جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کرونا جان ۷۵ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم بهمن ماه ۱۳۹۹) براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶  هزار و  ۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و  ۵۸۹ نفر در مراکز درمانی بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۵۲  نفر رسید.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و  ۱۵۱ هزار و  ۶۷۶نفر از بیماران نیز بهبود یافته اند. همچنین  ۴ هزار و ۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ به دلیل شرایط نامناسب بالینی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

لاری گفت: به طور قطع بین رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش یا کاهش شمار مبتلایان و تعداد مرگ و میرها ارتباط معناداری وجود دارد. در حال حاضر شرایط  شکننده است و نیاز است همکاری ها و همدلی های مردم تقویت شود. همچنین با رعایت پروتکل های بهداشتی مجدا شاهد موج و خیز جدیدی از کرونا نباشیم.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۹۶ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از دو میلیون نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ایران از نظر تعداد تلفات کرونا وبدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت، نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=101687 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x