شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش نیروی کار و بیکاری کارگران در قطر؛ یوفا، نقشه برخوردغولهای اروپا را کشید

UEFA oo ay macquul tahay inay soo bandhigto xal layaab leh si loo ...

نازک بین: مسئولین جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا بخشی از نیروی کار جام جهانی خود را کاهش داده اند. به منظور کاهش فشارهای مالی بر کشور، از شرکتها خواسته شد تا هزینه های ماهیانه کارمندان غیر قطری را ۳۰ درصد کاهش دهند. قطر ۲۰۲۲ فاش نکرده چه تعداد از نیروها کاهش یافته است. البته قطر ادعا کرده که تمام حقوق و دستمزد معوقه و مزایای افراد مرخص شده، داده می شود. هزاران پیمانکار در ساخت و ساز استادیوم های قطر فعالیت دارند. قطر ۲۰۲۲ بارها با انتقاد از برخورد با کارگران در چنین مکان هایی روبرو شده است.

برنامه بازی‌های لیگ قهرمان اروپا از یک هشتم نهایی تا فینال مشخص شد

به نقل از خبرگزاریها ،اگرچه هنوز بعضی از بازی‌های دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار نشده‌اند(بارسلونا- ناپولی/ یوونتوس- لیون/ منچسترسیتی-رئال مادرید/ بایرن مونیخ – چلسی) ، یوفا قرعه‌کشی مرحله بعد را انجام داده است تا تیم‌های صعود کننده به مرحله بعد رقبای خود را بشناسند. بازی‌های باقی‌مانده از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روزهای هفتم و هشتم آگوست (۱۷ و ۱۸ مرداد) برگزار خواهند شد.به دلیل شیوع کرونا، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ماه مارس به حالت تعلیق درآمدند و با توجه به محدودیت زمانی برای برگزاری این رقابت‌ها، قرار شد که مسابقات باقی‌مانده به صورت تک حذفی ومتمرکز در پرتغال برگزار شوند. همچنین به همین دلیل فینال رقابت‌ها هم که قرار بود امسال در استانبول برگزار شود، به لیسبون تغییر مکان می‌دهد و ترکیه‌ای‌های سال آینده میزبان فینال لیگ قهرمانان خواهند بود.بر این اساس برنامه بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که در آن محدودیت جغرافیایی و همگروهی حذف می‌شود، به شرح زیر است:

بازی یک: برنده بازی منچسترسیتی و رئال مادرید – برنده بازی یوونتوس – لیون
بازی دو: لایپزیگ – اتلتیکومادرید
بازی سه: برنده بازی بارسلونا و ناپولی – برنده بازی بایرن مونیخ و چلسی
بازی چهار: آتالانتا – پاری‌سن‌ژرمن
 همچنین امروز مسیر تیم‌ها تا رسیدن به فینال رقابت‌ها نیز مشخص شد که برنامه‌ آنها به صورت زیر است:

برنده بازی ۱ مرحله یک چهارم نهایی – برنده بازی ۳ مرحله یک چهارم نهایی
برنده بازی ۲ مرحله یک چهارم نهایی – برنده بازی ۴مرحله یک چهارم نهایی .برنده بازی ۲ مرحله نیمه نهایی در فینال نقش میزبان را برای برنده بازی یک مرحله نیمه نهایی ایفا خواهد کرد و می‌تواند با پیراهن اصلی خود به میدان برود.

Champions League And Europa League Could Be Suspended After Last 16

در دیدارهای رفت مرحله یک‌هشتم نهایی سیتی در زمین رئال دو بر یک برنده شد و باید در مرحله برگشت در زمین خودی از تیم مادریدی پذیرایی کند. لیون یک بر صفر یووه را در فرانسه برد، ناپولی و بارسا یک بر یک مساوی شدند و بایرن هم در لندن سه گل به آبی‌های چلسی زد. بازی‌های برگشت این مرحله پشت درهای بسته بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. نکته عجیب در قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جمع شدن همه غول‌ها در یک طرف و بازی‌های آسان در سمت دیگر جدول است. از میان لایپزیش، اتلتیکو، آتلانتا و پاریسن‌ژرمن یک تیم راهی دیدار نهایی می‌شود اما در سوی دیگر بارسا، سیتی، چلسی، رئال، ناپولی، بایرن و یووه باید برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ با هم مبارزه کنند.

یک هشتم نهایی

جمعه ۱۷ مرداد 

منچسترسیتی-رئال مادرید 

یوونتوس-لیون 

شنبه ۱۸ مرداد

بارسلونا-ناپولی

بایرن مونیخ-چلسی

یک چهارم نهایی

چهارشنبه ۲۲ مرداد ورزشگاه دا لوژ

آتالانتا-پاری سن ژرمن

پنجشنبه ۲۳ مرداد ورزشگاه آلوالاده 

لایپزیگ-اتلتیکومادرید

جمعه ۲۴ مرداد ورزشگاه دا لوژ

بارسلونا یا ناپولی-بایرن مونیخ یا چلسی

شنبه ۲۵ مرداد ورزشگاه آلوالاده

منچسترسیتی یا رئال مادرید-یوونتوس یا لیون

نیمه نهایی 

سه شنبه ۲۸ مرداد ورزشگاه دا لوژ 

برنده دومین دیدار یک چهارم-برنده اولین دیدار یک چهارم 

چهارشنبه ۲۹ مرداد ورزشگاه آلوالاده 

برنده چهارمین دیدار یک چهارم-برنده سومین دیدار یک چهارم

فینال

۲ شهریور ورزشگاه دا لوژ

برنده دو دیدار نیمه نهایی

همه دیدارها از مرحله یک هشتم نهایی تا فینال ساعت ۲۳:۳۰ برگزار می‌شوند.

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی لیگ اروپا انجام شد

قرعه‌کشی یک چهارم نهایی لیگ اروپا انجام شد

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در حالی برگزار شد که هنوز بازی های برگشت یک هشتم نهایی به انجام نرسیده است. مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا در سوییس قرعه کشی شد. هنوز چهره تیم های راه یافته به این مرحله مشخص نشده است و دیدارهای برگشت یک هشتم نهایی به دلیل بحران کرونا برگزار نشد. 

برنامه بازی های مرحله یک چهارم نهایی

برنده شاختار و ولفسبورگ- برنده بازل و فرانکفورت

برنده منچستریونایتد و لاسک – برنده کپنهاگن و باشاک شهیر 

برنده اینتر و ختافه- برنده لورکوزن و رنجرز

برنده ولورهمپتون و المپیاکوس- برنده سویا و رم

دیدارهای یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال در آلمان برگزار خواهند شد. فینال نیز در ورزشگاه کلن به انجام خواهد رسید. بازی های لیگ اروپا ششم و هفتم آگوست (۱۶ و ۱۷ مرداد) با دیدارهای برگشت یک هشتم نهایی آغاز می شود.

تیم های ایرانی و دشواری ها در لیگ قهرمانان آسیا

دردسر بزرگ برای نمایندگان ایران در آسیا/ دو تیم در وضعیت قرمز!

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ادامه لیگ قهرمانان قاره کهن تدابیری را در نظر گرفته است که یکی از مهمترین آنها دردسر جدید و البته مشکل سازی را برای چهار نماینده ایران ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،در شرایطی که رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در جریان بود، شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف آسیایی، کنفدراسیون قاره کهن را بر آن داشت تا ادامه این رقابت‌ها را متوقف کند. با این حال پس از چند ماه این نهاد قصد دارد ادامه رقابت‌ها را برگزار کند.براساس تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان در دو منطقه شرق و غرب به صورت متمرکز و در یک کشور در منطقه شرق و یک کشور از منطقه غرب برگزار شود. این تصمیم تا مرحله نیمه نهایی این مسابقات اعمال خواهد شد.

دردسر بزرگ برای نمایندگان ایران

هرچند پیش از این نمایندگان ایران امیدوار بودند که برگزاری متمرکز مسابقات در یکی از کشورهای غرب آسیا هزینه‌های رفت و برگشت به کشورهای مختلف را برای آن به حداقل برساند، اما تازه‌ترین تصمیمی که کنفدراسیون قاره آسیا گرفته دردسر بزرگی را برای چهار نماینده کشورمان ایجاد خواهد کرد.البته این تصمیم به صورت رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده اما روز پنجشنبه روزنامه الریاضیه عربستان خبر داد که براساس تصمیم AFC تیم‌هایی که در ادامه رقابت‌ها حضور دارند باید تمام هزینه‌های خود برای ادامه مسابقات را پرداخت کنند و کشور میزبان وظیفه‌ای در این مورد ندارد. البته ایرانیها عادت دارند که بگویند : از این ستون به آن ستون فرج است.!!

جیب خالی باشگاه‌ها و دغدغه‌های مدیران

چهار تیم پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان در حالی باید ادامه رقابت‌ها را برگزار کنند که شرایط مالی مناسبی بر مجموعه چهار باشگاه حاکم نیست و مدیران این تیم‌ها دغدغه بزرگی را برای تأمین منابع مالی خواهند داشت. بدون شک هزینه بلیت، اقامت و … در کشوری دیگر برای نمایندگان ایران بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

اوضاع قرمز استقلال و پرسپولیس

در این میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس علاوه بر مشکلات مالی زیادی که برای پرداخت قرارداد بازیکنان خود دارند، با پرونده‌های بین المللی سنگینی هم مواجه اند که باید در زمان‌های تعیین شده این بدهی‌های ارزی را هم پرداخت کنند.البته شرایط استقلال بهتر از پرسپولیس است اما سرخپوشان با رأی جدیدی که از سوی کالدرون به این باشگاه تحمیل شد شرایط سخت‌تری دارد و باید دید مدیران این باشگاه می‌تواند از پس پرونده‌های سنگین برانکو و کالدرون و چند پرونده دیگر بربیایند تا به بن بست مالی خواهند خورد.

کشور میزبان باید درخواست بدهد

پیش بینی می‌شد کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از کشورهایی که شرایط میزبانی مسابقات متمرکز منطقه غرب دارد را به عنوان میزان انتخاب و معرفی کند اما نشریه الریاضیه عربستان روز پنجشنبه خبر داد که این کنفدراسیون از کشورهای درخواست کننده میزبانی خواسته است برای برگزاری این مسابقات اعلام آمادگی کنند.در تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است که کشورهایی که تمایل به میزبانی این مسابقات دارند باید شروطی را رعایت کنند و دارای برخی شرایط به شرح زیر باشند:

کشور میزبان باید توانایی برگزاری بازی‌ها در زمانبندی اعلامی از سوی AFC را بدون تغییر داشته باشد.

وضعیت بهداشتی کشور باید در شرایط خوبی باشد و کرونا شیوع گسترده‌ای در این کشور نداشته باشد و پروازها به راحتی به این کشور انجام شود.

برای هر تیم به صورت جداگانه یک زمین تمرین وجود داشته باشد.

کشورهای میزبان دارای ورزشگاه‌هایی باشد که مجهز به سیستم تهویه هوا پیشرفته باشد.

زیرساخت و امکانات لازم برای گرفتن تست کرونا از تمام اعضای کاروان تیم‌های مختلف هنگام ورود به کشور را داشته باشد.

کدام کشورهای شانس میزبانی هستند؟

قبل از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط جدید را برای برگزاری مسابقات متمرکز اعلام کند، عنوان شده بود که کشورهای قطر، ازبکستان و امارات گزینه‌های میزبانی خواهند بود اما با شرایطی که به تازگی این کنفدراسیون اعلام کرده باید دید بازهم این کشورها درخواست میزبانی خواهند داد یا گزینه دیگری هم به این جمع اضافه خواهد شد.

برنامه بازی‌های نمایندگان ایران در ادامه مسابقات

گروه A: استقلال
* الوحده امارات – استقلال (دوشنبه – ۲۴ شهریور)
* استقلال – الوحده امارات (پنجشنبه – ۲۷ شهریور)
* استقلال – الشرطه عراق (یکشنبه – ۳۰ شهریور)
* استقلال – الاهلی عربستان (چهارشنبه – ۲ مهر)

گروه B: شهرخودرو
* شباب الاهلی دبی – شهرخودرو (دوشنبه – ۲۴ شهریور)
* شهرخودرو – شباب الاهلی دبی (پنجشنبه – ۲۷ شهریور)
* شهرخودرو – العین امارات (یکشنبه – ۳۰ شهریور)
* شهرخودرو – پاختاکور ازبکستان (چهارشنبه – ۲ مهر)

گروه C: پرسپولیس
* پرسپولیس – التعاون (دوشنبه – ۲۵ شهریور)
* التعاون – پرسپولیس (جمعه – ۲۸ شهریور)
* پرسپولیس – الدحیل (دوشنبه -۳۱ شهریور)
* پرسپولیس – شارجه (پنجشنبه – ۳ مهر)

گروه D: سپاهان
* سپاهان – النصر عربستان (دوشنبه – ۲۵ شهریور)
* النصر عربستان – سپاهان (جمعه ۲۸ – شهریور)
* سپاهان – العین امارات (دوشنبه – ۳۱ شهریور)
* سپاهان – السد قطر (پنجشنبه – ۳ مهر)

سرخ ها را باید قهرمان دانست!

برد ناپلئونی پرسپولیس در تبریز

به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال ماشین‌سازی و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید.

نیمه اول

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و حتی در دقیقه ۱۱ هم می‌توانست به گل نخست خود دست یابد اما مهدی ترابی در فرصتی تک به تک، تعادلش را از دست داد و ضربه بی‌دقت او از کنار دروازه به بیرون رفت.پس از آن نوبت سیامک نعمتی بود که فرصت داشت با یک شوت از راه دور دروازه میزبان را باز کند اما واکنش حامد لک مانع از گلزنی سرخ‌ها شد. در ادامه باز هم پرسپولیس حملاتی را به روی دروازه انجام داد اما بی‌دقتی در پاس و ضربات آخر باعث دروازه ماشین‌سازان باز نشود.پس از دقیقه ۳۰، این بازیکنان ماشین‌سازی بودند که توانستند در ۱۵ دقیقه پایانی خود را در زمین پیدا کنند اما نبود خلاقیت باعث شد تا آن‌ها نتوانند موقعیت جدی را روی دروازه رادوشویچ ایجاد کنند تا بازی با همان نتیجه بدون گل در نیمه اول خاتمه پیدا کند. البته در دقایق پایانی نیمه نخست پرسپولیس می توانست توسط رسن و حسین‌پور به گل برسد که بی‌دقتی آن ها مانع از گلزنی شد.

نیمه دوم

بازی در نیمه دوم هم تحت مالکیت پرسپولیس ادامه داشت اما در ۲۰ دقیقه ابتدایی این نیمه هیچ‌کدام از تیم‌ها نتوانستند فرصت مناسبی را ایجاد کنند و بازی‌ بیشتر در میانه‌ میدان جریان داشت. در دقیقه ۶۵ و با حرکت بازیکنان پرسپولیس از سمت راست، بشار رسن صاحب موقعیت مناسبی شد اما ضربه این بازیکن را حامدلک به زیبایی برگشت داد.یک دقیقه بعد با یک و دوی رسن و علیپور این بازیکن باز هم موقعیت مناسبی برای گلزنی داشت که ضربه او را باز هم حامد لک دور کرد و به کرنر فرستاد. کرنر ارسالی از سمت راست با ضربه سیدجلال حسینی همراه شد که توپ به شکل خطرناکی از کنار زمین به بیرون رفت.پس از این فرصت‌ها، بازی باز هم در میانه‌های میدان در جریان بود که اشتباه مدافع ماشین‌سازی در دقیقه ۸۴ کار دست این تیم داد. اشتباه اتابک زارعی در کنترل توپ باعث شد تا علیپور خود را به توپ برساند اما فشار این بازیکن به علیپور در محوطه جریمه باعث شد تا رضا کرمانشاهی نقطه پنالتی را نشان دهد. مهدی ترابی پشت توپ قرار گفت و گل نخست سرخ‌ها را به ثمر برساند.پس از این گل، دو تیم فرصت خاصی نداشتند تا شاگردان گل‌محمدی به سومین پیروزی پیاپی خود بعد از تعطیلی لیگ برسد. پرسپولیس با این پیروزی ۵۶ امتیازی شد و در صدر باقی ماند و ماشین‌سازی با ۲۴ امتیاز به رده یازدهم سقوط کرد.شاهین ثاقبی از تیم ماشین‌سازی در دقیقه ۹۰ و با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

ترکیب ماشین سازی: حامد لک، شاهین ثاقبی، بابک مرادی(۵۹- اتابک زارعی)، شاهین توکلی، علی آل کثیر، مسیح زاهدی، سید محمد خرم الحسینی(۵۶- قائم اسلامی‌خواه)، عزیز معبودی، میلاد نوری، ادواردو دوسانتوس و محمد قادری(۷۰- فرید بهزادی کریمی).

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، سعید حسین پور، سیامک نعمتی، بشار رسن، مهدی ترابی و علی علیپور.

https://akhbar-rooz.com/?p=39728 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x