چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کانون صنفی معلمان: مرگ ۶۶ معلم بر اثر کرونا

براساس بيانيه ای که کانون صنفی معلمان منتشر کرده است، تا پایان تعطیلات نوروز، ۶۶ معلم شاغل و بازنشسته کشور بر اثر ابتلا به ويروس کرونا جان باخته‌اند. این درحالی‌ست که وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: هنوز آمار دقیقی از وضعیت معلمان ندارد
مرگ 66 معلم بر اثر کرونا
مرگ ۶۶ معلم بر اثر کرونا

براساس اعلام کانون صنفی معلمان تا پایان تعطیلات نوروز، ۶۶ معلم شاغل و بازنشسته کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. این درحالی‌ست که وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: هنوز آمار دقیقی از وضعیت معلمان ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون صنفی معلمان ایران از ابتلا و فوت بیش از شصت نفر معلم شاغل و بازنشسته در کشور خبر داده است. براساس اعلام این کانون، ۶۶ معلم تا پایان تعطیلات نوروزی بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و  بیشتر جان باختگان، معلمان بازنشسته بوده‌اند.

براساس این اطلاعات، بیشتر قربانیان در مناطق شمالی کشور، تهران و سپس استان قم در گذشته اند. با این حال، حتی در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و لرستان نیز، معلمان شاغل و بازنشسته جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

این اطلاعات در حالی ارایه شده که ارگان‌ها و نهادهای مرتبط و وزارت آموزش و پرورش تا امروز، هیچ آمار مدونی از تعداد قربانیان در زیرمجموعه‌های خود منتشر نکرده‌اند. مهرزاد حمیدی (معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش) در واکنش به مرگ ۶۶ نفر از همکاران فرهنگی در پی ابتلا به کرونا ویروس به ایلنا گفت: به علت تعطیلی مدارس فعلا آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست. به هر حال جمعیت فرهنگیان ما یک هفتادم جمعیت جامعه است و باید آمار آن را بررسی کنیم تا ببنیم که وضعیت به چه صورتی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اقدام به بررسی وضعیت معلمان از طریق آموزش و پرورش استان‌ها نداشته‌اید؟ گفت: وزارتخانه تلاش خود را در این خصوص خواهد کرد اما دسترسی به آمار باتوجه به تعطیلی مدارس امکان‌پذیر نیست.

https://akhbar-rooz.com/?p=25116 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x