پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کرونا – روحانی: مردم، پزشکان و وزارت بهداشت مقصرند!

حسن روحانی رییس جمهور امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا از برخی پزشکان و نهادهای درمانی به دلیل اظهارنظرها علیه واکسن های چینی و روسی انتقاد کرد. 

او با بیان اینکه خرید هرگونه واکسنی باید به تایید وزارت بهداشت برسد، گفت: “وزارت بهداشت مجاز است برای خرید واکسن اظهار و نظر کند، البته اگر شرکت معتبری مورد تایید وزارت بهداشت توان خرید واکسن با قیمت نیمایی داشته باشد مشکلی و موانعی وجود ندارد.” 

پیشتر برخی چهره های علمی همچون مینو محرز، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از واردات واکسن روسی انتقاد کرده بودند. مینو محرز در گفت و گویی تلویزیونی تاکید کرد واکسن روسی نمی‌زند. همچنین ۹۸ عضو نظام پزشکی به روحانی نامه نوشتند و درباره واکسن روسی کرونا ابراز نگرانی کردند. 

منتقدان می گفتند واکسن روسی مجوز سازمان بهداشت جهانی را ندارد.

حسن روحانی  از برخی اظهارات مقامات در رسانه ها انتقاد کرد و گفت: «وقتی در شرایط آرامش قرار می‌گیریم و وضع هم خوب و آمار دو رقمی می‌شود و به رقمی زیر ۵۰ می‌رسد، مسابقه شروع می‌شود یکی می‌گوید من این کار را کردم، دیگری می‌گوید من این کار را کردم یکی می‌گوید ستاد خیلی معجزه کرد دیگری می‌گوید قرارگاه این کار را انجام داد و یکی هم می گوید فلان وزارتخانه معجزه کرد از آن طرف می‌گویند محله محوری معجزه کرد.»

او با اشاره به موج چهارم بیماری ادامه داد: «هر کسی می‌خواهد این را به گردن دیگری بیندازد. یکی می‌گوید این بخش مقصر است آن یکی می گوید بخش دیگر مقصر است و بخش دوم می گوید من خوب عمل کردم این بخش سوم است که مقصر است.»

روحانی تاکید کرد: “در شرایطی که مشکل پیش می‌آید همه باید باهم دست به دست هم دهیم و همه تریبون ها هم باید همراه با هشدار و آرامش باشد. نباید تریبونی داشته باشیم که در آن آرامش را در نظر نگیرد. تریبون هم باید به مردم آموزش و هم آرامش دهد و هم هشدارهای لازم را به مردم ارائه کند و به طور متوازن رفتار کند تا به یک نقطه مطلوب برسیم.” 

به نظر می رسد مخاطب این بخش از سخنان وی وزیر بهداشت است. او در این جلسه حضور داشت. وزیر بهداشت در روزهای اخیر مدام در سخنرانی های خود نهادهای دیگر را متهم می کند که در تعطیلات نوروز محدودیت ها را تشدید نکردند و باعث گسترش ویروس در کشور شدند. 

روحانی در سخنان امروز خود دوباره مردم را مقصر دانست و گفت که متاسفانه مردم پروتکل ها را رعایت نمی کنند و با یک ویر,س جهش یافته مواجه می شوند. اوبا بیان اینکه “سبک زندگی مردم تغییر کند”، تاکید کرد: «سفرها، دورهمی‌ها، فاصله اجتماعی، قرنطینه و ایزوله همه اینها را باید در کلمه سبک زندگی جمع کنیم. شاید این کلمه ای باشد که مسیر و راه را برای ما به طور کامل مشخص می‌کند.»

او افزود: «هفته ای که در آن قرار گرفته‌ایم یعنی از امروز شنبه شروع شده است هفته سختی است و هفته سختی را پیش رو داریم همه باید دست به دست هم دهیم و رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد. متاسفانه در این شرایط سخت آمار مراعات پروتکل در برخی از جاها ۷۰درصد بود که باید به ۹۰ درصد برسیم تا در هفته‌های بعد این موج را مهار کنیم.»

https://akhbar-rooz.com/?p=110387 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x