شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کتاب “تاریخ اندیشه های اقتصاد سیاسی غرب” به قلم خانم ملیحه بصیر منتشر شد

کتاب “تاریخ اندیشه های اقتصاد سیاسی غرب ” به قلم خانم ملیحه بصیر ازسوی انتشارات رهرو منتشر شد.

ناشر در معرفی خانم بصیر می نویسد: ملیحه بصیر پژوهشگر حوزه ی تاریخ  اندیشه در جهان و نویسنده ی آثار و مقالات متعددی  در این زمینه می باشد. ایشان تا کنون فعالیت های ارزشمندی در عرصه ادبیات، شعر و هنر داشته اند.

کتاب حاضر حاصل سال ها تلاش  هدفمند و مداوم ایشان در زمینه ی تاریخ اندیشه های فلسفی و اقتصاد سیاسی غرب است که به تشریح و تبیین تفکرات فلسفی و نظام فکری اندیشمندان و صاحب نظران برجسته غرب  پرداخته است. نظریه پردازان و اندیشه ورزانی که هریک بر اساس بینش و جهان بینی خود، با رویکردها و دیدگاه های متفاوتی به ارزیابی پدیده ها پرداخته اند.

نویسنده با تاکید بر خصلت جانبدارانه ی جهان بینی ها در جوامع طبقاتی و پیوند اجتناب ناپذیر میان علم، اقتصاد و سیاست، براین باور است که اصل حرکت و تبدل و تحول، بنیان هرگونه شناخت حقیقت علمی است. اندیشه  ی راستین با اعتقاد به پیوند میان نظریه و عمل و شرکت سازنده در حیات جامعه و انسان، تطور و تکامل را در زندگی و اندیشه ها نمایان می سازد و در رسالتی خطیر و حساس وظیفه اش را صرفا به توصیف و تفسیر جهان و توضیح مفاهیم و نظریه ها محدود نمی سازد، بلکه به ضرورت تغییر پدیده ها و روش های آن نیز می اندیشد.

پیش از این نیز کتاب “تاریخ ترقی خواهی ایرانیان و گذار ایرانیان به عصر جدید” از این نویسنده  در دو جلد به سال ۱۳۹۴ منتشر شده است.

این کتاب از سایت انتشارات رهرو پویا Rahroepouya.ir بصورت آنلاین و  از کتاب فروش های کشور قابل تهیه است.

برای این نویسنده و پژوهشگر فعال کشورمان آرزوی موفقیت میکنیم.

گزارش:  م پناهی

https://akhbar-rooz.com/?p=97614 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x