جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کرونا در جهان؛ چین یک روز دیگر را بدون قربانی پشت سر گذاشت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر و جان باختگان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. آمریکا با بیش از ۹۶۰ هزار مبتلا و بیش از ۵۴ هزار قربانی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کووید-۱۹ در جهان است

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر و جان باختگان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. آمریکا با بیش از ۹۶۰ هزار مبتلا و بیش از ۵۴ هزار قربانی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کووید-۱۹ در جهان است. بعد از آمریکا چهار کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلستان با بیشتر از بیست هزار قربانی قرار دارند.

بیمارستان‌های ووهان دیگر بیمار کرونایی ندارند

بیمارستان‌های شهر ووهان چین، خاستگاه ویروس جدید کرونا در جهان، دیگر بیمار مبتلا به این ویروس ندارند. مقام‌های بهداشتی این استان چین روز یکشنبه اعلام کردند تمام بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از بیمارستان‌های این شهر مرخص شده اند. مقام‌های دولت مرکزی چین پس از نزدیک به دو ماه و نیم به قرنطینه همه جانبه شهر ووهان پایان دادند.۲۶.۴.۲۰۲۰ 10:18

گسترش «نگران کننده» کرونا در سنگاپور

مقام‌های بهداشت و درمان سنگاپور از شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. اکثر این افراد کارگران مهاجری هستند که در خوابگاه‌ زندگی می‌کنند.سنگاپور که یکی از مدل‌های موفق کنترل اپیدمی به شمار می‌رفت از هفته گذشته با موج دوم شیوع ویروس جدید کرونا رو‌به‌رو شده است. شمار مبتلایان در این کشور به ۱۳هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است.۲۶.۴.۲۰۲۰ 08:29

چین یک روز بدون قربانی دیگر را پشت سر گذاشت

مقام‌های جمهوری خلق چین از شناسایی ۱۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور خبر دادند.این در حالی است که چین، به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا همچون سه روز گذشته موردی از مرگ و میر ناشی از بیماری مرتبط با ویروس جدید کرونا را ثبت نکرده است.

پنجمین کشور با بیش از ۲۰ هزار جان‌باخته

بریتانیا روز شنبه با اعلام بیست ‌هزار و ۳۱۹ جان‌باخته، یکی از پنج کشور جهان شد که بیماری کرونا در آنها بیش از ۲۰ هزار قربانی برجای گذاشته است.

بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور که خود نیز به کرونا مبتلا و مدتی در بیمارستان بستری شد، زیر انتقادات شدید قرار دارد که برای مقابل با کرونا بسیار دیر اقدام کرده است.

گزارش روزنامه گاردین درباره حضور دومینیک کامینگز، دستیار نخست وزیر، در جلسات کارشناسی نظام درمانی این کشور باعث تشدید این انتقادها در دو روز اخیر شده است.

نشانه‌های امید در دو کشور اروپایی با بیشترین قربانی

ایتالیا روز شنبه کمترین تعداد مرگ بر اثر کرونا طی چهل روز اخیر را گزارش کرد.

به گفته مقام‌های بهداشتی ایتالیا، در شبانه‌روز اخیر ۴۱۵ تن در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند که پائین‌ترین رقم از ۱۷ مارس به شمار می‌رود. به این ترتیب، مجموع جان‌باختگان در ایتالیا به بیش از ۲۶هزار تن رسیده است.

تعداد مبتلایان جدید (دو هزار و ۳۵۷ نفر) نیز پائین‌ترین رقم طی پنج روز اخیر در این کشور به شمار می‌رود.

اسپانیا نیز وضعیتی کمابیش مشابه داشت و روز شنبه از کاسته شدن تعداد مبتلایان و قربانیان جدید خبر داد.

به گفته مقام‌های بهداشتی اسپانیا، در شبانه‌روز اخیر ۳۷۸ مرگ بر اثر کرونا در این کشور ثبت شد که دومین روز متوالی کاهش در آمار مرگ و میر را نشان می‌دهد. مجموع جان‌باختگان در اسپانیا اکنون به حدود ۲۳هزار تن رسیده است.

کانادا

در کانادا نیز شمار جان‌باختگان شبانه‌روز اخیر ۱۵۳ تن اعلام شد که ۷ درصد نسبت به روز قبلش جهش داشت و مجموع قربانیان در این کشور را به دوهزار و ۳۵۰ تن رساند.

هند

مقام‌های هند روز شنبه اعلام کردند برخی از محدودیت‌های وضع‌شده به خاطر کرونا برداشته می‌شود و برخی کسب و کارهای کوچک می‌توانند فعالیت خود را بتدریج از سربگیرند. با این حال در نقاط حاد کشور مقررات قرنطینه ادامه می‌یابد. هند بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت دارد و تاکنون ابتلای حدود ۱۹هزار تن را به کرونا و مرگ ۷۷۵ تن از آنان را ثبت کرده است.

هشدار درباره عدم مصونیت

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد شواهدی یافت نشده است که نشان بدهد افراد بهبودیافته از کرونا در برابر این بیماری مصون‌اند و بار دیگر مبتلا نمی‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت که مطالعات و پژوهش‌ها همچنان ادامه دارد.

بنابر همین گزارش، پژوهش‌ها بر این متمرکز است که فهم بهتری از واکنش بدن انسان به عفونت ناشی از کووید ۱۹ به دست بیاید.

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به نامشخص بودن نتیجه این پژوهش‌ها هشدار داده است اقدام برخی کشورها در صدور گواهینامه‌ مصونیت از کرونا می‌تواند شیوع این بیماری را افزایش دهد.

حمایت روسیه از سازمان جهانی بهداشت

در پی انتقادهای تند آمریکا از عملکرد سازمان جهانی بهداشت و سپس قطع کمک‌هایش به این نهاد، روسیه از عملکرد سازمان جهانی بهداشت حمایت کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز شنبه به رسانه‌های این کشور گفت سازمان جهانی بهداشت در میانه این بحران دارد «کارش را بدرستی انجام می‌دهد» و انتقادهای آمریکا وارد نیست.

وی گفت: «فکر می‌کنم سازمان جهانی بهداشت نقش‌اش در رهبری و نهاد هماهنگ‌کننده را انجام می‌دهد. بله، ایده‌آل نیست اما هیچ‌کس کامل نیست.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سازمان جهانی بهداشت را «چین‌محور» خوانده و این سازمان به همدستی در پنهان‌کاری چین متهم کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=27240 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x