جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کرونا در جهان؛ تعداد جان‌باختگان در اروپا از دو هزار نفر فراتر رفت

ویروس جدید کرونا تاکنون جان بیش از ۶ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. آخرین آمارها نشان می دهد که تاکنون نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند. بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا اکنون به کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا تبدیل شده است
کرونا در جهان؛ تعداد جان‌باختگان در اروپا از دو هزار نفر فراتر رفت

ویروس جدید کرونا تاکنون جان بیش از ۶ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. آخرین آمارها نشان می دهد که تاکنون نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند. بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا اکنون به کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا تبدیل شده است.

آخرین آمارها نشان می دهد که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در قاره اروپا از دو هزار نفر فراتر رفته است.

۳۶۸ مرگ در ایتالیا ظرف ۲۴ ساعت

مقامات ایتالیا روز یکشنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۸ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا جان باختند.

به این ترتیب تعداد جان باختگان به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در ایتالیا به ۱۸۰۹ نفر رسید.

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ایتالیا نیز ۳۵۰۹ نفر طی ۲۴ ساعت افزایش یافت. تعداد کل مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در ایتالیا به نزدیک به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

دادگاه‌‌های فرانسه موقتا تعطیل می‌شوند

دولت فرانسه اعلام کرد که دادگاه‌های این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از روز دوشنبه به‌جز برای رسیدگی به دعاوی مهم تعطیل خواهند شد.

وزارت دادگستری فرانسه همچنین به مقامات زندان‌های این کشور دستور داده است تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از شیوع بیماری در زندان‌ها انجام دهند. از جمله مواردی که در نامه وزیر دادگستری به آن اشاره شده کاهش حداکثری جابجایی مجرمین است. به این ترتیب جابجایی زندانی‌ها از زندان به دادگاه یا سایر زندان‌ها و اماکن به حداقل ممکن خواهد رسید.

دولت هلند تصمیم به تعطیلی مدارس، بارها و رستوران‌ها گرفت

دولت هلند روز یکشنبه اعلام کرد که در راستای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا مدارس و بارها و رستوران های این کشور را تعطیل می کند.

تاکنون ۱۱۳۵ مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در هلند ثبت شده است. از این تعداد تاکنون ۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

کرونا تا عصر یکشنبه بیش از ۶ هزار نفر قربانی گرفته است

براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی، ویروس کرونا تا عصر یکشنبه ۱۵ مارس (۲۵ اسفند)۶۰۶۹ قربانی در سراسر جهان گرفته است. تا کنون ۱۵۹هزار و ۸۴۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. رقمی که به نظر می‌رسد تا ساعات آینده به شدت افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کشور چین با ثبت ۳۱۹۹ قربانی همچنان بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را دارد. در اروپا، ۱۹۰۷ مورد فوتی ویروس کرونا ثبت شده که ایتالیا با ۱۴۴۱، اسپانیا با ۲۸۸ و فرانسه با ۹۱ مورد، بالاترین شمار قربانیان را دارند.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا ۲هزار مورد جدید ابتلا به کرونا و ۱۰۵ مورد مرگ ثبت شده است

دولت اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. بیماری کووید-۱۹ در همین بازه زمانی ۱۰۵ قربانی گرفته است.

به این ترتیب شمار بیماران در این کشور جنوب اروپا به ۷۷۵۳ نفر و شمار قربانیان به ۲۸۸ نفر رسیده است. دولت اسپانیا از شامگاه شنبه سراسر این کشور را قرنطینه کرد.

اتریش تجمع بالای ۵ نفر را ممنوع اعلام کرد

دولت اتریش برای مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا، تجمع بیش از ۵ نفر را ممنوع اعلام کرد.

وزیر آموزش فرانسه: پس از ابتلای اکثریت جامعه به ویروس کرونا، مصونیت جمعی ایجاد خواهد شد

ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش ملی فرانسه می‌گوید پس از آنکه احتمالا ۵۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند، شکلی از مصونیت جمعی در برابر بیماری کووید-۱۹ به وجود خواهد آمد.

آقای بلانکه روز یکشنبه به رادیو فرانس‌انفو گفت: «همانطور که خودتان هم می‌دانید، استراتژی دولت از آغاز جلوگیری از ورود ویروس نبود؛ کرونا احتمالا به بیش از ۵۰ درصد ما خواهد رسید. استراتژی دولت این بود که بیماری تا حد امکان در بازه زمانی پخش شود.» به گزارش خبرگزاری فرانسه اشاره وزیر آموزش ملی فرانسه به شمار گسترده افرادی بوده که بدون وخامت حالشان به بیماری مبتلا شده یا می‌شوند.

آقای بلانکه در همین مصاحبه افزود: «این حرف من نیست. من تنها حرف کارشناسان را تکرار می‌کنم. اینطور به نظر می‌رسد که ۵۰ تا ۷۰ درصد جمعیت به ویروس مبتلا می‌شوند و همین هم هست که کار کرونا را یکسره می‌کند. به این دلیل که [پس از ابتلا به ویروس] شکلی از مصونیت در اکثریت به وجود می‌آید و به این ترتیب، گسترش کرونا متوقف می‌شود.»

در فرانسه، تا زمان تنظیم این خبر ۴۴۹۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹۱ بیمار جان خود را از دست داده اند.

از ۲۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چین، ۱۶ مورد مسافران خارجی هستند

کمیسیون سلامت ملی دولت چین روز یکشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۲۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر این کشور ثبت شده است که ۱۶ نفر آن‌ها مسافران از کشورهای خارجی هستند که اخیرا وارد پنج منطقه چین از جمله پکن، پایتخت و شانگهای شده اند.

به این ترتیب چین، مبدا ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۴ مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را در داخل این کشور ثبت کرده است که همگی در استان هوبی بوده اند. در فاصله جمعه تا شنبه برای سومین روز متوالی، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به این ویروس در استان‌های همجوار هوبی ثبت نشده است. به‌علاوه، در همین فاصله زمانی ۱۰ نفر بر اثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۱۱۱ بیمار کووید-۱۹ از کشورهای دیگر وارد چین شده اند. از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون بیش از ۸۰هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و تا زمان تنظیم این خبر ۳۱۹۹ نفر جان خود را بر اثر ابن بیماری از دست داده اند.

واتیکان برای مبارزه با گسترش کرونا مراسم مذهبی را بدون مومنان برگزار می‌کند

واتیکان اعلام کرد امسال تمام مراسم عید پاک که از اصلی‌ترین مناسبت‌های مسیحیان جهان است بدون حضور مومنان برگزار خواهد شد. همزمان کلیسای کاتولیک اعلام کرد از این پس برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مراسم عشای ربانی معمول پاپ، بدون حضور فیزیکی پیروان برگزار می‌شود. قرار است این مراسم از طریق اینترنت و به‌شکل مستقیم برای کاتولیک‌ها بخش شود. این محدودیت دست‌کم تا ۱۲ آوریل (حدود یک ماه) دیگر پابرجا خواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=22878 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x