شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاموا بافی قهرمان طلائی؛ کاکوی شیرازی در فینال؛ برزیل و اسپانیا به فینال رفتند

نازک بین-مهارت تام دالی، در هنر بافتنی و رشته شیرجه در بالاترین سطح ممکن است .تام دالی قهرمان بریتانیایی۲۰۲۰ توکیو در رشته شیرجه علاوه بر ورزش شنا در هنرهای دستی نیز تخصص دارد. دالی یک بافنده حرفه ای است و در طول مسابقات المپیک توکیو نیز هنر خود را به نمایش گذاشت. او هر روز در سالن مسابقات شنا حضور دارد و مشغول بافتنی با قلاب است. او تاکنون بافتنی های بسیار زیبایی از خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

دونده نروژی رکورد شکست

دونده نروژی یک بار دیگر رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع مردان جهان را شکست. فینال مسابقه دو ۴۰۰ متر بامانع مردان المپیک توکیو برگزار شد و کارستن وارهولم از نروژ با زمان شگفت‌انگیز ۴۵ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه به مدال طلا رسید و رکورد جهانی جدیدی در این ماده ثبت کرد. وارهولم حدود یک ماه پیش رکورد ۴۰۰ متر بامانع جهان را پس از ۲۵ سال شکسته و به ۴۷ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه رسانده بود. حالا و در مسابقه اش با نمایشی دیدنی، این رکورد را ۷۶ ثانیه ارتقا داد.این دونده ۲۵ ساله که مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را هم در کارنامه دارد، رکورد المپیک را هم شکست. رکورد پیشین المپیک در اختیار کوین یانگ از آمریکا بود که در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون به ثبت رسیده بود.پس از وارهولم، رای بنجامین از آمریکا با رکورد ۴۷ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت. بنجامین هم توانست از رکورد پیشین جهان عبور کند ولی از بدشانسی او بود که رقیبی چون وارهولم داشت تا سهم این ورزشکار ۲۳ ساله فقط مدال نقره باشد. آلیسون دوس‌سانتوس از برزیل هم با ۴۷ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه و با وجود عملکرد عالی خود، در رقابت با دوندگان آماده‌ای چون وارهولم و بنجامین به مدال برنز رسید.

تنش ورزشی بین تایوان و چین

لی یانگ و وانگ چی-لین از تایوان، در رقابت‌های بدمینتون دونفره، مقابل لیو یوچن و لی جونهویی از چین پیروز شدند. این اولین مدال طلای تایوان در این رشته در المپیک بود. مطابق مقررات، پرچم المپیکی تایوان به اهتزاز درآمد، که طرح شکوفه آلو و حلقه‌های المپیک را دارد. سرودی هم که پخش شد تنها در بازی‌های ورزشی تایوان پخش می‌شود.تنش بین دو تیم از پیش از فینال شدت گرفته بود.

چین قدرت سنتی بدمینتون در المپیک است.در بعضی تورنمنت ها مسئولین ورزشی جمهوری خلق چین، روی ورزش‌های کمتر محبوب تمرکز دارد تا به این ترتیب، آمار مدال‌های طلا را افزایش دهد.قهرمانی تایوان در بدمینتون باعث خشم کاربران در ویبو، شبکه اجتماعی چین شده است. برخی کاربران به چین تبریک گفتند، چرا که تایوان را جزئی از چین می‌دانند. برخی هم به ورزشکاران حمله کردند که از استقلال تایوان حمایت می‌کنند.یکی از کاربران ویبو نوشت: «شما به این دلیل می‌توانید در المپیک شرکت کنید که روی پیراهن‌تان نوشته می‌شود چین تایپه. اینکه از استقلال دفاع می‌کنید باعث می‌شود حرفی برای گفتن نداشته باشم.»حملات مشابهی نصیب ورزشکاران هنگ‌کنگ شده است که متعلق به چین است اما تیم المپیک خود را دارد.

جالب آنکه در رقابت‌های انفرادی زنان، نتیجه برعکسی حاصل شد و چن یوفی از چین توانست تای تزو-یینگ از تایوان که رتبه نخست دنیا را در اختیار داشت شکست دهد.

شب مسابقه، با جاکوبز پلی‌استیشن بازی می‌کردم

معتز عیسی برشیم از قطر توانست سرانجام در المپیک مدال طلای رشته پرش ارتفاع را بگیرد. او این مدال را با جان‌مارکو تامبری از ایتالیا تقسیم کرد.برشیم ۳۰ ساله و تامبری ۲۹ ساله، توانستند آمار ۳۷/۲ متر را به نام خود ثبت کنند. آنها سپس تلاش کردند به ارتفاع ۳۹/۲ متر برسند اما هر دو، سه تلاش ناموفق داشتند. به این ترتیب برشیم از یکی از مقامات پرسید: «آیا می‌توانیم دو مدال طلا داشته باشیم؟» آن مقام تأیید کرد و این دو ورزشکار همدیگر را در آغوش گرفتند و از شادی به هوا پریدند.برشیم گفت: «من به او نگاه کردم. او به من نگاه کرد. هر دو می‌دانستیم چه می‌خواهیم. می‌دانستیم که باید بگوییم نیازی به مسابقه بیشتر نیست. او یکی از بهترین دوستان من است، نه فقط داخل میدان، که بیرون از میدان هم همینطور است. این رویایی است که به حقیقت پیوسته است. این روحیه ورزشکاری است.»

این موقعیت برای ورزشکار ایتالیایی هم برد-برد بود. او به المپیک ریو هم رسیده بود اما چند روز قبل از آغاز رقابت‌ها، مچ پایش شکست. تامبری گفت: «پس از مصدومیت‌ها، دوست داشتم برگردم و حالا این مدال طلا را دارم. باور نکردنی است. من بارها رویای این مدال را داشته‌ام. در سال ۲۰۱۶ و قبل از المپیک ریو به من گفتند که این ریسک وجود دارد که حتی نتوانم دیگر به ورزش حرفه‌ای ادامه دهم. من سفری طولانی را تجربه کردم.»

ماکسیم ناداسکائو از بلاروس هم مدال برنز را گرفت.-برشیم در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال برنز گرفت که بعدتر تبدیل به نقره شد. او در ریو هم مدال نقره را از آن خود کرد. برشیم در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ مدال طلا گرفت.او آمار ۴۳/۲ متر را هم دارد که رکورد دوم دنیا است. خاویر سوتومایور از کوبا در سال ۱۹۹۳ با ۴۵/۲ متر، رکورد جهانی را همچنان در اختیار دارد.تامبری از ایتالیا هم یک ساعت و نیم پس از قهرمانی، همچنان در ورزشگاه خالی از جمعیت توکیو خوشحالی می‌کرد. او گفت، شب قبل از مسابقه‌اش، با مارسل جاکوبز، برنده مدال طلای دو ۱۰۰ متر، پلی‌استیشن بازی می‌کرد تا اعصابش آرام شود. تامبری دقایقی پس از قهرمانی خودش، به مسابقه دو ۱۰۰ متر رفت و قهرمانی جاکوبز را هم جشن گرفت.در ۱۱۳ سال اخیر، پیش نیامده بود که دو ورزشکار دوومیدانی، مدال را بین خود تقسیم کنند اما این بار این دو نفر را هیچ آماری نمی‌توانست از هم جدا کند.

نبرد غول‌های بسکتبال دنیا را آمریکا برد

تیم ملی بسکتبال آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی المپیک توکیو مقابل اسپانیا پیروز شد‌. در دومین بازی از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال المیپک توکیو، تیم های اول و دوم دنیا یعنی آمریکا و اسپانیا مقابل هم به میدان رفتند. در این بازی که در سالن سایتاما سوپر آره نا برگزار شد، آمریکایی ها موفق شدند حریف قدرتمند خود را ۹۵ بر ۸۱ از پیش رو بردارند و به نیمه نهایی صع

آمریکا،مراکش و هلند طلا ی دوممیدانی کسب کردند

سه کشور آمریکا، هلند و مراکش هم در مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک توکیو به مدال طلا دست یافتند. در ادامه مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک توکیو فینال سه ماده برگزار شد.ابتدا در ماده ۳۰۰۰ متر بامانع مردان سوفیانه ال باکالی از مراکش با زمان ۸ دقیقه و ۸ ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه قهرمان شد و مدال طلا را به چنگ آورد. ورزشکارانی از اتیوپی و کنیا مدال‌های نقره و برنز این ماده را کسب کردند.در ماده ۵۰۰۰ متر زنان هم سیفان حسن از هلند با زمان ۱۴ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه قهرمان شد. دوندگانی از کنیا و اتیوپی هم مدال نقره و برنز این ماده را به دست آوردند. قهرمانی حسن در شرایطی به دست آمد که لتسنبت گیدی رکورددار جهان از اتیوپی در این ماده شرکت نکرده بود.آمریکا هم سرانجام به نخستین مدال طلای خود دست یافت. در ماده پرتاب دیسک زنان و پس از وقفه‌ای طولانی که به خاطر بارش شدید باران پیش آمد، والارین آلمان از آمریکا با پرتابی به طول ۶۸ متر و ۹۸ سانتی‌متر قهرمان شد. ورزشکارانی از آلمان و کوبا مدال‌های طلا و نقره این ماده را از آن خود کردند.تاکنون مدال‌های ۱۳ ماده دو و میدانی توزیع شده است. ایتالیا با ۲ طلا موفق‌ترین کشور در این به حساب می‌آید. آمریکا با یک طلا، سه نقره و یک برنز پس از ایتالیا دوم است و جامائیکا هم یک طلا، یک نقره و ۲ برنز به دست آورده است.

آخرین مدال وزنه برداری برای چین

رقابت های دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان المپیک توکیو برگزار شد و ورزشکار چینی موفق به کسب مدال طلا در این دشته شد. با ضرب مدال طلا توسط «لی ون» شمار مدال های چین در رشته وزنه برداری به عدد هشت رسید.چین به همراه آمریکا در این دوره از بازی های المپیک تنها کشورهایی هستند که با هشت سهمیه کامل وزنه برداری در المپیک حاضرند.کشور چین تا در دسته های ۴۹، ۸۷ و به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان مدال طلا کسب کرده و در دسته ۵۵ کیلوگرم زنان نیز به مدال نقره رسیده است. وزنه‌برداران چینی همچنین در دسته‌های ۶۱، ۶۷، ۷۳ و ۸۷ کیلوگرم مردان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و چهار مدال زرین را کسب کرده است. لی ون چینی در رقابت های دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۴۰ در یکضرب و ۱۸۰ در دوضرب رکورد مجموع ۳۲۰ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و بالاتر از لی کمبل بریتانیایی و روبلس آمریکایی به مدال طلا رسید.

لوپز: خداحافظی‌ام از دنیای کشتی مشخص نیست!

پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ با بیان این‌که همه کشتی‌گیران از او خواسته‌اند به حضور در میادین ادامه دهد، گفت: پایان سال‌جاری درباره خداحافظی یا ادامه حضور در میادین کشتی تصمیم‌گیری می کنم. به گزارش ایسنا، میخان لوپز پس از کسب چهارمین مدال طلای المپیک در سنگین وزن کشتی فرنگی و کسب عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ، گفت: باورکردنی نیست. من ۲۰ سال خودم را فدا کردم و با همه وجودم تلاش کردم تا به مدال‌های طلای جهان و المپیک برسم. این افتخارات با کمک مربیانم به دست آمد.
دارنده ۴ طلای المپیک و ۵ طلای جهان، افزود: من از کسب این مدال طلا لذت می‌برم. هر ورزشکاری در جهان نیز مانند من از رسیدن به مدال طلا لذت می‌برد. دوست دارم به همه کشتی‌گیران بگویم اگر برای رسیدن به هدفشان سخت تلاش کنند می‌توانند به اهداف خود برسند.
لوپز که ۲۰ اوت ۳۹ ساله می‌شود، در پاسخ به این سوال که آیا باز هم قصد دارد برای کسب پنجمین طلای المپیک به حضور در میادین کشتی ادامه دهد یا خیر؟، گفت: همه کشتی‌گیران از من می‌خواهند که به حضور در میادین کشتی ادامه بدهم. البته مشخص نیست و درباره این موضوع باید فکر کنم. فعلا می‌خواهم از کسب چهارمین طلای المپیک لذت ببرم اما در پایان امسال تصمیم می‌گیرم که به کشتی ادامه بدهم یا نه‌.پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ، در پایان خاطرنشان کرد: کسب ۴ مدال طلای المپیک باورنکردنی است و واقعا از این‌که به این افتخار رسیده‌ام، خوشحالم.

کاکوی شیرازی در فینال

یازدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی امروز (سه‌شنبه) پیگیری شد که نمایندگان ایران در دو رشته کشتی فرنگی و وزنه‌برداری به میدان رفتند.در کشتی فرنگی، محمدهادی ساروی به مدال برنز رسید، کاکوی شیرازی محمدرضا گرایی فینالیست شد و محمدعلی گرایی با شکست در رده‌بندی به مقام پنجم رسید. همچنین در وزنه‌برداری علی هاشمی ناکام ماند و اوت کرد

برزیل  و اسپانیا فینالیست شدند

مکزیک و برزیل در چارچوب بازی های مرحله نیمه نهایی فوتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف هم رفتند که در نهایت بازی در ۹۰ دقیقه با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید. بازی در وقت های اضافه نیز بدون گل به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی، برزیل توانست با نتیجه ۴-۱ مکزیک را شکست دهد و به فینال رقابت ها صعود کند. این سومین صعود متوالی تیم مردان برزیل به فینال المپیک است. در ۲۰۱۲ برزیل با شکست مقابل مکزیک در فینال، مدال نقره کسب کرد و در ۲۰۱۶، توانست آلمان را در فینال شکست دهد و مدال طلا را کسب کند.در دیگر دیدار اسپانیا مقابل ژاپن، میزبان مسابقات قرار گرفت و در شرایطی که بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید در وقت های اضافی و با گلزنی آسنسیو ستاره رئال مادرید در دقیقه ۱۱۵ به پیروزی رسید و راهی فینال شد.بر این اساس فینال این مسابقات را برزیل و اسپانیا برگزار خواهند کرد.

فرانسه ۳- ۲ لهستان ،مدعی قهرمانی از المپیک حذف شد!

تیم ملی والیبال لهستان مقابل فرانسه شکست خورد و از دور رقابت‌های المپیک کنار رفت. دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک والیبال برگزار شد و در مهم‌ترین رقابت‌ تیم ملی والیبال لهستان به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه رفت.  این دیدار بسیار حساس دنبال می‌شد چرا که هر تیم در صورت باخت از المپیک حذف می شد و در نهایت تیم ملی والیبال لهستان در یک بازی بسیار نزدیک از فرانسه با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. این دیدار در پنج ست و با نتایج (۲۱ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۲)، (۲۱ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۱) و (۱۵ بر ۹) به سود فرانسه پایان یافت.  این شکست در حالی برای لهستان رقم خود که کوبیاک، ستاره این تیم در این بازی حضور داشت.در دیگر بازی‌ها، تیم ملی والیبال آرژانتین موفق شد ۳ بر ۲ ایتالیا را شکست دهد و یک شگفتی را خلق کرد. با نتایج کسب شده تیم‌های والیبال برزیل و روسیه در نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت. هم‌چنین تیم ملی والیبال آرژانتین در نیمه نهایی المپیک به مصاف فرانسه می‌رود. کانادا، ژاپن، ایتالیا و لهستان چهار تیمی بودند که در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک والیبال حذف شدند.

جدول مدالهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو

محمدعلی ساروی در یازدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ در کشتی فرنگی صاحب مدال برنز شد تا ایران در جدول مدالی به رده چهل و هشتم صعود کند.

به گزارش ایسنا، در یازدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو کاروان ورزش ایران در کشتی فرنگی صاحب دومین مدال شد و در جدول مدالی به رده چهل و هشتم صعود کرد.

محمدعلی ساروی در کشتی فرنگی به مدال برنز  رسید و دومین مدال ایران را کسب کرد.

در نخستین روز المپیک جواد فروغی در تپانچه بادی صاحب مدال طلا شد که نخستین مدال تیراندازی در المپیک و نخستین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو است.

کشور چین در تفنگ بادی ۱۰ متر زنان صاحب اولین مدال طلای بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شد. آمریکا در دومین روز از بازی‌ها وارد جدول مدالی شد. 

بازی های ۲۰۲۰ توکیو از شنبه دوم مرداد به طور رسمی آغاز شد و تا ۱۶ مرداد ادامه دارد. جدول مدالی این رقابت‌ها تا پایان روز مسابقات به روزرسانی خواهد شد.

ردیفکشورطلانقرهبرنزمجموع
۱چین ۳۲۲۰۱۶۶۸
۲آمریکا۲۲۲۷۱۹۶۸
۳ژاپن۱۹۶۱۱۳۶
۴استرالیا۱۴۴۱۵۳۳
۵بریتانیا۱۳۱۶۱۳۴۲
۶کمیته المپیک روسیه ۱۲۲۱۱۸۵۱
۷آلمان۸۸۱۴۳۰
۸فرانسه۶۱۰۸۲۴
۹هلند۶۷۷۲۰
۱۰کره۶۴۹۱۹
۱۱
۴۸ایران۱۱۲
۴۸بلاروس۱۱۲
۴۸استونی۱۱۲
۴۸فیجی۱۱۲
۴۸ازبکستان۱۱۲
۵۳

https://akhbar-rooz.com/?p=121713 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x