جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کرونا جان ۱۶۱ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۳ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۱ هزار و ۷۰ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: در استان هرمزگان اسفند پارسال شاهد خیز خفیف و در فروردین شاهد خیز متوسط اپیدمی کرونا را شاهد بودیم  و از نیمه دوم اسفند خیز شدید این بیماری از نظر تعداد موارد ابتلا و بستری کرونا مشاهده شد و در پایان خرداد تعداد موارد ابتلا و بستری بیماری کووید ۱۹ در این استان به اوج خود و بیشترین میزان از زمان شروع  اپیدمی کرونا رسید.

لاری افزود: با همکاری مردم استان هرمزگان و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و نیز تلاش کادر بهداشتی و درمانی از اول تیر نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در استان هرمزگان نزولی شد اما با وجود آن وضعیت اپیدمی کرونا در این استان همچنان حساس و شکننده است به طوری که هفته گذشته دو شهرستان دیگر این استان به شهرهای قرمز اضافه شدند.

ابوموسی زرد شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون پنج شهر استان هرمزگان شامل کیش، پارسیان، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز کرونا هستند و شهرستان بندرلنگه در وضعیت هشدار است البته جزیره ابوموسی این استان که تنها منطقه سبز و بدون کرونا در ایران بود هفته گذشته زرد شد.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم استان هرمزگان ۸۷.۲۵ درصد است که البته بیشترین میزان رعایت  این پروتکل ها در بیمارستانها و داروخانه های این استان و کمترین آن در پایانه های مسافری درون شهری و آرامستانهای استان هرمزگان است.

لاری ادامه داد: از مردم استان هرمزگان درخواست داریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی، استفاده حداکثری از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی کمک کنند تا روند کاهش موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان تداوم داشته باشد و شهرستانهای این استان هر چه زودتر از وضعیت قرمز و هشدار خارج شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از همه مردم کشور به خصوص مردم استان هرمزگان می خواهیم از سفرهای غیر ضروری به شهرهای دیگر خودداری کنند.

وی افزود: به کادر بهداشت و درمان کشور که در این شرایط سخت واقعا با جانفشانی و فداکاری، سختی ها را به جان خریده و در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند خدا قوت می گوییم و قطعا بدانند که تلاش و ایثارگری آنان در تاریخ ایران ماندگار می شود.

لاری گفت: همچنان از همه مردم کشور می خواهیم که با رعایت اصول سه گانه پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متری از یکدیگر و شستن مداوم دست ها کمک کنند تا هر چه زودتر زنجیره انتقال ویروس کرونا را در کشور بشکنیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=43500 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x