چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کرونا در بند زنان اوین؛ اعزام سپیده کاشانی، عالیه مطلب زاده و زهرا جمالی به مرخصی

در پی شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین، سپیده کاشانی، عالیه مطلب زاده و زهرا جمالی، در پی ابتلا به کرونا و وضعیت نامناسب جسمی به مرخصی اعزام شدند. همچنین به دنبال انجام تست کرونا شماری از زندانیان دارای علائم، از جمله ناهید تقوی، آرزو قاسمی و رضوانه احمد خانبیگی به قرنطینه منتقل شدند. پیشتر صدرا عبداللهی همسر عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان محبوس در بند زنان زندان اوین، با انتشار فایل صوتی از همسر خود از شیوع ویروس کرونا در این بند خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز یکشنبه ۲۷ تیرماه، خانم کاشانی درحالیکه در پی وخامت حال از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، به دلیل حال نامناسب جسمی به مرخصی استعلاجی اعزام شد. همچنین روز دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰، عالیه مطلب زاده و زهرا جمالی نیز که به کرونا مبتلا شده‌اند از زندان اوین به مرخصی اعزام شدند. در پی انجام تست کرونا، شماری از زندانیان مشکوک به ابتلا به این بیماری، از جمله ناهید تقوی، آرزو قاسمی و رضوانه احمد خانبیگی به قرنطینه منتقل شدند.

راحله احمدی فعال مدنی محبوس در این بند نیز شب گذشته جهت شرکت در مراسم خاکسپاری مادرش، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

روز شنبه ۲۶ تیرماه، صدرا عبداللهی همسر عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان محبوس در بند زنان زندان اوین، با انتشار فایل صوتی از همسر خود از شیوع ویروس کرونا در این بند و عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار خبر داده بود.

خانم مطلب زاده در این فایل صوتی ضمن اشاره به شرایط نامناسب و غیر بهداشتی بند عنوان کرده بود؛ در پی شیوع ویروس کرونا در بند هرج و مرج ایجاد شده و نظافت انجام نمی شود. نگرانی ها از افزایش آمار ابتلا در این بند در کنار عدم رسیدگی پزشکی موجب بهم ریختن وضعیت روحی و روانی زندانیان شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=120081 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x