پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کرونا در جهان؛ آمار مرگ در اسپانیا برای سومین روز پیاپی کاهش یافت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ظهر یکشنبه ۵ آوریل به بیش از ۱ میلیون و ۲۰۵ هزار نفر رسید. بنا بر گزارش‌ نهادهای بهداشتی کشورهای مختلف در سراسر جهان، شمار قربانیان کووید ۱۹ نیز تا حدود ۶۵ هزار نفر افزایش یافته است. آمریکا بیش از ۳۱۱ هزار مبتلا دارد
کرونا در جهان؛ آمار مرگ و میر در اسپانیا برای سومین روز پیاپی کاهش یافت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ظهر یکشنبه ۵ آوریل به بیش از ۱ میلیون و ۲۰۵ هزار نفر رسید. بنا بر گزارش‌ نهادهای بهداشتی کشورهای مختلف در سراسر جهان، شمار قربانیان کووید ۱۹ نیز تا حدود ۶۵ هزار نفر افزایش یافته است.

ایالات متحده آمریکا با بیش از ۳۱۱ هزار مبتلا همچنان بیشترین بیماران کووید ۱۹ را دارد و پس از آن کشور اسپانیا با بیش از ۱۳۰ هزار و ۷۰۰ مبتلا قرار دارد.

ایران و ترکیه نیز همچنان از جمله کشورهایی محسوب می‌شوند که در فهرست ۱۰ کشور اول جهان با بیشترین شمار مبتلایان به کرونا جای گرفته‌اند.

هشدار به مردم فرانسه: در خانه بمانید، سیستم درمان ما اشباع شده است

گروهی از مقامات بهداشت فرانسه شامگاه شنبه با شرکت در یک برنامه تلویزیونی به ساکنان این کشور هشدار دادند که با توجه به افزایش قابل توجه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا، تسلیم آفتاب وسوسه انگیز بهاری نشوند و در خانه‌های خود بمانند.

بنا بر آخرین گزارش‌ها شمار افراد آلوده به کووید ۱۹ در این کشور به بیش از ۸۹ هزار و پانصد نفر رسیده است و تا کنون دست‌کم ۷ هزار و ۵۶۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

فرانسه از ۱۷ مارس با اعمال محدودیت‌های شدید در رفت و آمد شهروندان، آنها را موظف به ماندن در خانه‌ها کرده است. قرنطینه سراسری در این کشور تا ۱۵ آوریل ادامه دارد و انتظار می رود که بار دیگر تمدید شود.

مقامات بهداشت تاکید دارند که سیستم درمانی فرانسه اشباع شده است و عدم رعایت قرنطینه، پیامدهای بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.

شیوع کرونا در یونان؛ دومین اردوگاه مهاجران نیز قرنطینه شد

وزارت مهاجرت یونان روز یکشنبه اعلام کرد که پس از مثبت بودن نتیجۀ آزمایش کرونای یک مرد ۵۳ ساله، دومین اردوگاه مهاجران در سرزمین اصلی خود را نیز قرنطینه کرده است.

۱۵۱ نفر در شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ایران جان باختند

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ نفر در کشور در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب، بر اساس گزارش‌های رسمی آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران به ۳ هزار و ۶۰۲ نفر رسید.

شمار قربانیان کرونا در اسپانیا به بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسید

بنا بر اعلام وزارت بهداست اسپانیا طی ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه ۶۷۴ نفر دیگر به قربانیان ویروس کرونا در این کشور اضافه شده‌اند و به این ترتیب شمار کل قربانیان این کشور از زمان آغاز این اپیدمی به رقم ۱۲۴۱۸ افزایش یافت.

با این وجود اسپانیا تاکید دارد که این میزان مرگ و میر طی یک شبانه روز، پایین ترین رقم طی ۱۰ روز گذشته است و بر این اساس آمار مرگ و میر روزانه در این کشور برای سومین روز پیاپی نزولی بوده است.

تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا نیز با ۴.۸ درصد افزایش به رقم ۱۳۰ هزار و ۷۵۹ نفر رسید.

شمار قربانیان به کرونا در بریتانیا می‌تواند بین ۷ هزار تا ۲۰ هزار نفر افزایش یابد

نیل فرگوسن، استاد امپریال کالج لندن روز یکشنبه اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های آنها و متناسب با تدابیری که از سوی دولت بریتانیا اتخاذ شود، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور می‌تواند بین ۷ هزار تا ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.در حال حاضر نزدیک به ۴۲ هزار نفر در این کشور مبتلا به کووید ۱۹ هستند و بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیز به همین دلیل جان خود را از دست داده‌اند.

نبرد با کرونا در همسایگی ایران؛ تشدید تدابیر امنیتی در ترکیه، امارات و عربستان

ترکیه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به رقمی نزدیک به ۲۴ هزار نفر خبر داد. بیشترین میزان آلودگی در شهر استانبول گزارش شده است.

از زمان شیوع کرونا تا کنون بیش از ۱۵۰۰ نفر در امارات متحده عربی به این ویروس مبتلا شده و ۱۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

در میان شش کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس، عربستان بدترین وضعیت را در موضوع شیوع ویروس کرونا دارد. تا کنون بیش از ۲۳۰۰ نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۲۹ نفر نیز در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=25130 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x