سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگری که رکورد داراست؛ زنان ۵ رکورد جابجا کردند؛ رونالدو از صد گل عبور کرد

نازک بین: پس از اقدام فدراسیون جهانی جودو در تعلیق جودوی جمهوری اسلامی ایران، به علت عدم رویارویی نمایندگان ایران با ورزشکاران اسرائیل، ایران از فدراسیون جهانی به دادگاه CAS اعتراض کرد و قرار است این دادگاه در سوییس برگزار شود. دادگاه CAS از ساعت ۸ صبح روز ۲۶ شهریور تا ساعت ۱۶ به طول می انجامد و بر اساس برنامه، ۶ شهود از طرف مقابل شامل سعید ملایی و وحید سرلک ملی پوشان سابق جودوی ایران و محمد منصوری سرمربی سابق تیم ملی به همراه محافظ رییس فدراسیون جهانی، مسئول برگزاری رقابت های جهانی ژاپن و یک شخص دیگر علیه جودوی ایران صحبت می کنند. از جمهوری اسلامی ایران، نیز ۳ شهود شامل محمدرضا داورزنی معاون وقت وزیر ورزش در زمان برگزاری رقابت های جهانی ژاپن، نصرالله سجادی نماینده کمیته ملی المپیک و مجید زارعیان سرمربی تیم ملی در رقابت های جهانی ژاپن در جلسه دادگاه حاضر خواهند شد.آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو نیز به همراه وکیل و دستیار وکیل از سوی ایران در این جلسه حضور دارند.برای هر شاهد ۲۰ دقیقه وقت اختصاص خواهد داشت که ۵ دقیقه به صحبت هر شاهد اختصاص دارد و ۱۵ دقیقه نیز سوال و جواب از هر شاهد انجام خواهد شد. رییس فدراسیون جهانی، دبیر کل این فدراسیون و رییس فدراسیون جودوی ایران فقط در دادگاه حاضر می شوند و حق صحبت نخواهند داشت. یک‌ داور و ۲ سرداور نیز در جلسه دادگاه حضور خواهند داشت.

قهرمان ۵ نماینده دارد

لیورپول با ۵ نماینده در ترکیب تیم منتخب فصل لیگ برتر انگلیس بیشترین نماینده را دارد، در حالیکه بازیکنانی از ۵ تیم مختلف لیگ برتر در ترکیب تیم منتخب نماینده دارند.ترکیب تیم منتخب فصل ۲۰۱۹/۲۰ لیگ برتر انگلیس از نگاه اتحادیه بازیکنان حرفه ای منتشر شد و لیورپول با ۵ نماینده بیشترین نماینده را دارد. منچسترسیتی و لسترسیتی هر کدام ۲ نماینده و آرسنال و برنلی هر کدام یک نماینده دارند.ترکیب تیم منتخب لیگ برتر انگلیس منتشر شد و برنلی برای اولین بار یک نماینده در ترکیب تیم منتخب فصل دارد. ترکیب تیم منتخب فصل به شرح ذیل است:

دروازه بان: نیک پوپ (برنلی)

مدافعان: اندی رابرتسون (لیورپول)، چاعلار سویونجو (لسترسیتی)، ویرجیل فن دایک (لیورپول)، ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول)

هافبک ها: جوردن هندرسون (لیورپول)، داوید سیلوا (منچسترسیتی)، کوین دی بروین (منچسترسیتی)

مهاجمان: سادیو مانه (لیورپول)، جیمی واردی (لسترسیتی)، پیر امریک اوبامیانگ (آرسنال)

رکوردبی‌نظیر یک کارگر آجرچین ،در بازی‌های المپیک

یک کارگر آجرچین ،در بازی‌های المپیک شاهکار بی‌نظیری داشت که بعد از ۱۰۰ سال هنوز کسی به این دستاورد نرسیده است. جان برندان کیلی معروف به جک که شغل او آجرچینی بود در بازی های المپیک ۱۹۲۰ توانست رکورد افسانه ای را در قایقرانی  روئینگ به جا بگذارد. او در نیم ساعت ابتدا در قایق انفرادی قهرمان شد سپس در قایق دو نفره به همراه پسر خاله خود پائول کاستلو به عنوان قهرمانی رسید. او در المپیک ۱۹۲۴ پاریس هم یک عنوان قهرمانی دیگر در قایق دو نفره به دست آورد. جان کیلی در سال ۱۸۸۹در پنسیلوانیا آمریکا در یک خانواده ۱۰ نفره به دنیا آمد و قایقرانی را در یک رودخانه یاد گرفت. او در سال ۱۹۲۰ در نظر داشت مسابقه قایقرانی معتبر هینلی رگاتا رویال گه در برتانیا برگزار می‌شد شرکت کند اما ثبت نام او به بهانه این که کارگر است رد شد. کیلی تلاش خود را کرد تا بتواند آمادگی‌اش را برای حضور در المپیک ۱۹۲۰ افزایش دهد.
  مسابقه قایقرانی در المپیک ۱۹۲۰ در کانال ویلبروک در بروکسل برگزار شد و جک بریسفورد بریتانیایی اصلی‌ترین رقیب کیلی بود چرا که او همان سال  موفق به کسب جایزه مسابقات پاروی الماس شده بود؛ از این رو کیلی مصمم بود که او را شکست دهد.مسابقات قایقرانی در  المپیک ۱۹۲۰ با حضور ۱۰ کشور برگزار شد و کیلی  و بریسفورد توانستند به فینال برسند و رقابت آن‌ها تماشایی بود. کیلی یک ثانیه زودتر به خط پایان رسید. او سپس بلافاصله با پسر خاله خود در مسابقه دو نفره شرکت کرد و آن‌ها با برتری ۱۰ ثانیه نسبت به قایق ایتالیا اول شدند.دستاورد کیلی که دو قهرمانی در نیم ساعت بود هیچ وقت دیگر تکرار نشد.

  المپیک ۱۹۲۰

کیلی که در مسابقات هینلی مورد تحقیر قرار گرفت بود بعد از موفقیت در المپیک ۱۹۲۰، کلاه خود به همراه یک یادداشت برای پادشاه جورج پنجم که پادشاه انگلستان بود ارسال کرد و در یادداشت نوشته بود:” با درود از طرف از یک آجر چین”.کیلی بعد از المپیک ۱۹۲۴ پاریس به فعالیت ورزشی خود پایان داد و او که یک شرکت ساختمانی برای خود تاسیس کرده بود به آن کار مشغول شد و سپس توانست شرکت خود را به یک شرکت بزرگ در آمریکا تبدیل کند و از این راه ثروت زیادی را به دست آورد.او در سال ۱۹۶۰ و در سن ۷۰سالگی در گذشت اما در طول زندگی خود از ورزش آماتور حمایت کرد.مجسمه او در کنار رودخانه سکوکل در ایالات فلادلفیا واقع شده است.


کیلی صاحب چهار فرزند شد که جان جونیور پسر او در سال ۱۹۴۷ در مسابقات هینلی که روزی به پدرش اجازه شرکت ندادند، موفق به دریافت جایزه پاروی الماس شد و در سال ۱۹۴۹ هم این عنوان را تکرار کرد و جان جونیور در سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۰در چهار دوره بازی‌های المپیک شرکت کرد که در المپیک ۱۹۵۶ توانست مدال برنز بگیرد. او در سال ۱۹۸۵ رییس کمیته ملی المپیک آمریکا شد اما سه هفته بعد بر اثر حمله قلبی درگذشت.


گریس کیلی دختر او نیز بازیگر شد و در سال ۱۹۵۴ جایزه اسکار گرفت.او  بعد به دلیل ازدواج با پرنس موناکو کار خود را رها کرد و پرنسس موناکو شد.آلبرت پسر گریس و نوه جان کیلی هم ورزشکار المپیکی بود که در پنج دوره از بازی‌های المپیک زمستانی حضور داشت و در سه دوره پرچمدار موناکو بود. او در سال ۱۹۵۸ به عضویت IOC درآمد.

منبع.ایسنا

انتقاد از لباس بارسا

گری لینه کر در روزهای اخیر انتقاداتی علیه مدیریت بارسلونا داشت. فوتبالیست و کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس که به عنوان تحلیل گر با تلویزیون کشورش کار می کند، در ماجرای بحث انگیز چند روز قبل «لیونل مسی و بارسلونا» از ابرستاره آرژانتینی حمایت کرد.وی وقتی فهمید که بارسلونا سنگ سنگین جلوی پای ابرستاره انداخته و شرط ۷۰۰ میلیون یورویی را برای انتقال مسی به تیمی دیگر قائل شده، این موضوع را شرم آور خواند.لینه کر چند روز بعد از آن اتفاق و ماندن اجباری مسی در تیم کاتالانی، یکبار دیگر به بارسلونا حمله کرد و این بار بعد از مشخص شدن یکی از پیراهن های فصل جدید بارسا، تیم لالیگایی را به تمسخر گرفت.این چهره قدیمی گفت:حالا می فهمیم چرا مسی خواست برود.به باور لینه کر، پیراهن ۲ تیم بارسلونا به خاطر رنگ و کیفیتش متناسب با آبی و اناری ها نیست.

زنان ۵ رکورد ملی و باشگاهی را جابه‌جا کردند

مرحله اول رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان با پیشتازی تیم سپاهان اصفهان و جابه‌جایی پنج رکورد ملی و باشگاهی به پایان رسید. ، مرحله اول رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان طی روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه برگزار شد که در پایان روز دوم سپاهان اصفهان در ۱۰ ماده مقام نخست را کسب کرد. پس از آن  تیم‌های پلیمر خلیج فارس و دانشگاه آزاد اسلامی هر کدام ۶ مقام نخست به دست آوردند.در روز پایانی این مسابقات فاطمه محیطی زاده در هفتگانه ۴۲۱۰ امتیاز به دست آورد و رکورد ملی جوانان را که پیش از این با امتیاز ۳۹۰۴ در دست خودش بود، ارتقا داد. همچنین مهسا میرزا طیبی در پرش با نیزه رکورد ۳.۹۱ متر را ثبت کرد و رکورد ملی این ماده را که با ۳.۹۰ در اختیار خودش بود، شکست.  در این دوره از رقابت‌ها شکسته شدن رکورد باشگاهی دوی ۱۰۰ متر بود؛ فرزانه فصیحی در جریان روز نخست این مسابقات با ثبت زمان ۱۱.۶۸ ثانیه رکورد این ماده که پیش از این با زمان ۱۱.۶۹ ثانیه در اختیار مریم طوسی بود را شکست.بانوان در روز نخست و در دو ماده دیگر نیز رکورد باشگاهی را شکستند؛ در پرتاب چکش، زهرا عرب رستمی با پرتابی به طول ۵۵.۱۷ رکورد سابق این ماده را (۵۳.۸۸ متر) در دست ریحانه آرانی بود، جابه‌جا کرد.  پریسا عرب نیز در ۵۰۰۰ متر با ثبت زمان ۱۷:۳۲.۶۳ دقیقه رکورد سابق این ماده را( ۱۷:۴۰.۵۷) که متعلق به خودش بود را شکست.  این رکوردشکنی‌ها پس از تایید تست دوپینگ ثبت می‌شود.  طبق اعلام فدراسیون دوومیدانی در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های پلیمر خلیج فارس، دانشگاه آزاد اسلامی، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان،  سلکتور، دانشگاه یزد، هیات تهران، هیات قم، مازندران، کهکیلویه وبویر احمد، لرستان، خراسان جنوبی، هیات سیستان بلوچستان،  هیات هرمزگان، هیات اصفهان، ناشنوایان، خراسان شمالی و مرکزی حضور دارند.

نتایج روز پایانی مسابقات زنان به شرح زیر است: 

دوی ۲۰۰ متر

فرزانه فصیحی از سپاهان اصفهان، ۲۴.۹۵ ثانیه

الهام کاکلی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۵.۵۸ ثانیه

حمیده اسماعیل‌نژاد از سپاهان اصفهان، ۲۶.۰۲ ثانیه

دوی ۸۰۰ متر

تکتم دستاربندان از پلیمرخلیج فارس، ۲:۱۵.۷۶ دقیقه

مریم محمودی از سپاهان اصفهان، ۲:۱۶.۷۹ دقیقه

حدیث رئوف‌خوش فطرت از پلیمرخلیج فارس، ۲:۱۹.۱۳ دقیقه

دوی ۱۰۰۰۰ متر

پریسا عرب از دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۰:۰۸.۵۶ دقیقه

پریچهر شاهی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۱:۵۱.۳۰ دقیقه

عاطفه عظیمی از سلکتور، ۴۱:۵۸.۲۵ دقیقه

دوی ۴۰۰ متر بامانع

کژان رستمی از سپاهان اصفهان، ۱:۰۲.۹۸ دقیقه

زهرا مرادی از پلیمر خلیج فارس، ۱:۰۴.۲۸ دقیقه

شهلا محمودی از سپاهان اصفهان، ۱:۰۴.۳۲ دقیقه

دوی ۳۰۰۰ متر بامانع

فاطمه نصر از سپاهان اصفهان، ۱۱:۴۹.۳۱ دقیقه

سمیرا خداترس از پلیمرخلیج فارس، ۱۲:۰۰.۵۵ دقیقه

فاطمه سیما شادکام از پلیمرخلیج فارس، ۱۲:۰۷.۳۴ دقیقه 

پرش طول

ریحانه مبینی از پلیمرخلیج فارس، ۶.۰۸ متر

کیمیا پورخلخال از هیات تهران، ۵.۴۵ متر

الهه رحیمی‌فر از دانشگاه آزاد اسلامی، ۵.۳۴ متر

پرش با نیزه

مهسا میرزاطیبی از پلیمرخلیج فارس، ۳.۹۱ متر

سمیرا کردعلی از سپاهان اصفهان، ۳.۲۰ متر

پرتاب نیزه

سحر ضیایی از سپاهان اصفهان، ۴۲.۵۰ متر

صبا عظیمی از پلیمرخلیج فارس، ۳۵.۸۴ متر

سپیده توکلی‌نیک از دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۱.۰۶ متر

پرتاب دیسک

ژاله کاردان از سپاهان اصفهان، ۴۷.۰۰ متر

فاطیمازهرا قربانیان از خراسان شمالی، ۴۰.۸۶ متر

الهام سمرقندیان از دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۹.۵۱ متر

هفتگانه

فاطمه محیطی‌زاده از پلیمرخلیج فارس، ۴۲۱۰ امتیاز

فائزه طباطبایی از سپاهان اصفهان، ۴۱۲۷ امتیاز

الناز موسایی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۳۹۲ امتیاز

۴ در ۴۰۰ متر امدادی

پلیمر خلیج فارس، ۳:۵۴.۰۹ دقیقه

سپاهان اصفهان، ۳:۵۵.۱۱ دقیقه

دانشگاه آزاد اسلامی، ۴:۱۴.۵۶ دقیقه

نتایج روز نخست مسابقات زنان به شرح زیر است:

دوی۱۰۰ متر

فرزانه فصیحی از سپاهان اصفهان، ۱۱.۶۸ ثانیه

حمیده اسماعیل‌نژاد از سپاهان اصفهان، ۱۲.۲۳ ثانیه

ساناز امیری‌پور از دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۲.۵۱ ثانیه 

دوی ۴۰۰ متر

کژان رستمی از سپاهان اصفهان، ۵۵.۶۱ ثانیه

مریم محبی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۵۷.۲۶ ثانیه

زهرا مرادی از پلیمر خلیج فارس، ۵۷.۴۵ ثانیه

دوی ۱۵۰۰ متر

مریم محمودی از سپاهان اصفهان، ۴:۴۱.۶۳ دقیقه

تکتم دستاربندان از پلیمرخلیج فارس، ۴:۴۲.۸۰ دقیقه

فاطمه نصر از سپاهان اصفهان، ۴:۴۶.۹۱ دقیقه

دوی۵۰۰۰ متر

پریسا عرب از دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۷:۳۲.۶۳ دقیقه

عاطفه عظیمی از سلکتور، ۱۹:۲۷.۲۰ دقیقه

فاطمه میریان از سپاهان اصفهان، ۱۹:۳۷.۷۰ دقیقه

۱۰۰۰۰ متر پیاده روی

زهرا جعفرآبادی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۵۶:۲۳.۰۱ دقیقه

زینب احدی از سپاهان اصفهان، ۵۶:۳۱.۴ دقیقه

محدثه اولادی از هیات تهران، ۱:۰۳.۰۵ ساعت

۱۰۰ با مانع

سارا ندافی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۴.۶۹ ثانیه

فائزه عاشورپور از سپاهان اصفهان، ۱۴.۸۰ ثانیه

پردیس عبدالمحمدی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۵.۶۴ ثانیه

پرش ارتفاع

آیلین بابکی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۱.۷۵ متر

مهسا کارگر از سپاهان اصفهان، ۱.۶۸ متر

مینا حسینی از سلکتور، ۱.۶۸ متر 

پرش سه گام

حدیث احمدی از سپاهان اصفهان، ۱۲.۵۳ متر

سارینا ساعدی از پلیمرخلیج فارس، ۱۲.۰۳ متر

مریم کاظمی از سپاهان اصفهان، ۱۲.۰۱ متر

پرتاب وزنه

سپیده توکلی از دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۲.۲۱ متر

ثنا دادرس از دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۱.۷۱ متر

مبینا طاهرخانی از پلیمرخلیج فارس، ۱۱.۵۱ متر

پرتاب چکش

زهرا عرب رستمی از پلیمر خلیج فارس، ۵۵.۱۷ متر

ریحانه آرانی از سپاهان اصفهان، ۵۴.۳۵ متر

بیتا فکری از دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۸.۶۵ متر

۴ در ۱۰۰ متر امدادی

سپاهان اصفهان، ۴۸.۵۵ ثانیه

دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۹.۰۰ ثانیه

هیات تهران، ۵۱.۸۰ ثانیه

شب رونالدو و فرانسه

در آخرین شب از هفته دوم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا، سه‌شنبه شب ۹ بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌های ملی پرتغال، فرانسه و بلژیک به پیروزی رسیدند، انگلیس به تساوی بسنده کرد و سوئد شکست خورد.در گروه سوم از لیگ A، تیم ملی پرتغال که در شهر استکهلم میهمان سوئد بود با گل‌های کریستیانو رونالدو میزبان خود را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. رونالدو گل نخست خود را در دقیقه اول وقت‌‌های تلف شده نیمه اول و گل دومش را در دقیقه ۷۲ به ثمر رساند تا مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها دومین برد متوالی‌اش را کسب کند و صدرنشین جدول بماند. تیم ملی سوئد از دقیقه ۴۴ این بازی با اخراج هافبکش، اسونسون ۱۰ نفره به کار خود ادامه داد.  رونالدو با این گل‌ها شمار گل‌های ملی‌اش را به ۱۰۱ مورد افزایش داد.

در دیگر بازی این گروه تیم ملی فرانسه در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاریس دومین شکست تیم ملی کرواسی در این دوره از رقابت‌ها را با نتیجه ۴ بر ۲ رقم زد. کروات‌ها با گلزنی دژان لاورن در دقیقه ۱۷ پیش افتادند، اما آنتون گریزمان در دقیقه ۴۳ کار را برای فرانسه به تساوی کشاند. تنها سه دقیقه بعد، لیواکوویچ بازیکن کروات‌ها در دقیقه اول وقت‌های تلف شده نیمه اول با گشودن دروازه تیم خودی، فرانسوی‌ها را پیش انداخت. ۱۰ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم برکارلو کرواسی را به بازی برگرداند و نتیجه را مساوی کرد، اما در شصت‌و‌پنجمین دقیقه بازی اوپامکانو گل سوم فرانسه را زد. گل اولیویه ژیرو در دقیقه ۷۷ از روی نقطه پنالتی هم حسن ختام پیروزی فرانسوی در این بازی پر گل بود. فرانسه در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ نیز را همین نتیجه (۴ بر ۲) موفق به شکست کرواسی شده بود.در جدول گروه دوم لیگ A، تیم‌های ملی پرتغال و فرانسه هر دو با شش امتیاز اما برحسب تفاضل گل (پرتغال مثبت پنج و فرانسه مثبت چهار) به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند و تیم‌های ملی سوئد و کرواسی هم بدون امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم هستند.

 در گروه دوم لیگ A تیم ملی بلژیک در شهر بروکسل میهمانش تیم ملی ایسلند را با نتیجه قاطع ۵ بر یک در هم کوبید. ایسلندی‌ها با گل فریدیونسون در دقیقه ۱۱ پیش افتادند، اما در ادامه بلژیک با گل‌های ویتسل در دقیقه ۱۳، باتشوای در دقایق ۱۷ و ۶۹، مرتنس در دقیقه ۵۰ و دوکو در دقیقه ۸۰ پاسخ به سختی به گل تیم میهمان داد.در بازی دیگر این گروه اما تیم ملی انگلیس میهمان دانمارک بود و در پایان به تساوی بدون گل رضایت داد. در جدول گروه دوم لیگ A بلژیک با شش امتیاز، انگلیس با چهار امتیاز، دانمارک با یک امتیاز و ایسلند بدون امتیاز اول تا چهارم هستند.

نتایج سایر بازی‌‌های آخرین شب از هفته دوم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا به شرح زیر است:

لیگ C
گروه یک
لوکزامبورگ صفر – مونته‌نگرو یک
قبرس صفر – آذربایجان یک

گروه دوم
ارمنستان ۲ – استونی صفر
گرجستان یک – مقدونیه یک

لیگ D
گروه ۲
سن‌مارینو صفر – لیختن‌اشتاین ۲

هفته سوم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا از ۱۹ مهر آغاز می‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=45952 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x