چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کرونا در آلمان؛ جستجوی مبتلایان در ایالت نوردراین‌- وستفالن

از ده مورد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا به تازگی در آلمان، پنج مورد مربوط به ایالت نوردراین- وستفالن است. وزیر بهداشت آلمان از مرحله‌ای می‌گوید که شاید در آن دیگر شناسایی افراد مرتبط با مبتلایان امکان‌پذیر نباشد.

به گزارش دویچه وله، پس از تأیید ابتلای پنج تن از شهروندان آلمان در ایالت نوردراین‌- وستفالن، دستگاه‌های بهداشتی و درمانی به دنبال شناسایی موارد احتمالی دیگر از ابتلا به این ویروس هستند.

در شهر گانگلت واقع در هاینسبرگ (در نزدیکی شهر آخن و مونشن‌گلادباخ  و هم‌مرز با هلند) از ۳۰۰ شرکت‌کننده در یک مراسم کارناوال خواسته شده که خود را به دستگاه‌های مربوطه معرفی کنند. بنا به اعلام وزارت بهداشت و درمان این ایالت، همه‌ شرکت‌کنندگان در این جشن به همراه دیگر اعضای خانواده‌شان باید ۱۴ روز در قرنطینه‌ خانگی به سر ببرند.

در شهر مونشن‌گلادباخ هم در بیمارستانی، جستجو به دنبال کسانی که با پزشک مبتلا به ویروس در تماس بوده‌اند، ادامه دارد. این پزشک که در قرنطینه‌ خانگی به سر می‌برد هم ساکن هاینسبرگ است.

بر پایه اطلاعات منتشر شده، تمامی مبتلایان شناسایی‌شده به ویروس کرونا در ایالت نوردراین- وستفالن، با زن و شوهری در تماس بوده‌اند که اهل گانگلت هستند. این زن و شوهر که ابتلای آنها به کووید- ۱۹ تأیید شده است در بیمارستانی در شهر دوسلدورف آلمان تحت درمان‌اند. وزارت بهداشت و درمان ایالت نوردراین‌- وستفالن به دنبال تمامی کسانی است که با این زوج در ارتباط بوده‌اند. هنوز مشخص نیست که این زن و شوهر چگونه به این بیماری مبتلا شده‌اند.

شب گذشته در ایالت نوردراین- وستفالن مواردی دیگر از ابتلا به این ویروس گزارش شد: بر پایه گزارش‌های رسیده از شهر هاینسبرگ، در جریان تست از افرادی که با زوج مبتلا در این ایالت در تماس بوده‌اند، دو مورد تأییدشده تازه وجود دارد که یکی همکار مرد ۴۷ ساله مبتلا به کرونا و دیگری شریک زندگی این مرد است.

وضعیت بیمار ۴۷ ساله که بنا بر گزارش‌ها سابقه‌ بیماری دیگری هم داشته، مساعد نیست. وضعیت همسر او اما باثبات اعلام شده است.

امروز نتیجه تست بسیاری از کسانی که با این دو در تماس بوده‌اند مشخص می‌شود؛ از جمله فرزندان این خانواده، ۶۵ کودکی که در مهدکودک محل کار این زن بوده‌اند و تمامی شرکت‌کنندگان در مراسم کارناوال. پس از مشاهده‌ نتایج، دستگاه‌های مربوطه در مورد قرنطینه‌ خانگی افراد مبتلا تصمیم خواهند گرفت.

مسئولان بهداشت و درمان این ایالت می‌خواهند با این تدابیر از گسترش این ویروس جلوگیری کنند. اما کارل یوزف لاومان، وزیر بهداشت و درمان ایالت نوردراین‌- وستفالن، پیش‌تر تأکید کرده است که این وزارتخانه نمی‌تواند تضمینی در مورد متوقف کردن زنجیره‌ ابتلا به ویروس بدهد.

“توهین نکنید!”

روزنامه‌ی آلمانی‌زبان “فوکوس” می‌نویسد، به گفته‌ شهردار گانگلت زوج بیمار ساکن این شهر با موجی از توهین‌ها در شبکه‌های اجتماعی روبرو هستند. شهردار گانگلت تأکید کرده است که این دو خود قربانی‌اند و این ویروس از طریق فرد دیگری به آنها منتقل شده است.

یکی دیگر از مسئولان هاینسبرگ هم با توجه به بحث‌های صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی با حمایت از این زوج گفته است، آنها شایسته همدردی ما هستند و نه سرزنش.

اشتفان پوش در ویدیویی که در فیس بوک منتشر کرده است می‌گوید: «هر کدام از ما می‌توانست به جای این زوج باشد. کدام یک از ما از شرکت در جشن کارناوالی که از قبل رزرو شده بود، به دلیل کمی سرماخوردگی چشم‌پوشی می‌کرد؟»

۴ مبتلا در ایالت بادن‌وورتمبرگ و راین‌لندفالتس

ایالت بادن‌وورتمبرگ آلمان ایالت دیگری است که موارد ابتلا به کرونا در آن گزارش شده است. شمار مبتلایان تا چهارشنبه شب چهار مورد اعلام شده است. به گزارش وزرات بهداشت و درمان این ایالت، یکی از مبتلایان پسری ۲۵ ساله و ساکن گوپینگن است. گفته می‌شود که این جوان در سفر به میلان (ایتالیا) مبتلا به این ویروس شده و پس از بازگشت علائمی شبیه آنفلوانزا داشته است. این شهروند مبتلا در کلینیک گوپینگن تحت درمان است.

ینس اشپان، وزیر بهداشت و درمان آلمان می‌گوید: «ما در مرحله آغاز یک اپیدمی کرونا در آلمان هستیم.»

موارد دیگر از شهر توبینگن در ایالت بادن‌وورتمبرگ گزارش شده‌اند؛ دختری ۲۴ ساله که همسفر جوان مبتلا به کرونا بوده و پدر ۶۰ ساله این جوان. این مرد میانسال به عنوان پزشک ارشد در بخش آسیب‌شناسی کلینیک دانشگاه توبینگن مشغول به کار است. هر دو مورد به صورت مجزا در بیمارستان تحت درمانند و وضعیت آنها خوب گزارش شده است.

در منطقه‌ روت‌وایل در این ایالت هم یک مورد دیگر ابتلا به کرونا گزارش شده که به گفته وزارت بهداشت و درمان باد‌ن‌وورتمبرگ مردی است که به تازگی به همراه خانواده‌اش در ایتالیا بوده است.

در ایالت راین‌لند فالتس یک سرباز به کرونا مبتلا شده است. گفته می‌شود که این سرباز با زوج اهل ایالت نوردراین‌- وستفالن که هر دو مبتلا به کرونا هستند، آشناست. طبق گزارش‌ها این سرباز در جشن کارناوالی بوده که این زوج هم در آن حضور داشته، و در آنجا احتمالا به کووید ۱۹ مبتلا شده است.

“آغاز اپیدمی کرونا در آلمان”

ینس اشپان، وزیر بهداشت و درمان آلمان می‌گوید: «ما در مرحله آغاز یک اپیدمی کرونا در آلمان هستیم.» او می‌گوید، زنجیره‌ سرایت این بیماری تا حدی غیر قابل درک است. به گفته‌ وزیر بهداشت و درمان آلمان این کشور هنوز در مرحله‌ای است که می‌تواند موارد احتمالی را تشخیص داده و افراد در ارتباط با مبتلایان را ایزوله کند.

در ایالت بایرن ۱۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است که ۲۴۰ نفر از بستگان و آشنایان آنها برای مدتی معین در خانه ایزوله شده‌اند.

وزیر بهداشت آلمان می‌گوید، این کشور ممکن است وارد مرحله‌ای شود که در آن شناسایی افراد مرتبط با مبتلایان دیگر امکان‌پذیر نباشد. وزیر بهداشت از شهروندان آلمان خواست، با نشانه‌هایی چون تنها چند سرفه، به سراغ پزشک نروند. به گفته‌ اشپان اما اگر شهروندی، ظرف ۱۴ روز پس از بازگشت از سفری به مناطق درگیر با کرونا، تب، سرفه یا مشکلات تنفسی دارد، با پزشک خود تماس بگیرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=21410 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x