سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز بساط انتخابات شورای اسلامی را برهم زدند

امروز و طبق اعلام قبلی قرار بود انتخابات فرمایشی شورای اسلامی کار در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برگزار شود. کارگران که از پيش هشدار داده بودند اجازه ی تشکيل شورای اسلامی در فولاد اهواز را نخواهند داد، عوامل وزارت کار را از شرکت بيرون رانده، صندوق آن ها را برچيده و مانع از برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار شدند

امروز و طبق اعلام قبلی قرار بود انتخابات فرمایشی شورای اسلامی کار در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برگزار شود که کارگران کارخانه با درایت ‌و جسارتی بینظیر مانع از برگزاری این دسیسه کارفرما ‌‌و عوامل مدیریت شدند.

به گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز طی روزهای گذشته اعلام کرده بودند که شورای اسلامی کار را نه تنها قبول ندارند بلکه مانع از ایجاد این تشکل که دست ساز کارفرما و دولت است میگردند.

بر همین اساس کارگران از ساعت ۸ صبح با تجمع در‌ محیط کارخانه مصرانه خواهان جلوگیری از برگزاری انتخابات شدند و ساعت ۹/۳۰ که مسئولین حراست قصد داشتند تا صندوق انتخابات را در محل مسجد دایر نمایند کارگران معترض مانع از این کار شدند و عوامل حراست و اداره کار را از شرکت بیرون راندند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز خواهان تشکیل تشکل مستقل خود هستند و کاملاً بر ماهیت شورای اسلامی کار به عنوان یک نهاد ضد کارگری که در خدمت منافع کارفرما و نهادهای دولتی است واقف هستند.

جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در پیامی که در کانال تلگرامی اتحادیه ی آزاد کارگران منتشر شده، نوشته اند:

ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران

همانطور که در پیام های قبلی گفته بودیم مدیریت شرکت با همکاری و البته طراحی دشمنان طبقه کارگر در استانداری، اداره کار و امنیتی ها امروز دوشنبه ۲۲ دی قصد برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار در گروه ملی را داشتند.

ما کارگران گروه ملی در روزهای قبل بارها از راه های مختلف اعلام کرده بودیم شورای اسلامی این لانه فساد و زدوبند و توطئه علیه کارگر در این شرکت جایی ندارد و هشدار داده بودیم که جلوی برگزاری آن را خواهیم گرفت.انتظار داشتیم این هشدار و مخالفت ما را جدی بگیرند و سعی نکنند تا قدرت و اتحاد ما را دوباره آزمایش کنند.

عوامل اداره کار و مدیریت شرکت امروز در حال آماده سازی خود برای انتخابات بودند که با سیل جمعیت کارگران معترض و مخالف مواجه شدند و با ایستادگی و اتحاد قبل از شروع توطئه موفق شدیم جلوی آن را گرفته و عوامل اجرایی اداره کار را از شرکت بیرون کنیم.

ما کارگران بازهم می گوییم شورای اسلامی کار را به رسمیت نمیشناسیم و یکصدا میگوییم اینجا گروه ملی است و کارگران تصمیم گیرنده اصلی هستند نه مقامات فاسد که هنری غیر از دزدی و اختلاس و سرکوب ندارند.

ما خودمان تشکل مستقل خودمان را ایجاد میکنیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=100538 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
3 سال قبل

شاید بتوان این تز را تکرار نمود که حکومت ولایت فقیه نماینده عقب افتاده ترین بخش سرمایه داری ، یعنی سرمایه داری تجاری وابسطه به مافیا قدرت و ثروت و نیروهای سرکوب سپاه استوار است !

بعد از ۴۰ سال دروغ و تزویر ،دزدی و چپاول ، زندان ،کشتار و شکنجه ، نقشه ها، تاکتیک ها و استراتڑی طبقه فاسد سرمایه داری حاکم و کارگزارانش همگی کهنه ، تاریخ گذشته و تکراری شده اند !.

نظام اسلامی چنان در بحران اقتصادی ، فساد، میلتاریسم و تروریسم غرق شده که کارگزاران فاسدش بقای سیستم را فقط از طریق سرکوب و زندان و کشتار میتوانند تصور کنند !

درود بر ضد ولایت فقیه
درود بر ضد ولایت فقیه
3 سال قبل

عالی بوده کارشون ، عالی
درود بر کارگران و زحمت‌کشان که دیگر هیچ انتخابات فرمایشی در هیچ کجا را به رسمیت نمی شناسند و بساط این جنگولک بازیها را جمع میکنند .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x