جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کرونا در آلمان؛ بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در قرنطینه

default

روزنامه آلمانی “بیلد” روز چهارشنبه ۲۱ آبان (۱۱ نوامبر) از افزایش شدید شمار دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در آلمان خبر داد. این روزنامه به نقل از “اتحادیه معلمان آلمان” نوشت: «در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در قرنطینه ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به‌سر می‌برند.»

به گزارش دویچه وله به نقل از بیلد، در پایان ماه سپتامبر تعداد دانش‌آموزان آلوده به ویروس کرونا حدود ۵۰ هزار نفر بود. بنابراین گزارش، هم‌اکنون دست‌کم ۳۰ هزار معلم نیز در قرنطینه هستند.

هاینز پیتر مایندیگر، رئیس اتحادیه معلمان آلمان به روزنامه بیلد گفته این وضعیت منجر به تعطیلی تدریجی مدارس در آلمان شده است. به گفته او، اکنون شرایط به گونه‌ای است که سیاستمداران کنار کشیده و مسئولان بهداشتی تصمیم‌گیرنده شده‌اند.

به گفته مایندیگر، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در مدارس تا اطلاع ثانوی الزامی است و این کار در عمل به معنای آن است که تعداد دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌ها نصف و حضورشان نوبتی شده است. او این وضعیت را بهتر از بستن کامل مدارس می‌داند.

رئیس اتحادیه معلمان آلمان سیاستمداران را متهم کرد که در مراقبت از مدارس در برابر بیماری کووید ۱۹ به سختی شکست خورده‌اند. با این‌‌حال او تاکید کرد: «مدارس به هر قیمت باید باز بمانند.»

هم‌چنین کریستف پلوس، نماینده پارلمان آلمان از حزب حاکم دموکرات مسیحی، از دولت‌های محلی در ایالت‌ها خواست که اقدامات احتیاطی بیشتری در مدارس به عمل آورند.

او به روزنامه بیلد گفت که تعطیلی فله‌ای مدارس به نگرانی خانواده‌ها منجر می‌شود و باید از این کار دوری جست. به جای آن به گفته او، کلاس‌های درس مدارس باید به سیستم تهویه و دیواره‌های جداکننده پلکسی گلس (طلقی) مجهز کرد.

آنا کارلیچک، وزیر آموزش آلمان نیز روز گذشته خواستار الزامی شدن استفاده از ماسک در کلاس‌های درس در سراسر این کشور، حتی مدارس ابتدایی شد. او این اقدام را در وضعیت کنونی پاندمی که شمار ابتلا بسیار بالاست، “منطقی” دانست.

https://akhbar-rooz.com/?p=92533 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x