پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کرونا، اجازه موقت ورود به لیسبون را داد؛ صعود شاختار و سویا به نیمه نهایی

آتالانتا - پاری سن ژرمن

نازک بین: مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از دیشب در پرتغال آغاز شد. در نخستین بازی شب گذشته تیمهای آتلانتا و پاریس ژرمن به مصاف  هم رفتند و تیم ایتالیائی با گلی که در نیمه نخست وارد دروازه یاران نیمار کرد تا دقیقه ۸۹ یک بر صفر پیش بود اما از دقیقه ۸۹ تا ۹۲ پاریس ژرمن  در میان ناباوری آتلانتائی ها دو گل به ثمر رساند و موفق شد در شبی سخت پیروزی بزرگی را کسب کند و به مرحله بعد صعود کند و آتلانتا  از صعود باز ماند. طی چهار روز آینده تکلیف دیگر تیم‌های صعود کننده به نیمه‌نهایی مشخص خواهد شد. همه بازی‌ها از این مرحله در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد. ۲ بازی در ورزشگاه خوزه آلوالاده که متعلق به باشگاه اسپورتینگ لیسبون است برگزار می شود و ۲ بازی نیز در ورزشگاه دالوژ که متعلق به باشگاه بنفیکا است انجام خواهد شد.

اتلتیکو مادرید-لایپزیک

اتلتیکو بعد از سربلند بیرون آمدن از قرعه وحشتناک لیورپول، حالا به مصاف تیمی جاه‌طلب اما کم ستاره می‌رود. لایپزیکی که دیگر تیمو ورنر، را هم در خط حمله خود ندارد. شاگردان دیگو سیمئونه که در لالیگا سوم شدند و در جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا به توفیقی دست پیدا نکردند حالا در پی این هستند تا با استفاده از هوش بالا در مسابقات حذفی و همچنین قرعه نسبتا خوبی که نصیبشان شده برای سومین بار شانس خود را جهت حضور در فینال امتحان کنند. البته که اِل‌چولو کار ساده‌ای مقابل تیم جذاب و یکدست یولین ناگلزمن نخواهد داشت. تقابل این ۲ تیم پنجشنبه شب خواهد بود و برنده آن با برنده بازی پاریس-آتالانتا پیکار می‌کند.

اتلتیکو بعد از سربلند بیرون آمدن از قرعه وحشتناک لیورپول، حالا به مصاف تیمی جاه‌طلب اما کم ستاره می‌رود. لایپزیکی که دیگر تیمو ورنر، را هم در خط حمله خود ندارد. شاگردان دیگو سیمئونه که در لالیگا سوم شدند و در جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا به توفیقی دست پیدا نکردند حالا در پی این هستند تا با استفاده از هوش بالا در مسابقات حذفی و همچنین قرعه نسبتا خوبی که نصیبشان شده برای سومین بار شانس خود را جهت حضور در فینال امتحان کنند. البته که اِل‌چولو کار ساده‌ای مقابل تیم جذاب و یکدست یولین ناگلزمن نخواهد داشت. تقابل این ۲ تیم پنجشنبه شب خواهد بود و برنده آن با برنده بازی پاریس-آتالانتا پیکار می‌کند.

بارسلونا- بایرن‌مونیخ:

خیلی‌ها بر این باورند که ممکن است نتیجه عجیبی چون بازی فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ رقم بخورد که بارسا در ۲ بازی و در مجموع با نتیجه هفت بر صفر به بایرن باخت. برخی هم گمان می‌کنند همین که کسی روی بارسای ستین حساب باز نمی‌کند باعث می‌شود تا آنها در این مسابقه معادلات را بر هم بزنند. با این وجود بایرن شانس نخست صعود از این بازی است. جذاب‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی که جمعه شب در دالوژ به انجام خواهد رسید. بایرن با قدرت و با درخشش لواندوفسکی از سد چلسی گذشت و بارسا، ناپولی را از پیش رو برداشت. جدال بین هانسی فلیک و کیکه ستین که به نظر می‌رسد جذاب از آب درخواهد آمد. شما هم فکر می‌کنید که شانس باواریایی‌ها برای پیروزی در این میدان بیشتر است؟ یا مسی قرار است کار بزرگ دیگری را انجام دهد؟

منچسترسیتی-لیون:

یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین بازی‌های ممکن شاید همین دیدار باشد. درست که لیون با هدایت رودی گارسیا دست به کار بزرگی زد و یوونتوس را حذف کرد اما چه یوونتوسی؟ تیمِ ساری در هفته‌های آخر لیگ ایتالیا به همه باج می‌داد. سیتی اما تمام فکر و ذکرش لیگ قهرمانان است. آنها با قدرت و در کمال شایستگی از سد رئال مادرید گذشتند و حالا به نیمه‌نهایی می‌اندیشند. پپ برای کسب سومین جام قهرمانی در لیگ قهرمانان آرام و قرار ندارد. جامی که اگر به دست بیاید سیتیزن‌ها رسما وارد بازی بزرگان خواهند شد. البته که نباید فراموش کنیم در مسابقات تک بازی و حذفی هر شگفتی ممکن است به وقوع بپیوندد. مثلا حذف سیتی در مرحله یک چهارم به دست لیونِ فرانسه!

مرحله نیمه‌نهایی سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و مسابقه فینال یکشنبه ۲ هفته بعد در ورزشگاه دالوژ برگزار می‌شود و تکلیف قهرمان این فصلِ چمپیونزلیگ نیز مشخص خواهد شد.

لیگ اروپا

شاختار دونتسک اوکراین با پیروزی برابر بازل سوئیس به نیمه نهایی لیگ اروپا راه پیدا کرد. در دیگر دیدار برگزار شده هم سویا با یک گل ولورهمپتون را شکست داد تا حریف منچستر یونایتد در نیمه نهایی شود. به گزارش ایسنا، یک چهارم نهایی لیگ اروپا با برگزاری دو دیدار به پایان رسید.در یکی از این دیدارها شاختار به مصاف بازل سوئیس رفت و توانست با نتیجه قاطع ۴ بر یک به پیروزی دست پیدا کند.شاختار با پیروزی که در این دیدار به دست آورد حریف اینتر در نیمه نهایی شد.در دیگر بازی برگزار شده ولورهمپتون انگلیس به مصاف سویا رفت که این بازی با یک گل به سود سویا به پایان رسید.سویا با پیروزی که در این دیدار به دست آورد حریف منچستر یونایتد در نیمه نهایی شد.

برنامه مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا مشخص شد

حساس‌ترین دیدار درمحله نیمه نهایی لیگ اروپا بین منچستریونایتد و سویا برگزار می‌شود. مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا با برگزاری دو دیدار به پایان رسید. در یکی از بازی‌های برگزار شده سویا توانست با یک گل که در دقایق پایانی به ثمر رسید، ولورهمپتون انگلیس را حذف کند و به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برسد ولی باز هم سویا باید برابر یک تیم انگلیسی قرار گیرد و این بار آن تیم منچستریونایتد است.منچستریونایتد توانست با برتری یک بر صفر برابر کپنهاگن دانمارک به نیمه نهایی لیگ اروپا راه یابد. تک گل برونو فرناندس پرتغالی از روی نقطه پنالتی برای تیمش کافی بود تا یونایتد به مرحله بعد صعود کند. به این ترتیب اولین دیدار مرحله نیمه نهایی بین منچستریونایتد و سویا یکشنبه ۲۶ مرداد ماه برگزار می‌شود.در دیگر دیدار این مرحله از رقابت ها اینتر و شاختار در حالی برابر هم قرار می گیرند که این دیدار از اهمیت بالایی برخوردار است. شاختار در بازی‌های اخیر خود بسیار موفق عمل کرده و در مرحله یک چهارم نهایی نیز بازل را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد. از طرفی اینتر نیز به دنبال قهرمانی در لیگ اروپاست و با برتری برابر بایر لورکوزن به این مرحله از رقابت ها صعود کرد.

برنامه نیمه نهایی لیگ اروپا

یکشنبه ۲۶ مرداد

سویا-منچستریونایتد

دوشنبه ۲۷ مرداد

اینتر – شاختاردونتسک

اطلاعیه ها و الزامات رعایت قوانین ضد کرونائی

اتحادیه فوتبال اروپا تصمیم گرفته برای کاهش آثار همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را به صورت متمرکز در لیسبون و طی ۱۲ روز انجام دهد.تمام هشت تیم حاضر در لیسبون (منچستر سیتی، آتالانتا، بایرن مونیخ، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، لیون، پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیگ) باید قوانین یک دفترچه ۳۱ صفحه‌ای را رعایت کنند.

قرنطینه در هتل

سواحل و مناطق دیدنی پایتخت پرتغال به روی بازیکنان بسته است. بازیکنان فقط با هماهنگی قبلی می‌توانند هتل محل اقامت خود را ترک کنند و در این صورت هم نمی‌توانند با کسی خارج از گروه‌شان تماس داشته باشند.بازیکنان مسیرهای رفت و آمد اختصاصی در هتل دارند و همین طور غذاخوری مخصوص به خود. ضمن این که غذای هر تیم هم فقط توسط اعضای کادر همان باشگاه سرو می‌شود.می‌خواهید زیرپوش‌هایتان را بشویید؟ مسائل مربوط به لباس و سایر لوازم مورد نیاز بازیکنان هم به عهده کارکنان باشگاه خودشان است.

تغییر دیرهنگام در فهرست بازیکنان؟

زندگی امروزه بازیکنان فوتبال در همه جای دنیا سرشار از تست‌های پیاپی کرونا است و بازیکنانی که در “حباب لیگ قهرمانان” قرار دارند هم از این قضیه مستثنی نیستند.تمام بازیکنان قبل از سفر به پرتغال باید آزمایش کرونا بدهند و در همین راستا دو بازیکن اتلتیکو مادرید که نتیجه آزمایششان مثبت بود، اجازه سفر به لیسبون را پیدا نکردند.آزمایش‌ها در لیسبون هم ادامه پیدا خواهند کرد و بازیکنان قبل از هر بازی تست می‌دهند. یوفا قول داده که جواب آزمایش‌ها نهایتا تا شش ساعت قبل از سوت آغاز بازی اعلام خواهد شد.ولی یک یا دو نتیجه مثبت می‌تواند منجر به پاره شدن فهرست بازیکنان اصلی و البته نابود شدن تاکتیکی که مربی به آن فکر کرده، بشود.باید به این قانون یوفا اشاره کرد که اگر یک تیم بتواند ۱۳ بازیکن به همراه یک دروازه‌بان را در فهرست اصلی قرار دهد، بازی برگزار خواهد شد. اما اگر تیمی قادر به انجام این کار نباشد، آن گاه می‌تواند هر بازیکن جدیدی را که قرارداد امضا کرده اما هنوز قراردادش ثبت نشده را به فهرست اضافه کند.

آینه‌ای روبروی توالت

در حالی که احتمالا گرفتن آزمایش‌های کرونا کافی است تا بازیکنان را کلافه کند، باید آزمایش دوپینگ را هم به ماجرا اضافه کرد.ماموران کنترل دوپینگ معمولا در هنگام آزمایش دوپینگ بازیکنان را از فاصله نزدیک زیر نظر می‌گیرند.ولی در حالی که همه ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند، یک آینه مقابل بازیکنان در توالت تعبیه می‌شود؛ موضوعی که شاید موجب معذب شدن برخی از آن‌ها شود.

ضدعفونی کردن وسایل نقلیه

Manchester City's Kyle Walker collects his bag after arriving in Lisbon

هواپیماها و اتوبوس‌ها به دقت ضدعفونی می‌شوند و همچنین بازیکنان در “کمترین تماس ممکن با عموم” قرار می‌گیرند و برای مثال آن‌ها از ورودی ویژه (وی‌آی‌پی) فرودگاه‌ها استفاده خواهند کرد.قوانین مربوط به ترک کردن اتوبوس کمتر سختگیرانه است و شما فقط باید یادتان باشد که برای خروج از در میانی اتوبوس استفاده کنید نه از در جلویی.

فقط پرچم!

پرچم‌های سه گوشی که کاپیتان‌های دو تیم معمولا قبل از بازی رد و بدل می‌کنند، کماکان می‌توانند معاوضه شوند؛ اما یک خبر بد برای هرکسی که دنبال پیراهن لیونل مسی است: بازیکنان اجازه ندارند پیراهن‌هایشان را با یکدیگر عوض کنند.

شیوه‌نامه‌های بهداشتی قطری‌ها برای حضور تماشاگران

فدراسیون فوتبال قطر که تماشای فوتبال را در ورزشگاه‌های این کشور آزاد بلامانع دانستند در همین راستا شیوه‌نامه بهداشتی را منتشر کردند.مسئولان فدراسیون فوتبال قطر در تصمیمی عجیب ورود تماشاگران را برای تماشای مسابقات هفته بیست و یکم لیگ ستارگان قطر بلامانع اعلام کردند تا قطر اولین کشوری باشد که پس از شیوع ویروس کرونا به تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه را می‌دهد. البته این تصمیم با واکنش‌های بسیاری از سوی رسانه‌های و مردم این کشور همراه شد.در همین رابطه مسئولان قطری امروز شیوه‌نامه‌های بهداشتی خاصی را برای حضور تماشاگران اعلام کردند که به شرح زیر است:

۱-تمام بلیت‌ها به‌صورت الکترونیکی فروخته می‌شود و هیچ‌کس حق فروش بلیت در ورزشگاه‌ها را ندارد.
۲- بلیت جایگاه ویژه (VIP) و قسمت‌های کناری ورزشگاه‌ها نیز فروخته نخواهد شد.
۳-کودکان زیر ۱۲ سال نمی‌توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند و آوردن خوراکی به ورزشگاه ممنوع است.
۴-تماشاگران حتماً باید در صندلی‌هایی که بارنگ سبز مشخص‌شده بنشینند و در طول بازی ماسک بزنند.

فیفا و AFC دیدارهای انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداختند. به نقل از فیفا، فدراسیوت جهانی فوتبال و گنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفتند که برای رعایت مسائل بهداشتی و به منظور حفظ سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی مسابقات فوتبال در راه مقابله با گسترش بیماری کرونا، دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق بیندازند.فیفا تاکید کرده که تاریخ دقیق این مسابقات متعاقبا اعلام می‌شود. پیش از این قرار بود این مسابقات در ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شوند.

پاری سن ژرمن ۲ آتلانتا ۱

آتالانتا - پاری سن ژرمن

پاری سن ژرمن ۰-۱ آتالانتا؛ ماریو پاشالیچ ۲۶: پس از تاثیر دوان زاپاتا روی توپ و برخورد آن به پای مدافع پاری سن ژرمن، توپ در محوطه جریمه به ماریو پاشالیچ رسید و این مهره تهاجمی کروات با ضربه ای زیبا و کات دار، توپ را به درون دروازه پاری سن ژرمن فرستاد.در نیمه اول مسابقه، نیمار دو فرصت طلایی برای گلزنی را از دست داد و توپ را با بی دقتی به خارج از چارچوب دروازه آتالانتا زد. در نیمه دوم، بازی بسیار درگیرانه و خشن دنبال شد که داور مجبور شد به چندین بازیکن دو تیم کارت زرد نشان دهد. در نیمه دوم، کیلیان ام باپه در دقیقه ۸۰ فرصتی عالی برای گلزنی را از دست داد و توپ او به بیرون رفت.

پاری سن ژرمن ۱-۱ آتالانتا؛ مارکینیوش ۹۰‘: 

پاری سن ژرمن ۲-۱ آتالانتا؛ اریک ماکسیم چوپوموتینگ 3+90

https://akhbar-rooz.com/?p=43142 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x