جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کرونا جان ۱۹۵ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۹۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر رسید، ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز هستند.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۶ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۳۷۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴۴۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۷۴ هزار و ۱۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۹۳۲ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور با رعایت توصیه های بهداشتی و پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و کیفیت رفتارهای اجتماعی مردم ارتباط مستقیم دارد و هر گونه سهل انگاری در رعایت این پروتکل ها و بروز رفتارهای خطر آفرین از طرف مردم موجب افزایش موارد ابتلا، بستری و مرگ می شود.

وضعیت اپیدمی کرونا سخت تر می شود

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: طبق گزارش های واصله در هفته های گذشته همچنان شاهد روند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هستیم به طوری که میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به ۶۱.۸۵ درصد، میزان استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی ۵۵.۳۵ درصد، در وسایل نقلیه عمومی ۵۶.۸۲ درصد، در بین شاغلان اصناف و صنایع ۵۸.۸۶ درصد و در بین کارمندان ادارات و بانکها ۷۸.۱۲ درصد است که در همه این گروهها نسبت به دو هفته پیش کاهش یافته است.

وی گفت: متناسب با تداوم روند کاهشی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد روند صعودی نمودار ابتلا و بستری بیماری کووید۱۹ در اغلب استانهای کشور هستیم به طوری که تعداد شهرستانهای با وضعیت قرمز از  ۱۰۲ شهرستان به ۱۵۸ شهرستان افزایش یافته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=48207 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x