چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

کرونا در آلمان؛ ایران در فهرست کشورهای پرخطر قرار گرفت

به خاطر گسترش پاندمی، آلمان برای ورود از ۲۰ کشور جهان مقرراتی شدید وضع کرده است. طبق مقرراتی که از یکشنبه اجرایی می‌شود، مسافران کشورهایی مانند ایران، مصر و پرتغال تنها با احراز شرایطی خاص اجازه ورود به آلمان را دارند.

آلمان فدرال از یکشنبه (۲۴ ژانویه) برای ورود مسافران بیش از ۲۰ کشور جهان مقرراتی ویژه اعمال می‌کند. ایران از جمله کشورهایی است که از سوی موسسه ویروس شناسی روبرت کخ، “پرخطر” ارزیابی شده است.

از نگاه این موسسه و بر پایه آمار کرونا در هفته‌های گذشته، کشورهایی که دامنه گسترش ویروس به اندازه قابل توجهی بالاتر از آلمان است، مناطق پرخطر ارزیابی می‌شوند. در این کشورها آمار ابتلای روزانه به کرونا بیش از ۲۰۰ نفر در ۱۰۰ هزار جمعیت است.

کشورهایی که در این فهرست آمده‌اند، عبارتند از: آمریکا، پرتغال، اسپانیا، مصر، آلبانی، آندورا، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، ایسلند، ایران، اسرائیل و مناطق فلسطینی، کلمبیا، کوزوو، لتونی، لبنان، لیتوانی، مکزیک، مونتهنگرو، مقدونیه شمالی، پاناما، صربستان، اسلوونی و امارات عربی.

هم اکنون بیش از ۱۰۰ کشور جهان با میزان خطر “عادی” ارزیابی می‌شوند؛ از جمله سراسر اروپا، به استثنای مناطقی در یونان، فنلاند، نروژ، اتریش و دانمارک.  

افرادی که از کشورهای رده “عادی” به آلمان سفر می‌کنند، باید به قرنطینه بروند و حداکثر ۴۸ ساعت پس از ورود تست کرونا انجام دهند.

شهروندان برخی از کشورها به خاطر گسترش ویروس جهش‌یافته مشمول مقرراتی ویژه هستند. بریتانیا، ایرلند، آفریقای جنوبی و برزیل این کشورها خواهند بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=101854 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پدرام
پدرام
3 سال قبل

یعنی الان ایران با روزی زیر صد نفر کشته از آلمان با روزی هزار نفرکشته خطرناک تر شده!!خدایا ایمان ما را به حکومتهای غربی هر روز بیشتر کن. آمین

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x