جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کانون کارگران سوسیالیست: ۵ دی ماه ۹۸ در ایران؛ در گرامیداشت جانباختگان خیزش آبان ماه

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در لبه پرتگاه سقوط قرار گرفته است . خیزش آبان ماه برای رژیم پر هزینه بود و تنها با اتکا به دستگاه سرکوب و کشتار توسط جانیانش فرصتی دیگر برای خود دست و پا کرد.اگر دی ماه ۹۶ بیانگر تصمیم اکثریت جامعه برای برداشتن جمهوری اسلامی بود ، آبان ۹۸ ودر ادامه چنین تصمیمی جنگ رودر روی کارگران و مردمی بود که بیش از چهل سال خون گریسته بودند ودیگر برای از دست دادن چیزی نداشتند. روند حرکت سیاسی و اجتماعی جامعه چنین است که جنبش ها ناگزیراز متشکل کردن خود هستند و با انواع صدا قاموس مرگ رژیم را به صدا در آورده اند . اگر چه جنایتکاران در طی چند هفته گذشته صدها نفر را شکار کردند و هزاران نفر را به گروگان گرفته، به زیر شکنجه برده و اجساد زیر شکنجه را درسدها و بیابانها انداخته اند ، ولی از این حکم تاریخی مبرا نیستند که ” آنان که باد می کارند  طوفان درود خواهند کرد”.

در سالروز ۱۶ آذر دانشجویان که فرزندان کارگران هستند، سرنخ مسیر اتحاد جنبش های اجتماعی را در دست گرفتند و فراتر از آن طنین آلترناتیو آنها ” نان کار آزادی ـ اداره شورایی “را بصدا درآوردند.بازنشستگان و معلمان با صدای خود ” تا حق خود نستانیم   از پای نمی نشینیم” روز دوشنبه دوم دی ماه فراخوان تجمع اعتراضی داده اند. وبا وجود این ها حکم قطعی برای کارگران و حامیان و فرزندانشان نیز واضح است که جز از سر استیصال و ناتوانی رژیم نیست .

فراخوان ۵ دی ماه در گرامیداشت جانباختگان خیزش آبان ماه در خیابان ها و حمایت و تقویت آن، می تواند هر چه بیشترصفوف اتحاد و همبستگی جنبش اجتماعی ما را در مقابل رژیم جنایتکارجمهوری اسلامی فشرده تر و صدای ما را رساترکند.  

سرنگون باد جمهوری اسلامی

زنده باد خود مدیریتی شورایی

کانون کارگران سوسیالیست

۲۷آذر۹۸ ـ ۱۸  دسامبر ۲۰۱۹ 

https://akhbar-rooz.com/?p=15733 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x