پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کانون کارگران سوسیالیست: در رابطه با بیانیه ۶ هزار امضاء

جنبش کارگری انتخاب خود را کرده است!

بیانیه ای با امضای شش هزار نفر دراعتراض به مصوبه “غیر قانونی” حد اقل دستمزد منتشر شده است که در آن امضاکننده گان خواهان لغو مصوبه افزایش ۲۱ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۹ شده اند.این بیانیه از نماینده گان دولتی و کارفرمایی در شورای عالی کار انتقاد کرده اند که با دو جانبه گرایی مصوبه نام برده را امضا کرده اند و توافق “نماینده گان کارگری “را جلب نکرده اند . بیانیه خواهان اصلاح “اساسی”ساختار شورای عالی کارو بالا بردن وزن “کارگران ” درآن شده اند و درآن تاکید کرده اند که این “مطالبه اساسی همه کارگران و بازنشستگان” است. بیاینه در ادامه با اشاره به “حق تشکل یابی مستقل” بر اساس مقاوله نامه های ۸۷ و ۹۸ سازمان جهانی کارو حمایت از “نماینده گان کارگری” در شورای عالی کار،خواهان لغو مصوبه حداقل دستمزد ۹۹ شده اند.

بیانیه مذکور، یک بیانیه ضد کارگری و عوامفریبانه است و تعداد هر چه بیشترامضاءدر پای آن تغییری در ماهیت آن نمی دهد. پرونده جنایت های ضد کارگری شوراهای اسلامی و خانه کارگری ها از آغاز رژیم اسلامی تاکنون نزد کارگران سنگین است .این تشکل ها حکومتی و ضد کارگری بوده اند و از هیچ جنایتی در سرکوب کارگران وتشکل های مستقل کارگری و شناسایی و پرونده سازی برای نماینده گان واقعی کارگران دریع نکرده اند . تشکل های مستقل در دهه هشتاد در شرف ایجاد و بازگشایی از عملکرد ضدکارگری آنها در امان نبودند .مگر سرکوب کارگران واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ، حملات فیزیکی به کارگران درمحل جلسات سندیکا ، حملات شبانه به منازل آنان فراموش می شود؟ در پرونده سازی برای کارگران و نماینده گان سندیکای هفت تپه و امنیتی کردن آن مگر شوراهای اسلامی مبری می شود؟

بیاینه تلاش میکند تا امکانی برای گفتمان مرده اصلاح طلبی شود و با سواستفاده از مزد و معیشت  کارگران به اهداف شوم خود دست یابد. این بیانیه را نمی توان مانیفست رفرمیست های جنبش کارگری تلقی کرد، بلکه تنها میتوان آنرا شارلاتانیسم، حربه ای ضد کارگری و عوامفریبانه دانست. تا زمانی که موج « اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا» آرامش نسبی اصلاح طلبان را برهم نزده بود، می شد امضاکننده گان بیانیه را راست متوهم نامید که در چهارچوب قانون رژیم اسلامی دنبال” عدالت” میگردند. ولی کارگران و بیکارشده گان، جمعیت عظیم ارتش ذخیره کارواکثریت جامعه سال هاست از آن عبور کرده اند وناتوانی رژیم حاکم را به مسیر پایان تاریخ  مصرفش انداخته اند. این بیانیه نه کمدی و یا تراژدی، بلکه تلاشی  به عبث ضد کارگری است ودر شرایطی صادر شده است که جنبش کارگری و دیگر جنبش های اجتماعی در ایران مستقلن انتخاب خود را کرده اند. این بیانیه توهم نیست ،عین عوامفریبی است!  

کانون کارگران سوسیالیست

۲۹ فروردین۹۹ـ۱۷ اوریل ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=26476 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

اگر ۸۰ میلیون هم زیر بیانیه امضا بگزارند سوسیالیست بر قرار نمی شود!
تشکل و بر نامه و عمل را تقویت کنید!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x