جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کارگران معدن چادرملو : در هیچ شرایطی با استثمارگران کارگری سر سازش نخواهیم داشت

Ähnliches Foto

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو: کارگران معدن چادرملو در کنار کارگران زحمتکش و شریف شرکت نیشکر هفت تپه ایستاده‌اند

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) در تماس با خبرنگار ایلنا گفت:

زمزمه‌هایی بالا گرفته مبنی بر اینکه ذخیره معدن چادرملو تا سه، چهار سال آینده تمام می‌شود. این گمانه‌زنی‌ها، باعث ایجاد استرس و اضطراب مضاعف برای کارگران این معدن شده است؛ آنهم درحالی‌که ما نمی‌دانیم این حرف‌ها واقعیت دارد یا نه! همین اواخر هزینه‌های هنگفتی در بخش‌های تاسیسات و عمرانی معدن کرده‌اند؛ اگر قرار است کار به زودی خاتمه یابد چرا هزینه می‌کنند و اگر هم نه، چرا کارگران را نگران و نسبت به آینده ناامید می‌سازند؟!

این فعال صنفی با بیان اینکه حدود ۵۰۰۰ کارگر به صورت مستقیم در این معدن کار می‌کنند؛ افزود: اگر خانواده‌های کارگران را به حساب بیاوریم، حیات بیش از ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم به حیات چادرملو وابسته است؛ چادرملو یکی از بزرگترین معادن چادرملو است و بایستی مدیران و مسئولان این اضطراب را از کارگران دور کنند.
رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در ادامه گفت: قرار نیست کارگران مقابل سوءاستفاده‌گران اقتصادی ساکت بایستند و از مناسبات کناره بگیرند.
سیاست خصوصی سازی بدون حساب و کتاب کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و سپردن آنها به بخش خصوصی و هجوم بی‌امان پیمانکاران که بیشتر نقش دلال دارند، به عرصه روابط کار، موجی از انتقاد و اعتراض و اعتصاب را در بین همه کارگران در همه شهرها را برانگیخته است.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو گفت:
حمایت همه کارگران معدن چادرملو را از کارگران نیشکر هفت‌تپه و مطالبات آنها بیان می‌کند و می‌گوید که کارگران معدن چادرملو در کنار کارگران زحمتکش و شریف شرکت نیشکر هفت تپه ایستاده‌اند.

علیپور در ادامه صحبتهایش می‌گوید:کارگران قدرت چانه‌زنی چندانی ندارند ولی ما در معدن چادرملو اعلام می‌کنیم: پیمانکاران بایستی از عرصه اقتصاد حذف شوند تا حقوق اولیه‌ی کارگران استیفا شود.
او در پایان صحبتهایش ابراز امیدواری می‌کند که با تغییر عادلانه‌ی مناسبات کارگری، کارگران بتوانند از ابتدایی‌ترین حقوق خود که دستمزد عادلانه و به موقع و بهره‌مندی از امنیت شغلی‌ست، بهره‌مند شوند.
معدن سنگ‌آهن چادرملو که در سال ۱۳۱۹ اکتشاف شده است، این معدن درحال حاضر بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن در ایران است با ذخیره استخراج شدنی به مقدار ۳۲۰ میلیون تن در کویر مرکزی ایران در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان یزد و ۳۰۰ کیلومتری جنوب طبس قرار گرفته است. به گفته کارشناسان عمر ذخایر سنگ‌آهن معدن چادرملو ۱۰ سال دیگر به پایان می‌رسد.

https://akhbar-rooz.com/?p=18449 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x