پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر: هفت تپه الگوی جنبش های مدنی

کارگران هفت تپه ؛ میهمانی خورشید را جشن گرفتند. بی گمان کارگران مهمترین گردانندگان عرصه های تولید؛ صنعت و ایجاد اقتصاد پویا در هر کشوری هستند

کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تا قبل از انقلاب بعنوان یکی از بزرگ ترین واحدهای کشت و صنعت نیشکر خاورمیانه و از مهمترین قطب های اقتصادی کشور محسوب می شد.متاسفانه در سال ۱۳۹۴ زیر نظر حاکمیت ناکارآمد و به دلیل سوء مدیریت دولتی ؛ این صنعت مهم تا مرز ورشکستگی پیش رفته و طی یک مزایده ناعادلانه و کاملا رانتی به دو شرکت زئوس و آریاک ( بخش خصوصی) با مدیریت آقای امید اسدبیگی و مهرداد رستمی واگذار شد.

مدیریت ناکارآمد و رانت خوار جدید؛ با پرداخت ۶ میلیارد تومان از ۲۸۶ میلیارد تومان قیمت پایه ؛ از همان ابتدا ؛ منفعت طلبی و زیاده خواهی خود را به نمایش گذاشت.

نادیده گرفتن زحمات کارگران و عرق جبین آنان ؛ فشارهای اهریمنی و بستن قراردادهای ظالمانه ؛کم کردن حقوق و دیر پرداخت کردن دستمزد ها ، تهدید و اخراج کارگران حق طلب ؛ روز به روز بر فقر و فلاکت کارگران افزوده و باعث نارضایتی عمومی کارگران گشت.

کارگران هفت تپه برای احقاق حقوق از دست رفته و نان شب خودو خانواده ؛ و مطالبه گری معیشت و منزلت شان دست به اعتراض زده و در این راستا ؛ با برخوردهای خشونت آمیز لباس شخصی و رفتارهای نادرست امنیتی در فضای کارخانه روبرو شدند. که نتیجه ی أن منجر به ضرب و شتم ؛ دستگیری و زندانی شدن چندین کارگر شد.

مقاومت و پایمردی کارگران هفت تپه ثابت کرد که ارعاب ؛ تهدید ؛ ضرب و شتم ؛ دستگیری و حتی زندان ستمگران تا دندان مسلح و آغشته به خون ؛ در مقابل حق طلبی ستمدیدگان و اتحاد آهنین آنان راه به جایی نبرده و در نتیجه محکوم به شکست می باشد.

کارگران نیشکر هفت تپه علرغم پرداخت هزینه های سنگین در مسیر مطالبه گری ؛ با شهامت و شجاعت تمام عیار ؛ حق و حقوق و اهداف مشترک خود را در سایه ی اتحادی آهنین ؛ و با استفاده از خرد جمعی به دست آوردند.

کانون صنفی معلمان اسلامشهر با ابراز خرسندی و شادمانی از پایمردی و موفقیت کارگران در خصوص دولتی شدن صنعت نیشکر هفت تپه با مدیریت و نظارت شوراهای کارگری ؛ امید آن دارد که این پیروزی تاریخی ؛ در قامت کارگران صنایع فولاد اهواز ؛ هیپکو اراک ؛ کارگران شهرداریها ؛ معلمان بازنشسته و شاغل ؛کادر درمانی و سایر اقشار ستمدیده پدیدار شود، تا همگان در کنار یکدیگر ؛ میهمانی خورشید را ایستاده جشن بگیرند.

کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر
اردیبهشت ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=113271 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x