوانی برای نپذیرفتن این موضوع می‌باشد .تشکیل چنین شورای فرمایشی، هدفی در راستای تعالی طبقه کارگر و اعطای حق و حقوق قانونی وی نداشته و تنها هدف از تشکیل آن در چنین موقعیت حساسی و در مقطع کنونی ایجاد یک فضای نمایشی جهت سرپوش گذاشتن بر اعمال ننگین و نابخردانه خود مانند گماشتن مینو طالبی در راس هرم مدیریت امور مالی که سوابق درخشانی در سند سازی های دوره عزیز قنواتی تا دوران نادر جعفر یوسفی،افشین محمدی و ابوالفضل جنتی را دارا میباشد،و هدف دوم سرکوب کارگران بنام شورای نااسلامی کار و رساندن شرکت به مرحله سقوط دائم بوده،اما با درایت و اتحاد مثال زدنی جمع کثیری از کارگران شرکت، مثل همیشه یک توطئه بزرگ خنثی گردیده و سیلی بزرگی بر دهان نادر جعفر یوسفی و اربابان و زیر دستان و هم پیمانان وی در استانداری،اداره کار(اداره ضد کارگری)،فرود آمد و همچنین درس عبرت بزرگی به فرد نادانی بنام پویا منش و کارگزاران این انتخابات از قبل شکست خورده وارد گردید.

مسئله دوم عدم رضایت جمعی کارگران از عملکرد ۱۴ ماهه تیم نامشروع نادر جعفر یوسفی و تمامی مدیران گماشته وی است که با لابی فولاد و استانداری خوزستان ایفای نقش نموده و باعث عصبانیت و اعلام انزجار جمعی در کارخانجات نوردی شرکت گردید و مثل همیشه ایشان پاسخی برای کارگران نداشته و همچنان بر طبل عکاسی و فیلمبرداری برای پر نمودن رزومه خود و همچنین حیف و میل کردن اموال بیت المال (اموال نقدی و غیر نقدی ) در راستای اهداف نابخردانه خود میباشد در حالی که موضوعات اصلی پرسنل همچنان در امور اداری،مالی و … خاک می خورند.

مطالبات کارگری :

۱/ عدم اجرایی شدن احکام پرسنل پس از یک سال از تصویب آنها توسط بخش هاو برعکس آن صدور احکام یک شبه برای هم دستان خود در اعمال ننگین و خارج عرف

۲/ جابجایی های مکرر در سطح معاونین و مدیران به علت نداشتن تسلط کافی به امور پیرامون خود و دور کردن پرسنل از اصل موضوعات جاری شرکت

۳/ عدم پرداخت مطالبات ایام کرونا با توجه به حضور اجباری پرسنل و کارکرد حداکثری در آن ایام و دیگر مطالبات به حق پرسنل با توجه به صدور اطلاعیه های مختلف توسط امور اداری و لغو شفاهی و شبانه آنها.

۴/ غیر بومی و پروازی بودن نادر جعفر یوسفی و تمامی همراهان وی و عدم اعتقاد به شفاف سازی جمعی.

۵/ عدم سنخیت دریافتی بالای ۵۲ میلیونی نادر جعفر یوسفی و همراهانشان، با نوع مظلوم نمایی ایشان در حالی که از نظر ایشان آیتم های مصوب و قانونی کارگری باعث تحمیل بار مالی هنگفت به شرکت میباشد.

۶/ گماشتن و نفوذ افراد خود فروخته در تصمیمات جاری مدیریت شرکت

۷/ دادن محصولات تولیدی بدون دریافت هیچ گونه وجهی به شرکت فقط در ازای گرفتن چند عکس یادگاری و خرید زمان برای ابقای بیشتر

۸/ نداشتن یک بیمه تکمیلی درمانی مناسب و درخور شأن پرسنل و خانواده محترم ایشان.

این در حالی است که فرد نادانی بنام شهرام خطیبی،که عدم تعادل مردانگی در رفتارهای وی نمایان است پرسنل را تهدید به اخراج و عدم پرداخت حقوق می‌نماید ،انگار فراموش کرده‌اند طوفان کارگری بسیار سخت میباشد و این کلام در گروه ملی جایی ندارد و عمر امثال آنها در شرکت رو به اتمام است و اگر حجب و حیاء در بین عامه کارگران نبود امروز شما بودید که اخراج و به زباله دان تاریخ می پیوستید،موضوعی که با این صحبتهای نابخردانه شما به زودی نسبت به شما جامعه عمل خواهد دید.

در پایان بار دیگر و به نشان احترام از تمامی فولادمردان حسینی و خواهران زینبی و گرامی در شرکت عظیم گروه ملی صنعتی فولاد اهواز که در تمامی مراحل سخت،همدیگر را حمایت می نمایند و قدمی از مقدسات خود پا پس نمی کشند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم و با وجود اتحاد مثال زدنی و همیشگی شما ایام الله پیروزی نزدیک خواهد بود .

خائنان غیر بومی و دست نشانده یادتان نرود:

اینجا شرکت عظیم گروه ملی صنعتی فولاد اهواز میباشد و بیگانه در آن جایی نخواهد داشت مگر فرزندان برومند آن …

اندکی صبر سحر نزدیک است…

https://akhbar-rooz.com/?p=101002 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید قربانی
حمید قربانی
3 سال قبل

از این بیانیه باید باید با تأکید بیان کرد با کمال تأسف بوی بد و متعفن مردسالاری، مذهب زده و شوم ناسیونالیسم محلی – فاشیسم بلند است. این نوع بیانیه های باصطلاح کارگری هیچ در ارتقای دانش طبقاتی کارگران اثر مثبت نداشته که هیچ بلکه آثار منفی بر جای می گذارند. باید کارگران هوشیار باشند و اجازه که این نوع بیانیه ها به نام شان صادر گردند. مبارزه طبقاتی، یک مبارزه سراسری و بز علیه طبقه سرمایه دار و دولت دیکتاتوری و انسان کُش آن می باشد. 

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x